Літаки «Антонова» перевозять по всьому світу найважчі вантажі. Українська авіабудівна компанія з багатими традиціями побудувала не лише найбільший у світі транспортний літак Ан-225 «Мрія» з шістьма реактивними двигунами, а й виношує плани зі створення нових моделей.
defence-ua.com
Українська авіабудівна компанія повинна по-новому організувати свою діяльність, адже вона хоче покласти край зв’язкам з Росією.
Наприклад, ще до кінця року вперше повинен піднятися в повітря легкий транспортний літак Ан-132D — за висловом голови українського державного оборонного концерну «Укроборонпром» Романа Романова, це «перший всесвітній проект компанії «Антонов»». «Літак буде створено без використання російських комплектуючих», — стверджував Романов недавно на британському авіасалоні «Фарнборо». Згадка про передбачувану відсутність комплектуючих російського виробництва в новій моделі літака «Антонова» «висвічує» дилему українських виробників.
З тих пір як почався російсько-український конфлікт, і Захід ввів санкції проти Росії, авіабудівники стали іграшкою в руках тих, хто просуває свої політичні інтереси. Росія, в колишні часи — опора для «Антонова», відійшла в історію. Тому «Антонов» шукає зараз допомогу на Заході — і знаходить її, принаймні, потроху. Ряд провідних західних постачальників комплектуючих для авіабудівників обіцяли підтримати модель Ан-132D.
Одна з особливостей — співпраця в області розробки моделі Ан-132D з Саудівською Аравією. Партнер України з нафтовидобувної держави — Taqnia Aeronautics, підприємство, яке спеціалізується на технічному обслуговуванні військових літаків. Повідомляється, що вже в наступному році в Саудівській Аравії може розпочатися ліцензійне виробництво Ан-132D. Однак майбутнє «Антонова» залежить не від невеликого транспортного літака Ан-132D, а від великих політичних рішень. Так, бундесвер використовує, наприклад, велику модель «Антонова» Ан-124 для транспортування військових вантажів.
Крім цього, вже десять років діє програма Salis, узгоджена ЄС і США (Strategic Airlift Interium Solutions). Вона передбачає, що компанія з авіаційних перевезень Ruslan Salis за необхідності надасть в розпорядження військових шість літаків Ан-124. Це стало необхідним, тому що затягується завершення робіт зі створення військового транспортного літака Airbus A400M.
За інформацією Die Welt, на даний час йде розгляд з питання, що буде з проектом Salis. Чинний договір закінчується наприкінці 2016 року. Ситуація пікантна: компанія Ruslan Salis GmbH розташована в Лейпцигу і надає європейським військовим літаки Ан-124 для авіаперевезень. Аерофпорт саксонського мегаполісу і без того є з 2012 року «рідною базою» для двох літаків Ан-124. Крім того, з 2012 року на території Німеччини діє і величезний ангар для літаків «Антонова». Партнерами по Ruslan Salis — по 50% — є російська вантажна авіакомпанія «Волга-Дніпро» і держкомпанія «Антонов».
Ситуація напружена, якщо згадати санкції, введені Заходом проти Росії. Кажуть, що Росія запропонувала НАТО послуги з перевезення вантажів — на власних літаках «Антонов». Ведуться розмови і про те, що Росія, можливо, має в своєму розпорядженні важелі тиску в ході розглядів, оскільки Захід може заблокувати поставки комплектуючих для Ан-124.
Герхард Хегман(Gerhard Hegmann)