Переоснащення «Заводу Малишева»: американські і німецькі двигуни на БТР замінять харківські

127

Часом варто помічати визначальні для економіки маркери. В ОПК такими індикаторами є фінансовий стан і виробничі процеси на стратегічному бронетанковому підприємстві країни «Заводі Малишева» (ЗІМ), що входить до складу ДК «Укроборонпром». Після багатьох років економічного провалля, там, схоже, відштовхнулися дна і пішли вгору.

Торік на підприємстві реалізували продукції на суму більше 2 млрд грн. Це у 14 разів більше, аніж у 2014-му. Цього року ЗІМ успішно завершив танковий контракт із Таїландом і вже готовий виготовляти «Оплоти» для ЗСУ.

За підтримки держави відбувається технічне переоснащення підприємства. Вперше за багато років закуповується європейське обладнання, зокрема верстати для будівництва двигунів. За оцінками експертів, це дозволить збільшити кількість виготовленої продукції уп’ятеро і запустити окремі зразки техніки у серію. Виробникам нового обладнання потрібно близько року, аби його виготовити, змонтувати і здійснити наладку. Відтак, якісних результатів у бронетанковій галузі варто очікувати наприкінці 2019-го.

Зростання виробництва дозволить ЗІМ вийти із зони банкрутства, в якому стратегічне підприємство борсається довгий час. Внаслідок переоснащення на ЗІМ оновлять виробничу лінійку танкових двигунів, які мають стабільний попит на міжнародних ринках. Їх потребує також українська бронетехніка, частину якої наразі вимушено комплектують німецькими чи американськими агрегатами.

Фото: facebook.com/backandalive

На підприємстві зварили перший корпус БТР-4. Після випробувань на герметичність, «дождювання» і відстріл стартує серійне виробництва. А за місяць-півтора там візьмуться вже за корпус для БТР-3.

Це – вкрай важлива технологічна ланка, з огляду на те, що зварювальники-малишівці наразі змушені вахтами працювати на одному з приватних підприємств, де традиційно виготовляли корпуси. Там майже усі працівники одночасно переїхали працювати на благо іншої країни, тож виробництво на заводі Малишева опинилося під загрозою. Забезпечення власної лінії корпусів знімає для ЗІМ ризики у виконанні державного оборонного замовлення та експортних контрактів.

Принципово, що корпуси і для БТР, і для «Оплотів» зварюють виключно із української сталі. Картки обстрілів нового корпусу БТР-4 підтвердджують, що вона не пробивається і не поступається імпортній. А її споживання найбільшим танковим підприємством України і Східної Європи стимулює розвиток вітчизняної металургії. Стабільна завантаженість та зростання середньої зарплати (торік на 40%) має попередити відтік висококваліфікованих фахівців за кордон. Вочевидь, люди побачили перспективу.

P.S. 

«Харківське конструкторське бюро ім. Морозова», що входить до складу «Укроборонпрому», передало українському війську перші сім БТР-4, виготовлених з нової вітчизняної броні. Спецсталь пройшла контроль і приймання на всіх етапах виробництва.

За своїми характеристиками ця спецсталь відповідає найвищим світовим стандартам. Корпуси для БТР-4 виготовлені на Лозівському ковальсько-механічному заводі. На сьогодні, у виробництві знаходяться близько 40 таких корпусів, повідомляє прес-служба ЛКМЗ.

Для виконання завдань, що стоять перед підприємствами «Укроборонпрому» і ЛКМЗ, в 2018 році налагоджено виробничу кооперацію з виготовлення бронекомплектів і подальшого їх зварювання на «Заводі ім. Малишева», а також на ХКБМ та «Київському бронетанковому заводі». Фахівці цих підприємств наразі працюють на ЛКМЗ, набуваючи досвіду для розгортання виробництва корпусів на своїх заводах.

Крім того, для залучення молодих фахівців за заявкою ЛКМЗ в Лозівському професійному ліцеї набрано групу учнів з дуальної формою навчання з проведенням практичних занять на ЛКМЗ. Окрім того, ЛКМЗ спільно з ХКБМ і науково-дослідним інститутом конструкційних матеріалів «Прометей» налагодили технологію виготовлення корпусів з спецсталі марки «71». Це дає впевненість, що завдання, які стоять перед підприємствами з випуску бронетехніки в 2019 році – будуть виконані.

ukroboronprom.com.ua

Поделиться:
Загрузка...