Авіація ЗСУ показує клас і на гранично малих висотах

150

2017 року військо отримає близько 60 відремонтованих та модернізованих літальних апаратів, а ще 5 зенітних ракетних комплексів і понад 15 засобів радіоелектронної та радіотехнічної розвідки

Минулий рік для Повітряних Сил Збройних Сил України у порівнянні з попередніми роками можна назвати проривним у підвищенні боєздатності. Чимало авіаційних частин вдалося посилити відновленими та модернізованими бойовими та навчальними літаками. Частини ПС активно тренувалися під час комплексних навчань у складі як бригад і полків, так і міжвидових угруповань, навчалися діяти в будь-яких умовах, за будь-яких змін обстановки. Про те, які завдання нині стоять перед захисниками повітряних кордонів з огляду на непоступливі агресивні амбіції РФ розповів командувач Повітряних Сил Збройних Сил України генерал-полковник Сергій Дроздов

— Сергію Семеновичу, цьогоріч вартові неба не знижують темп у питаннях підвищення боєздатності?

— Темп бойового навчання, технічного оновлення став ще інтенсивнішим. Нагадаю, торік Повітряні Сили змінилися структурно. Спільно з Державним підприємством обслуговування повітряного руху України «Украерорух» ми створили чотири сектори відповідальності за повітряний простір України і четверте повітряне командування. Цього року новий військовий організм отримає в підпорядкування бойові частини та набуватиме бойові спроможності.

Від підприємств концерну «Укроборонпром» цьогоріч ми маємо отримати близько 60 відремонтованих і модернізованих літаків. Це винищувачі МіГ-29 і Су-27, штурмовики Су-25, бомбардувальники Су-24 та навчально-бойові Л-39. Крім того, до Повітряних Сил надійде до п’яти відремонтованих та частково модернізованих зенітних ракетних комплексів і понад 15 засобів радіоелектронної та радіотехнічної розвідки. А загалом ми планово продовжуємо процес модернізації всієї лінійки техніки, яка знаходиться на озброєнні Повітряних Сил. Тривають дослідно-конструкторські роботи щодо розробки нових радіотехнічних станцій, модернізації зенітних ракетних комплексів та літаків.

«Сьогодні наліт окремих екіпажів транспортних літаків становить понад 250 годин за рік»

— Які акценти в бойовій підготовці розставлені за досвідом АТО?

— Сьогодні бойова авіація відповідно до Мінських домовленостей у виконанні завдань антитерористичної операції не застосовується. Втім підрозділи зенітних ракетних та радіотехнічних військ безпосередньо в районі АТО виконують завдання з прикриття наших військ, захисту важливих державних об’єктів від повітряного нападу противника.

Водночас у тилу особовий склад частин виду активно тренується з урахуванням досвіду, набутого під час проведення АТО.

Підрозділи бойової авіації, до прикладу, на визначених авіаційних полігонах постійно вдосконалюють свою майстерність у виконанні польотів на гранично малих висотах, знищенні наземних цілей некерованими реактивними снарядами у простих та складних видах маневру.

Льотчики-транспортники на літаках Ан-26 та Іл-76 відпрацьовують завдання з доставки вантажів на необладнані майданчики та аеродроми, посадки на ґрунтові полоси. Більшість екіпажів транспортної авіації і зараз виконують різноманітні завдання в районі проведення АТО. Сьогодні наліт окремих із них становить понад 250 годин за рік. У перші роки антитерористичної операції, перевозячи особовий склад, військове майно та озброєння, вони фактично цілодобово перебували в повітрі. Транспортні літаки сьогодні у нас літають на гранично малих висотах, як і літаки бойової авіації, виконують посадки на ґрунтові смуги. Наші льотчики транспортної авіації завдяки такому нальоту, такій майстерності виходять на вищі щаблі класифікації, отримують звання «льотчик-снайпер». Бо вони, як і льотчики-штурмовики, бомбардувальники, скидають вантаж у визначеному районі. У Повітряних Силах сьогодні проходять військову службу вже шість льотчиків-снайперів.

Цього року в межах заходів з бойової підготовки передбачається проведення низки льотних методичних зборів та тактичних навчань авіаційних підрозділів, сплановано авіаційне забезпечення бригадних і батальйонних тактичних навчань у взаємодії з іншими видами Збройних Сил України.

Інтенсивна бойова робота проводитиметься й у підрозділах зенітних ракетних військ. Ми плануємо провести більше 100 навчань, також і з бойовими стрільбами. Для злагодження зенітних ракетних підрозділів відбудеться близько 50 тактичних навчань з командними пунктами бригад, полків та основними підрозділами. Окремі радіолокаційні взводи та обслуги радіоелектронної техніки Повітряних Сил Збройних Сил України виконуватимуть практичні маневри з виходом та розгортанням у нових позиційних районах.

На полігоні «Ягорлик» у Херсонській області бойові стрільби проведуть підрозділи зенітних ракетних військ як Повітряних Сил, так і Сухопутних військ.

Вперше зенітні ракетні підрозділи Повітряних Сил проведуть бойові стрільби в Болгарії під час багатонаціонального навчання Saber Guardian 2017.

— А як зарекомендували себе в авіаційних частинах молоді льотчики — минулорічні випускники?

— Торік курсанти випускного курсу ХНУПСу вперше ще в навчальному закладі почали опановувати бойові літаки типу МіГ-29 та Су-25, вертольоти типу Мі-24. Навіщо? На жаль, у попередні роки льотчики мали незначний наліт, тож і у 30–35 років в них не було достатнього досвіду для виконання бойових завдань. Минулого року випускників льотного факультету національного університету ми підготували майже до рівня льотчика третього класу. Лейтенанти-випускники впевнено стали у стрій авіаційних частин, оскільки мали достатній рівень підготовки, зокрема у проведенні повітряних боїв з ударними літаками, у виконанні атак на наземні цілі з простих видів маневру. Кожен із них був підготовлений до виконання низки завдань у складних метеорологічних умовах.

Проте ми пішли ще далі. Сьогодні корегуємо навчальні програми, і вже цьогорічні випускники по закінченні навчального закладу, освоївши бойовий літак, отримують 3-й клас. Я вважаю, це вагомий крок уперед у розбудові авіації Повітряних Сил.

Зараз першочергове завдання профільного вишу ПС — готувати фахівців на рівні міжнародних вимог. Сьогодні проводиться ліцензування університету. Незабаром наші інструктори і спеціалісти-викладачі навчатимуть курсантів англійською мовою. Вже зараз виконуємо польоти на тренажерах з використанням англійської.

— Минулого року Повітряні Сили брали активну участь у заходах з міжнародного військового співробітництва. Чи збережеться така динаміка надалі?

— У цьому питанні в нас великі плани. Наприклад, на базі Національної академії СВ буде проведений уже другий курс з безпеки польотів. Окрім цього, виходимо з ініціативою, щоб такий курс провести у ХНУПСі. Продовжуватимемо навчання і курсантів, і офіцерів за кордоном. Ну і, звісно, військовослужбовці ПС вивчатимуть іноземні мови в навчальних закладах України і за кордоном.

Також візьмемо участь у міжнародних навчаннях Sea Breeze. Розглядаємо питання залучення пілотів Національної гвардії Каліфорнії в спільних українсько-польських авіаційних навчаннях. На сьогодні ми також перебуваємо на етапі підписання додаткових технічних угод щодо проведення українсько-данської операції «Північний сокіл», а навесні вже розпочнемо практичний етап. Крім цього, плануємо брати участь у різноманітних авіаційних показах в різних країнах світу, де презентуватимемо наші Збройні Сили.

— Дякую за розмову.

Сергій ФУРДИК

 

Поделиться:
Загрузка...