«Страж» захистить танки від повітряних і наземних засобів ураження

301

Бойову машину вогневої підтримки танків українські зброярі вперше продемонстрували під час нещодавньої Міжнародної виставки «Зброя та безпека-2017»

Насправді ідея створення бойової машини вогневої підтримки танків не є новою, адже попри свою видиму грізність танки доволі уразливі, особливо під час вуличних боїв. Небезпечними для них є піхота противника, озброєна гранатометами, переносними протитанковими комплексами, та легкоброньована техніка, оснащена протитанковими керованими ракетами. І, як не дивно, озброєння танка не дуже підходить для боротьби з ними

Тому іще в у 80-ті роки минулого століття конструктори Радянського Союзу працювали над створенням такої машини. Наразі в Росії існують модифікації зроблених на базі танків Т-72А і Т-90 машин підтримки танків під назвою «Термінатор». Схоже, що на цей вид бойової техніки звернули увагу й вітчизняні конструктори. Продемонстрована минулого тижня під час міжнародної виставки зброярів новітня бойова машина вогневої підтримки танків «Страж» є результатом спільних зусиль ДП «Житомирський бронетанковий завод», ДП «Київський бронетанковий завод» та ДАХК «Артем».

«Страж» призначений для ведення бойових дій у складі танкових підрозділів. Його основне завдання — забезпечення захисту танків та знищення як повітряних, так і наземних цілей — від окремих гранатометників та розрахунків протитанкових ракетних комплексів до ворожої легкоброньованої техніки та вертольотів, озброєних протитанковими засобами ураження.

5522_05_p_tabЦя новинка вітчизняних зброярів створена на базі шасі танка Т-64 із встановленим бойовим модулем «Дуплет». Завдяки такій конструкції Т-64 суттєво полегшав, і його бойова маса тепер становить 33 т (за стандартної маси 38,5 т). Машина розвиває максимальну швидкість руху — 62 км/год.

Бойовий модуль становлять дві 30-мм гармати ЗТМ-2 (бойова скорострільність кожної — понад 550 пострілів на хвилину), два спарені з гарматами кулемети КТ-7,62 мм (або 7,62-мм ПКТ(6П7), 30-мм гранатомет КБА-117; чотири пускові установки для протитанкових керованих ракет «Бар’єр» та шість 81-мм димових гранатометів. Управляють озброєнням два члени екіпажу (командир та навідник-оператор), які знаходяться у підбаштовому відділенні.

— Унікальність бойового модуля «Дуплет» полягає в тому, що 30-мм гранатомет встановлюється на окремій, незалежній від основного озброєння вісі. Це дозволяє одночасно та з високою ефективністю використовувати весь наявний комплекс озброєння, — розповів начальник інженерного центру ДП «Житомирський бронетанковий завод» Сергій Громов. — Тобто ми можемо стріляти з гармат і одночасно використовувати гранатомет по інших цілях та в інших секторах. Жоден бойовий модуль у світі не має такої розв’язаної вісі озброєння.

Слід також додати, що БМ «Дуплет» оснастили сучасною повністю комп’ютеризованою системою управління вогнем, прицільним комплексом «Курсор», тепловізійним пристроєм, лазерним далекоміром та лазерним каналом наведення ракет. Система дає оператору можливість виявляти танконебезпечні засоби ураження на відстані до 8 км вдень та до 4 км вночі.

Важливо, що прицільний комплекс дозволяє оператору обирати цілі на моніторі, а злагоджена робота всіх компонентів комп’ютеризованої системи управління вогнем забезпечує їхнє знищення в автоматичному режимі, причому в тій послідовності та тією зброєю, яку визначив оператор.

До речі, озброєння БМ «Дуплет» дозволяє вражати танконебезпечні цілі на чималих відстанях: 30-мм гарматами — від 2000 до 4000 м (залежно від типу боєприпаса), кулеметами — до 1200 м, 30-мм гранатометом — до 1700 м (у секторах, відмінних від тих, по яких веде вогонь основне озброєння), протитанковими керованими ракетами комплексу «Бар’єр» — до 5000 м.

Андрій ЛИСЕНКО

P.S. «Страж» против «Терминатора»

Как уже было сказано ранее «Страж» выполнен на шасси танка Т-64, который благодаря модулю стал легче (33 тонны при стандартной 38,5 т), за счёт чего двигатель в 700 л/с разгоняет боевую машину до 62 км/ч. Что до огневого потенциала, то БМ «Дуплет» имеет на вооружении две 30-мм автоматические пушки ЗТМ-2, два 7,62-мм пулемета КТ-7,62, 30-мм противопехотный гранатомет КБА-117 и 4 пусковые установки противотанковых управляемых ракет Р-3 комплекса «Барьер», позволяющих поражать цель на расстоянии до 5 км и обладающих пробиванием брони за динамической защитой до 800 мм.

«Терминатор-2» выполнен на шасси Т-72 и обладает массой в 44 тонны (при стандартной 41 т), что, не смотря на наличие боевого модуля вместо классической башни не делает его легче. Тем не менее, благодаря 1000-сильному двигателю В-92С2 эта боевая машина может разогнаться до 60 км/ч.

Что же до вооружения, то боевой модуль «Терминатора» имеет в своём распоряжении две 30-мм автоматические пушки 2А42, один 7,62-мм пулемёт ПКТМ и 4 ПТУР с ракетами 9М120-1 (либо 9М120-1Ф), поражающими цель на расстоянии до 6 км.

Таким образом, «Страж» обладает большим разнообразием оружия, установленном на БМ и сравним с «Терминатором» лишь спаренными 30-мм автоматическими пушками и 4 ПТУР. С другой стороны, у российской боевой машины имеется преимущество по дальности поражения целей, но что даст этот лишний километр в условиях плотной застройки городского боя, для которого, в основном, данные машины и готовятся?

С другой стороны, даже при наличии более слабого двигателя, БМПТ-64 остается более манёвренной и быстрой машиной, что, опять же, в условиях городского боя крайне важно. И было бы очень интересно посмотреть на симбиоз БМ «Дуплет» и шасси Т-80, ведь можно только догадываться о маневренности, которую получит облегченная машина с неукротимым газотурбинным сердцем.

Но, у «Стража» есть один серьезный недостаток. Если говорить об экспорте, а не о потребностях ВСУ, то «Терминатор» имеет явное превосходство, поскольку Т-64 на вооружении стран мира практически не состоит. Демократическая Республика Конго? Узбекистан? В то время как у Т-72 куда шире перспективы. А потому, если БМ «Дуплет» настолько же унифицирован, как это мне представляется, то лучший вариант для привлечения зарубежных клиентов был бы на шасси Т-80 либо же Т-72. В противном случае, от весьма неплохого, конкурентоспособного проекта может оказаться весьма посредственный КПД.

zloy_odessit

Поделиться:
Загрузка...