Згідно із заявою генерального директора державного концерну «Укроборонпром» Романа Романова, 14 березня ц.р. прем’єр-міністри України і Туреччини підписали Меморандум (Memorandum of Understanding) про можливість постачання українських дизельних двигунів типу 6ТД-3 потужністю 1500 к.с., розробленого Харківським конструкторським бюро з двигунобудування як подальший розвиток лінійки 6ТД.
Підготовка до виробництва зазначеного двигуна на ДП «Завод ім. В.О. Малишева» велася в минулому році. «Виготовлення двигуна, його вдосконалення і модернізація, установка на бойову машину — процес, який повністю зациклений на підприємстві», — уточнили на заводі в квітні 2016 року.
Передбачається, що 6ТД-3 може бути встановлений на основний бойовий танк Altay. Раніше розробкою силової установки для цього перспективного турецького танка займалася турецька приватна компанія TUMOSAN, яка навесні 2015 року підписала контракт з Підсекретаріатом оборонної промисловості Туреччини на суму 190 млн євро. У контракт входить проектування, розробка, виробництво прототипів, випробування і сертифікація силової установки, компанія також взяла на себе зобов’язання розробити паливну систему і електронний блок управління двигуна.
Національний двигун і трансмісія повинні були замінити встановлений на дослідних зразках моторно-трансмісійний блок (powerpack), до складу якого входять 12-циліндровий дизельний двигун MTU MT 883 Ka 501 потужністю 1500 к.с. і автоматична трансмісія Renk HSWL 295TM. Туреччина мала намір обладнати танк національною силовою установкою з огляду на те, що отримання дозволу на експорт озброєння і супутніх підсистем, включаючи двигуни MTU, ставало для неї все більш складним.
Програму передбачалося реалізувати протягом 54 місяців з максимальним використанням місцевих технологій, але не виключалося і застосування іноземних.
Компанія, заснована в 1975 році, займається виробництвом дизельних двигунів і тракторів (щорічний випуск двигунів досягає 75 тис. штук). На початковому етапі компанія зробить двигуни для 250 танків, потім підуть три замовлення по 250 силових установок.
Восени 2015 року TUMOSAN підписала аналогічну угоду з австрійською компанією AVL List, що спеціалізується на розробці трансмісій, коробок передач і силових установок. Цьому передували невдалі багатомісячні переговори з японською Mitsubishi Heavy Industries, що завершилися навесні 2014 року без будь-якого результату.
wartime.org.ua