Експорт українських товарів до ЄС зріс на 31%

74

У 2017 році економічні відносини України з Європою суттево зміцнилися, значною мірою за рахунок експорту.

Після багаторічної перерви Європа знову стала основним торговельним партнером України. Про це йдеться в аналітичній публікації «Нерегулярні дослідження», другий випуск якої присвячений аналізу зовнішньої торгівлі товарами України з країнами Європи у 2017 році.

За підсумками минулого року експорт товарів в європейські країни збільшився на 31% до 14,4 млрд дол. США, а його обсяги перевищили рівень докризового 2013 року. Частка Європи в експорті сягнула 36% та була найвищою з 2004 року. Значний приріст експорту до Європи у 2017 році був забезпечений як фізичними обсягами, так і сприятливими цінами.

Хоча українські компанії нарощували поставки в Європу насамперед вже традиційного асортименту сировинних товарів (зернових, олійних, металів та руд), вони водночас продовжували опановувати і нові товарні ринки. Про це свідчило стрімке зростання індексів проникнення майже за всіма товарними групами, зокрема продовольчих товарів, продукції машинобудування, промислових виробів (індекси проникнення показують співвідношення кількості країн, в які експортуються окремі вітчизняні товари, до кількості усіх країн, що ці товари імпортують).

Імпорт товарів з країн Європи також зростав у 2017 році (на 25% до 20,2 млрд дол. США) і, як наслідок, частка цього регіону підвищилася до 41%. Зростання імпорту відображало значною мірою потребу України в енергоносіях, насамперед у природному газі. Водночас, попри збільшення енергетичного імпорту, в структурі імпорту з Європи продовжила домінувати продукція машинобудівної та хімічної промисловості. Це пояснюється тим, що швидке зростання внутрішнього попиту, у тому числі інвестиційного, стимулювало закупівлі продукції машинобудування (сільськогосподарської техніки та наземних транспортних засобів). Зокрема, країни Європи забезпечили майже половину загального імпорту продукції машинобудування.

В цілому, незважаючи на позитивні зрушення, в товарній торгівлі України та Європи зберігається сталий дефіцит через високу частку в імпорті товарів з високою доданою вартістю. А опанування нових ринків українськими експортерами стримується тривалим та капіталоємним процесом приведення української продукції у відповідність до європейських стандартів.

bank.gov.ua

Найбільші споживачі українських товарів в ЄС (дані за 2017 рік):

Польща – 15,5% від загального обсягу експорту до країн ЄС, Італія – 14,1%, Німеччина – 10,0%, Нідерланди – 9,6%, Угорщина – 7,6%, Іспанія – 7,2%, Румунія – 4,8%, Чехія – 4,1%.

Поделиться:
Загрузка...