Сучасну радіолокаційну систему посадки розгорнули й ввели в експлуатацію на Луцькому військовому аеродромі. Усе обладнання виключно українського виробництва.
Про це повідомляє інформаційне агентство Мінооборони АрміяInform.
Зазначається, що система працює за стандартами ІКАО, підтримує частоти, визначені міжнародною організацією цивільної авіації. Це дає змогу отримувати інформацію про будь-який літальний апарат, який перебуває в районі аеродрому, висоту його польоту, залишок палива, бортовий номер тощо.
«Нині Луцький аеродром обладнаний найсучаснішими засобами зв’язку та радіотехнічного забезпечення, — коментує провідний спеціаліст Командування Повітряних Сил Володимир Манаєнков. — Нову систему посадки ми підключили до автоматизованого командного диспетчерського пункту, який також придбали і встановили цього року. Ще раніше встановили систему світлосигнального обладнання.»
Радіолокаційна система посадки дає можливість забезпечувати польоти в складних метеоумовах, обмінюватися даними з іншими РЛС, реалізовувати автоматичний супровід траєкторії руху повітряних об’єктів. Також на ній встановлений кондиціонер та автоматичне вмикання агрегатів живлення.
«Не виникло жодних проблем з експлуатацією новинки, адже випускники ХНУПСу знайомі з цією системою, — зауважив Володимир Манаєнков. — Тепер чекаємо на фінансування, щоб підтягнути до такого технічного рівня й інші аеродроми».
P.S. Радіотехнічні війська Повітряних Сил ЗС України активно переозброюють новітнім радіолокаційним озброєнням вітчизняного виробництва. Скільки нових станцій надійшли до війська за перші пів року 2019-го в Командуванні виду не повідомляють, проте запевняють, що їхня кількість дала змогу переозброїти одразу кілька підрозділів.
– Сьогодні ми зосередили зусилля на переозброєнні найбільш віддалених радіотехнічних підрозділів, що прикривають державний кордон України, – говорить начальник радіотехнічних військ Повітряних Сил ЗС України генерал-майор Сергій Вишневський. – Новітні РЛС дозволяють виявляти імовірні загрози з повітря за кількасот кілометрів від повітряного простору України. Вони потужніші й ефективніші.
Сергій Вишневський запевняє, що за роки війни суттєво підвищився рівень оснащення технікою та озброєнням, зросли мобільність та бойові спроможності підрозділів РТВ. Усі українські радіолокаційні станції також об’єднані в єдину систему моніторингу повітряного простору і утворюють суцільне радіолокаційне поле вздовж усього державного кордону. Тож коли ворог наважиться здійснити напад із повітря, це не стане несподіванкою для наших військ.
P.P.S. НОВА КОНТРБАТАРЕЙНА РЛС 1Л221Е БУДЕ БАЗУВАТИСЯ НА ШАСІ КРАЗ-7634НЕ 8Х8
Базовою платформою для нового українського мобільного контрбатарейного радара 1Л221Е може стати самохідне шасі 8х8 — КрАЗ-7634НЕ.
Про це повідомляє Defense Express.
Нагадаємо, у квітні стало відомо, що контрбатарейний радар 1Л220УК, який був розроблений КП «НВК «Іскра», що входить до складу ДК «Укроборонпром», завершив польовий етап державних випробувань. Нова РЛС готова до серійного виробництва для забезпечення Збройних Сил України.
Контрбатарейний радар 1Л220УК під час польового етапу державних випробувань. Квітень 2019 року / Фото: «Укроборонпром»
Нагадаємо, 1Л220УК складається з двох транспортних одиниць: антено-апаратна машина та машина управління з робочими місцями для персоналу. При цьому сам радар виконаний на базі напівпричепа й тягача 6х6 «КрАЗ.
Своєю чергою, КП «НВК «Іскра» працює над створенням більш досконалого сімейства контрбатарейних радарів. До його складу входять два види виробів – 1Л220Е та 1Л221Е, основною відмінністю яких є тип передавача та транспортна база.
Антено-апаратна машина комплексу 1Л221Е, Машина управління комплексу з робочими місцями для персоналу
У радарі 1Л220Е використаний центральний передавач, в якому головним елементом виступає електровакуумний прилад (багатопроменевий клістрон). Передавач радару 1Л221Е базується на твердотільних модулях, що побудовані на основі GaN підсилювальних елементах.
Шасі КрАЗ-7634НЕ 8х8 передане ЗСУ у січні 2019 року / Фото: «АвтоКрАЗ»
Антено-апаратна машина радару 1Л221Е виконана на базі шасі високої прохідності 8х8 та має повний привід, що забезпечує високу прохідність виробу та зменшує час розгортання/згортання. Тож в цьому радарі доволі висока швидкість часу розгортання/згортання – не перевищує 5/5 хвилин. Завдяки цьому радар 1Л221Е можна впевнено віднести до категорії високомобільних.
Наземна радіолокаційна станція УКХ діапазону Бурштин-1800 на базі КрАЗ-7634НЕ 8х8 під час випробувань ЗРК ЗСУ на полігоні «Ягорлик» у січні 2019 року
Судячи з проєкту, основним носієм нового радару, має стати вже відома вітчизняна платформа КрАЗ-7634НЕ 8х8, вантажопідйомністю 27 т.
Макет РСЗВ «Вільха» та заряджальної машини на базі шасі КрАЗ-7634НЕ 8х8 на виставці IDEX-2019 в ОАЕ у лютому 2019 року
Саме таке шасі використовується як платформа для пускової мобільного ракетного комплексу РК-360МЦ «Нептун». Також на цій базі була помічена наземна радіолокаційна станція УКХ діапазону «Бурштин-1800», що виробляється компанією «Аеротехніка-МЛТ». Крім того, КрАЗ-7634НЕ 8х8 розглядається як носій високоточної системи залпового вогню «Вільха» з коригованими ракетами калібру 300 мм.