У «Кентаврі» можуть розміститися 32 морські піхотинці

290

За оцінками військових експертів, ці десантно-штурмові катери здатні ефективно виконувати завдання в близькій морській зоні та обороняти узбережжя нашої країни

На столичному суднобудівному заводі «Кузня на Рибальському» триває будівництво двох десантно-штурмових катерів типу «Кентавр». Командувач Військово-Морських Сил ЗС України віце-адмірал Ігор Воронченко вважає, що, маючи в бойовому складі такі катери, спроможності ВМС забезпечувати рейдові та спеціальні дії морської піхоти, а також Сил спеціальних операцій зростуть у рази.

Окрім того, вони значно посилять десантний загін флоту, який нині представлено лише середнім десантним кораблем «Юрій Олефіренко» й десантним катером «Сватове». До речі, проект «Кентавр» розробив колектив миколаївського «Дослідно-проектного центру кораблебудування», і, власне, він є глибоко удосконаленою платформою лінійки броньованих катерів серії «Гюрза» та «Гюрза-М».

Корпус «Кентавра» виготовлено з кулестійкої сталі. У такому захищеному варіанті він зможе транспортувати в район виконання бойових завдань підрозділ морської піхоти з його подальшим десантуванням на необладнане узбережжя. Цей бронекатер матиме просторий десантний відсік, де зможуть вільно розміститися 32 морських піхотинця. До речі, такої великої місткості особового складу не мають навіть аналогічні десантні катери провідних флотів світу. Для порівняння, шведський десантний катер проекту Combat Boat 90 спроможний доставити в район амфібійних або диверсійних операцій тільки 21 бійця. У нашого катера передбачено значно більшу дальність плавання — 720 миль порівняно із 440 милями у «шведа». Швидкість українського десантно-штурмового катера досягатиме 45 вузлів. Мобільний та оснащений сучасною зброєю, він може знищувати окремі маломірні цілі противника.

— За нашими пропозиціями внесено зміни щодо комплектації та озброєння цих катерів. Бойовий потенціал однозначно збільшиться, — розкрив деякі деталі будівництва віце-адмірал Ігор Воронченко.

Окрім того, «Кентавр» матиме броньовану ходову рубку для п’яти членів екіпажу. Розташування тут усіх навігаційних приладів, засобів зв’язку й спостереження, приладів управління енергетичною установкою та комплекс управління бойовими модулями значно підвищують живучість судна.

На переконання військових експертів, вітчизняні «Кентаври» можна ефективно використовувати в Азовській операційній зоні відповідальності, а також у районі АТО. Морехідні можливості, маневреність, малі розміри, живучість та озброєння — це ті показники десантно-штурмових катерів, які доцільно застосувати в боротьбі з російськими окупантами.

У тактичному плані ці десантно-штурмові катери зможуть здійснювати вогневу підтримку у взаємодії із сухопутними підрозділами під час бойових дій і не лише в прибережних акваторіях морів. Конструкція й характеристики «Кентаврів» дадуть змогу використовувати їх також у внутрішніх водоймах: лиманах, річках, водосховищах. Вони здатні перекидати підрозділи морської піхоти в будь-яку негоду, вдень та вночі. Важливим є те, що ці катери залишатимуться для ворога темною конячкою. Їхнє розміщення у внутрішніх водоймах буде важко визначити. Низька візуальна оптико-електронна, радіолокаційна й теплова помітність «Кентаврів» сприяють цьому.

Якщо противник заблокує прохід у внутрішні водойми з боку моря, доставити ці катери можна навіть суходолом, адже їх корпус має довжину понад 24 метри. Він легко поміститься на автомобільній платформі, тож транспортування й доставка не займуть багато часу.

Віталій ПАНЧИШИН, na.mil.gov.ua

Поделиться:
Загрузка...