Уповноважений Варфоломієм митрополит, який проводитиме Об’єднавчий Собор, вже у Києві

95
До Києва прибув митрополит Галльський Еммануїл (Адамакіс), який, за попередніми даними, очолить проведення Об’єднавчого Собору щодо утворення єдиної помісної Української православної церкви

Як представник вселенського патріарха Варфоломія він перебуває у столиці ще з 15 листопада 2018 року, передає сьогодні РІСУ.

«Митрополит Гальський Еммануїл прибув до Києва. Наразі обговорюються тонкощі проведення Собору, який, очікується, він очолить», — йдеться у повідомленні.

Також, за словами джерела, обговорюється можлива дата проведення Об’єднавчого собору, якою, попередньо, визначили 22 листопада.

P.S. Щодо рішення Собору Єпископів Польської Автокефальної Православної Церкви

1. Раджу читати першоджерело: http://www.wiadomosci.cerkiew.pl/news.php?id_n=2031 Текст рішення виписаний у такий спосіб, що дозволяє різні тлумачення — і мені здається, що це не є випадковість.

2. Собор закликає прийняти рішення про скликання зібрання глав Помісних Церков для спокійного, в дусі євангельському, Передання і канонів вирішення українського питання.

Кого закликає ПРИЙНЯТИ РІШЕННЯ ПРО СКЛИКАННЯ? Єдиним, хто має таке ПРАВО, є Вселенський Патріарх. Він не раз і не двічі, а понад два десятиліття робив численні спроби через діалог з Московським Патріархатом знайти розв‘язання «українського церковного питання». Деструктивна позиція Москви щодо такого діалогу — відома. Тому зараз Вселенський Патріархат вимушений вирішувати проблему без згоди Москви — адже, як справедливо відзначив Вселенський Патріарх під час промови на Синаксі у вересні ц.р., Москва є джерелом проблеми і відповідальною за неї, тому не може бути тим, хто її вирішить.

Отже, Синакс може бути скликаний — це право Вселенського Патріарха. Але не для того, щоби обговорювати питання, чи надавати автокефалію — бо це питання, як не раз зазначалося у заявах Вселенського Патріархату, ВЖЕ ВИРІШЕНЕ, і це є суверенне право Вселенського Патріарха, а не Синаксу Предстоятелів.

Синакс може бути зібраний тоді, коли буде нова реалія — визнана і проголошена Томосом автокефальна Помісна Православна Українська Церква. І Предстоятель цієї Церкви буде повноправним учасником Синаксу. От тоді, вже з участю Української Церкви, і має вирішуватися питання — але на мою думку це буде питання, як Московський Патріархат повернути до єдності з Вселенським Православ‘ям!

2. В тексті НЕМАЄ ані слова про РІШЕННЯ Вселенського Патріархату (хоча в першому пункті є сказано про якісь документи «у справах адміністративних», які «надійшли» і «були взяті до відома»). Немає ані заперечення щодо права приймати і розглядати апеляцію, ані щодо прийнятого рішення про відновлення канонічного достоїнства всього єпископату і кліру Київського Патріархату та УАПЦ. Немає схвалення рішень від 11 вересня, але немає і їх прямого заперечення!

3. Пункт про заборону входити в літургійно-молитовні контакти з духовними «так званого Київського Патріархату» і «так званої Автокефальної Церкви», «які в минулих діях учинили багато зла» — це просто зразок казуїстики! Тобто, чи йдеться про всіх кліриків двох Церков, чи лише про тих, які на думку Польської Церкви «вчинили багато зла»? Хто і як встановлює міру вчиненого зла — багато було чи мало?

Чи маються на увазі самі Церкви, які «вчинили багато зла»? Але ж відомо, що внаслідок Об‘єднавчого Собору, який має відбутися для остаточного формування єдиної Церкви, і яка через Томос стане офіційно визнаною диптихіальною Церквою — вже не буде ані УПЦ КП, ані УАПЦ, а буде єдина Церква. Тож навіть якщо в рішенні маються на увазі обидві Церкви, а не просто конкретні клірики, які на думку єпископів ПАПЦ «вчинили багато зла», то і таке тлумачення втратить актуальність після Томосу! І польський Собор не може цього не враховувати.

ОТЖЕ

По формі польське рішення може бути витлумачене в різний спосіб — і очевидно, що таким був задум його авторів, — але по суті воно не є перешкодою для Вселенського Патріархату надалі реалізовувати вже прийняте ним рішення про автокефалію для України. Також єпископи ПАПЦ формально навіть не згадують про рішення Вселенського Патріархату — не підтримують їх, але і НЕ ОСУДЖУЮТЬ. Просто — не згадують. А формула, обрана для «заборони на літургійні контакти з кліриками» є багатозначною і спеціально виписаною так, щоби в скорому часі вона втратила актуальність.

Євстратій Зоря

Поделиться:
Загрузка...