На «Велике Будівництво» у 2020-21 роках витрачено понад 250 млрд грн.

44
Борг Укравтодору вже 100 млрд грн.
У наступному році він сягне мінімум 140 млрд = двом Дорожнім Фондам, які проїли наперед.

Навіть якщо вірити Укравтодору, відремонтовано 6500 км у 2020 і стільки ж має бути цьогоріч. Щоправда, в 2021 році взагалі забули про будь-яку публічну звітність: де і коли відремонтовано першу, другу, третю… тисячу км. Є лише красиві фото. Вже зима на носі, роботи зупиняються, було би непогано побачити нарешті офіційні цифри за рік на табло.
Бо, коли буде справжній аудит, може виявитися, що мінімум третина з «відремонтованих» — ремонт бачила лише на папері і бігбордах.
В Україні 170 000 км доріг.
За два роки відремонтовано, в кращому випадку і за офіційною версією Укравтодору, десь 7,5 % доріг від загальної протяжності вартістю у понад 250 млрд. грн.
Для ремонту всієї мережі, враховуючи нинішні темпи і «вартість» — потрібно понад 12 років і понад 3 трлн грн.
І це ще не враховуючи близько 250 000 км комунальних доріг, які теж повинні частково фінансуватися з Дорожного Фонду.
Оскільки гарантійний термін нинішніх ремонтних робіт переважно складає три роки (ми вимагали мінімум 5 років і, як правило, було 10 років гарантії) — фактично ремонт зупинити неможливо і він буде вічним…
І, що важливо і сумно водночас, про нові автобани — лише мрії.
Ремонтуємо і добудовуємо лише старе.
З мостами ще гірша ситуація.
При їх загальній кількості у понад 16 000 і необхідності капітального чи планового ремонту бодай половини з них — за два роки відремонтовано лише близько 300.
Менше 2%!
Було багато гучних красивих обіцянок про трасу М-30, яка з’єднає країну, Запорізький міст, які відбудують на початку 2021, потім до дня Незалежності, тепер обіцяють до кінця цього року. Дай Боже, щоб у 2022 доробили.
Те саме з гучно розпіареною дорогою Київ-Дніпро. Те, що ми планували здати у 2021 — будуватимуть і в 2022. Не треба нагадувати, що Н-31 публічно обіцяли добудувати до кінця 2020?
Як там Київська Обхідна Дорога до речі, допомогло без Прозорро?
З контролем якості ремонтів справжня біда. Фактично ліквідовано незалежний контроль, що спричиняє масові порушення при будівництві і здачі в експлуатацію. Але тут навіть не хочу критикувати сам, достатньо взяти цитату голови підкомітету з питань автомобільних доріг та дорожнього господарства Комітету з питань транспорту та інфраструктури ВРУ Ю. Корявченкова (ніколи не думав, що буду цитувати Юзика з Кварталу-95): «Велике будівництво» повинне бути якісним! Час від часу читаю в ЗМІ, що українські дороги «не стоятимуть» чи «вже сипляться», тому що підрядники халтурять. Десь асфальт «поплив» на другий рік експлуатації (на трасі Н-08 біля Запоріжжя в бік Комишувахи). Десь цементобетону недоклали (Н-31, в Полтавській області). Чи його поклали так, що треба весь перекладати (Житомирська об’їзна дорога). Чи замість цементу однієї марки поклали іншої… Чи якісні будівельні матеріали замінили на дешеву пародію … чи взагалі використовують матеріали, які не передбачені ДСТУ та ДБН».
Відсутність чесного контролю якості ведуть до масових зловживань і корупції, причому, безкарно всі дурять всіх. Якщо вірити в корупційну маржу в 30-40%, то Зеленський з неї отримує в кращому випадку половину. Решта — «десь» дівається. Нехай, Президент вже офшорний доларовий мільярдер лише на Великому Будівництві, але відповідати ж йому персонально за три мільярди в доларах мінімум.
Дякую CoST Ukraine, який попри ігнор з боку влади, об’єктивно виконує своє завдання і фіксує стан справ в дорожньому будівництві: у 2020 в два рази дорожчий ремонт за 2019, в 2021 — майже вдвічі дорожчий за 2020!
Тобто, ми в 2019 ремонтували в чотири!!! рази дешевше, аніж зараз!
Так хто з нас корупціонер тоді?!
До речі, про гроші. Заборгованість є і в дорожній галузі цьогоріч. За найскромнішими оцінками, сума за виконані і не оплачені роботи вже більша 30 млрд грн. В непросту осінь, коли не вистачає грошей на все, навіть за газ, ці кошти буде знайти непросто. Чи, в стилі Коломойського: «борги і податки платять лише боягузи!» махнемо рукою на єдиний іміджевий проект Зеленського?
І, на завершення.
Юридичного документу, програми чи плану, «Велике Будівництво» як не було, так і немає. Продовжують в ручному режимі вносити зміни до нашої Державної цільової економічної програми розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018—2022 роки, затвердженої ще в 2018.
Суттєва відмінність, левову частку фінансування тепер отримує Дніпропетровська область.
Скільки не обіцяв Укравтодор — досі відсутня інтерактивна карта відремонтованих доріг з зазначенням підрядника, вартості, типу ремонту, геолокаціями початку і завершення робіт, фото/відео ілюстрацією.
Соромно чи страшно показати?

Поделиться:
Загрузка...