Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок
санкцій, станом на 11.05.2024
1. Європейський союз (ЄС) погодив проект гарантій безпеки для України.
— Наразі Брюссель обговорює умови договору з українською стороною.
— Передбачається, що гарантії діятимуть до приєднання Києва до ЄС та НАТО.
— У тексті документа зазначено обіцянку ЄС провести консультації з Києвом у разі агресії проти України. Однак прямого військового втручання у конфлікт не передбачено.
— Там також зазначено, що «Європейський союз та його держави-члени роблять вирішальний внесок у забезпечення негайної та довгострокової безпеки та стійкості України» за допомогою різних заходів підтримки – військової, громадянської, фінансової, дипломатичної.
2. ЄС має вжити антидемпінгових заходів щодо російської металопродукції та переглянути санкційні послаблення.
— У грудневому пакеті санкцій ЄС послабив окремі застороги щодо російської металопродукції, і пролонгував імпорт російських слябів, чавуну та феросплавів.
— Це допомагає росії фінансувати агресію проти України, але й спотворює конкуренцію на європейському ринку, тож рішення щодо послаблення санкцій має бути переглянуте.
— Певній номенклатурі продукції, яка виробляється на ворожих підприємствах, було відкрито доступ до європейського ринку.
— Зароблені експортні кошти будуть спрямовуватися на підтримку російської агресії. Росія, користуючись ситуацією, активно демпінгує на європейському ринку, і таким чином шкодить навіть європейським виробникам.
— Тут мають включатися антидемпінгові запобіжники.
— Європейські споживачі російської продукції аргументують послаблення тим, що вони можуть мати проблеми дефіциту цієї продукції, у випадку припинення російських поставок.
— Але це неправда – адже українські виробники здатні замістити цю продукцію на європейському ринку.
— Обсяги продукції, яка підпадає під санкції, є у виробників і без російської федерації.
— Українські металурги готові зробити достатню пропозицію, і не допустити дефіциту цієї продукції у Європі.
— ЄС вже запровадив санкції проти частини металургійних продуктів із рф.
— Ці санкції забороняють імпорт російського чавуну та відновлюваного заліза, однак ця заборона запрацює тільки через 2 роки.
— Водночас, брехнею та шантажем Кремль домігся продовження дії квот на російські сляби ще на чотири роки.
— Попередні санкції на імпорт слябів запровадили у жовтні минулого року, у рамках 8-го пакета санкцій: тоді було ухвалено рішення, що він може тривати до кінця вересня 2024-го у межах встановлених квот, а з 1 жовтня 2024 року імпорт має припинитися.
— Однак 12-й пакет санкцій фактично послабив раніше введені обмеження.
3. США найближчими днями мають намір підняти мита на електромобілі з КНР у чотири рази – з 25% до 100%
— Підвищення тарифів також торкнеться критично важливих мінералів і сонячних батарей.
— Адміністрація президента зосередилася на галузях, які становлять інтерес у сфері стратегічної конкуренції та національної безпеки.
— На початку квітня міністр фінансів Джанет Йеллен допустила введення нових мит на експорт із Китаю. Вона наголосила, що насамперед владі США варто вжити заходів для створення рівних умов у сфері зелених технологій.
— За словами глави американського мінфіну, китайським компаніям особливо вигідно експортувати за заниженими цінами зелену енергетику, включаючи сонячну енергію, електромобілі та літій-іонні батареї.
4. Італійський уряд витратив близько 32 млн. Євро на обслуговування заарештованих російських яхт.
— Витрати на техобслуговування, страхування та стоянку семи таких яхт — відповідальність італійського Мінфіну.
— Наприклад, Lady M коштує владі Італії 4 тис. Євро на місяць взимку і 13 тис. Євро в літні місяці.
— Італія хоче офіційно конфіскувати ці активи з метою їхнього перепродажу, але вилучення порушує право на приватну власність.
5. Швейцарія продовжує експорт своїх товарів до росії, незважаючи на санкції.
— Зокрема, йдеться про компанії Nestle, JTI та Lacoste.
— Їхня діяльність вважається законною, оскільки вони поставляють товари військового призначення.
— Як стало відомо, в 2023 році Швейцарія поставила в росію товари більш ніж на 200 мільярдів рублів. Здебільшого йдеться про ліки.
Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок
санкцій, станом на 10.05.2024
1. Український безпілотник здійснив найдальшу атаку по російських об’єктах на східному напрямку — під удар потрапив нафтопереробний завод «Газпром нафтохім» у місті Салават.
— Через це потенційно вразлива територія росії для ударів українських БПЛА розширилася на 200 тисяч квадратних кілометрів.
— Салават знаходиться приблизно за 1500 км по прямій від лінії фронту. Раніше в цьому напрямку безпілотники долітали до Новокуйбишевська та Єлабуги, які розташовані на 390 та 360 км на захід відповідно.
— Таким чином, загальна площа території росії, яка може зазнавати атак БПЛА, розширилася як мінімум до 1 млн 550 тисяч квадратних кілометрів.
— На ній знаходяться сім міст мільйонників.
— Безпілотник потрапив до установки каталітичного крекінгу, за допомогою якого переробляється нафта. На об’єкті сталося загоряння.
— Останніми місяцями НПЗ стали головною метою для атак української армії всередині росії.
— У зоні потрапляння перебувають 16 великих НПЗ, на які припадає 52% сукупної переробки нафти найбільших підприємств галузі.
2. Російський «Газпром» почав розпродаж майна після рекордних збитків.
— Компанія оголосила про пошук покупців на великі об’єкти нерухомості в Москві та Підмосков’ї.
— У перелік активів на продаж увійшов перший офіс «Газпрому», де раніше розташовувалося Міністерство газової промисловості СРСР. Також планується продати офісні будинки та приміщення у москві та санаторно-курортний комплекс «Імперіал Парк готель & Спа» у селищі Первомайське.
— У самому «Газпромі» називають причиною розпродажу нерухомості у Москві «завершення переїзду компаній до Санкт-Петербурга», який розпочався понад 10 років тому.
3. Контрабандний слід тримає у повітрі російські пасажирські літаки.
— Інерційний еталонний блок даних про повітря (ADIRU) щонайменше 11 разів провозили в пасажирському багажі, вага виробу складала 11 кг, а вартість — 40 000 доларів. Він призначався для S7, другій за величиною російської авіакомпанії.
— Використання багажу – яскравий приклад нестандартних маршрутів постачання, на які змушені спиратися російські авіакомпанії після лютого 2022 року.
— Зазнавши масштабних санкцій та експортного контролю, вони були змушені винаходити нові способи отримання комплектуючих, щоб підтримувати літаки у повітрі.
— Дані, зібрані FT, показують, що за останні два роки різко скоротилася кількість компонентів, що надходять до росії. Вони послідовно демонструють обвальне падіння обсягів імпорту як щодо окремих компонентів, і по російському авіаційному сектору загалом.
— Російські авіакомпанії частково заповнили цей дефіцит за рахунок використання розгалуженої мережі компаній-одноденок.
— Легендарний аерокосмічний сектор країни, багатий на такі відомі імена, як «Сухий», «Туполєв» та «Іллюшин», в даний час залежить від ряду дрібних кустарних постачальників, багато з яких базуються в ОАЕ.
— Росія також робить кроки для продовження терміну служби деталей іноземного виробництва, наприклад, чищення французьких фільтрів, які раніше змінювали.
— Побоювання щодо безпеки російських авіакомпаній зростають. Міжнародна організація цивільної авіації 2022 року поставила росії «червоний прапор» за невідповідність критеріям «льотної придатності».
4. До Туреччини та Бразилії збільшилися находження російського дизпального.
— Обсяги надходжень російських газойлів і дизпального у порти інших країн за тиждень 29 квітня – 5 травня збільшилися на 11% відносно попереднього тижня і становили 893 тис. тонн.
— Найбільшими за обсягами країнами, куди надходили російські газойлі й дизпальне, були Туреччина, Бразилія й Гана. На них припадає 67% постачань.
— Минулого тижня обсяги надходження російського дизпального й газойлю в турецькі порти збільшилися на 18%, до 326 тис. тонн (з 276 тисяч). Порти Гани імпортували 71 тисячу тонн російського дизпального, збільшивши цей показник на 51%.
— Надходження російських дистилятів у бразильські порти минулого тижня зросли на 24% й становили 203 тис. тонн (зі 164 тисяч). Усі вантажі було відправлено з балтійських портів.
5. Російський експорт нафтопродуктів до Сінгапуру у травні досягне максимуму цього року.
— У травні російський експорт лігроїну до Сінгапуру досягне найвищого рівня цього року, оскільки російські нафтопереробні заводи відновлюються після атак безпілотників, і ця тенденція збережеться в міру введення нових потужностей.
— Імпорт до Сінгапуру російського лігроїну, ключового інгредієнта для виробництва нафтохімічних продуктів, таких як пластмаси та текстильні волокна, у травні зросте приблизно до 415 000 метричних тонн.
— Туапсинський нафтопереробний завод «Роснефти», один із найбільших на півдні росії та орієнтований на експорт, відновив переробку нафти на початку цього місяця. За оцінками, його завантаження у травні зросте приблизно на 16% до 180 000 тонн, оскільки він відновить експорт.
— Загальний обсяг російського експорту лігроїну до Азії у червні досягне рівня 1,4-1,5 млн тонн, проте ризик скорочення російських нафтопереробних потужностей зберігається.
— На частку росії припадає 25% загального обсягу імпорту лігроїну в Азію в 2023 році, свідчать дані відстеження суден компанією Kpler.
6. США запровадили нові санкції проти китайських компаній.
— США запровадили нові санкції проти 37 китайських компаній, які нібито надають технології китайській збройній промисловості, що становить загрозу національній безпеці США.
— Деякі з яких можуть бути пов’язані з інцидентом з китайською повітряною кулею над повітряним простором США минулого року.
— США вважали, що це була повітряна куля-шпигун, а Китай – метеостат.
— За даними Міністерства торгівлі США, 37 компаній надають технології, які можуть бути використані китайською збройовою промисловістю, що «становить значну загрозу національній безпеці США».
7. Греція розширює військово-морські рекомендації, щоб стримати передачу російської нафти з судна на судно.
— Військово-морські сили Греції в середу продовжили попередження щодо військових навчань, фактично забороняючи рух суден біля узбережжя південно-східного Пелопоннесу, що було спрямоване на стримування перекачування російської нафти з судна на судно біля Греції.
— Греція протягом останніх тижнів випустила два повідомлення NAVTEX про військові навчання в районі Лаконської затоки, закликаючи торговельні та інші судна уникати цього району.
— Після вторгнення росії в Україну в 2022 році міжнародні санкції ускладнили торгівлю російською сирою нафтою та нафтопродуктами, що спонукало трейдерів шукати лазівки для їх експорту, включно з офшорними перевезеннями з судна на судно.
— В останні місяці у водах навколо південного узбережжя Греції та Лаконської затоки зустрічаються пункти перекачування нафти, особливо танкери, які перекидують російську нафту на інші судна.
— Судна розташовані за межею шести морських миль від берега, щоб уникнути перевірки вантажів і суден грецькою владою.
— Афіни планують розширити морські рекомендації щодо військових навчань у цьому районі, що врешті-решт може відштовхнути перекидання російської нафти поблизу грецьких вод.