НАТОвські двигуни української техніки

40

 Лідером імпортних двигунів як цивільного, так і військового призначення, на українському ринку є компанія DEUTZ, загальний обсяг поставок якої, на сьогоднішній день, вже досяг приблизно 15 тис. одиниць.

Ексклюзивним правом на продаж двигунів DEUTZ в Україні володіє компанія ДП «Автомоторс», яка несе повну відповідальність за сервіс і гарантію на території нашої країни.

Про те, як надаються послуги з ремонту та обслуговування двигунів для військової техніки, а також про багато іншого розказав заступник генерального директора по сервісу ДП «Автомоторс» Григорій Латишев.

— Григорію Віталійовичу, на сьогодні в Україні представлений досить широкий асортимент двигунів для військової техніки, це і Volvo, IVECO, і Deutz. У чому перевага двигунів Deutz?

— Якщо подивитися на зразки діючої техніки, яка зараз проводиться і перебуває на озброєнні українських силовиків, то, в принципі, комплектація машин говорить сама за себе. Новітні бойові броньовані машини БТР-4, БТР-3 і Дозор-Б мають силовий агрегат Deutz і коробку передач Allison. Готується серійне виробництво автомобілів КРАЗ з двигунами Deutz. Тому у нас досить сильні позиції на українському ринку. Є, звичайно, конкуренти з європейськими та американськими комплектуючими, двигунами й трансмісіями, але у нас німецька якість і потужна сервісна підтримка в Україні.

Крім того, слід розуміти, що у світі існує не так багато незалежних виробників дизельних двигунів і найвідоміші імена, мабуть, це Deutz, Cummins та Perkins. Всі інші виробники двигунів входять до складу корпорацій, які виробляють різні машини і обладнання. Відповідно постачання, установка і сервіс саме силових агрегатів на конвеєри сторонніх виробників не є основним бізнесом таких компаній. Логічно припустити, що дилерська та сервісна мережа в різних країнах так само не пристосована для роботи з двигунами, які встановлюються на техніку інших брендів. До речі, серед зазначених вище незалежних виробників, тільки ДОЙТЦ пропонує в Україні мотори німецького виробництва. Другий плюс Deutz, це те, що компанія одна з небагатьох, яка адаптує або якщо точніше виразиться кастомізує двигуни не тільки для техніки різних сегментів (наприклад, сільськогосподарська, автомобільна, генератори і т. д.) але і для машин кожного конкретного типу. Тому військові і цивільні замовники цінують цю властивість компанії.
Такого розмаїття опцій немає ні в одного виробника.

Ну, і, мабуть, найголовніша перевага – це ціна, яка навіть для українського ринку цілком конкурентна, особливо якщо враховувати високу якість і тривалі терміни гарантії.

— Багато експертів, говорячи про широкий спектр виробників двигунів для військової техніки у українських силовиків, дуже часто акцентують увагу на подальші проблеми з сервісним обслуговуванням. Адже краще вибрати одного виробника і в подальшому від нього відштовхуватися. Яка Ваша оцінка такої обставини?

— Безумовно, уніфікація це єдиний правильний шлях і чим більше буде двигунів одного типу, тим швидше і простіше буде сервіс. Це дві логічно пов’язані речі. Виробнику завжди легше прорахувати сервісну стратегію, якщо він бачить, що число його двигунів в країні досить велике і кількість споживачів постійно зростає. Це стимулює інвестувати в організацію відповідних сервісних структур і різних тренінгових центрів з підготовки технічних фахівців. Крім цього, у виробника двигунів з’являється фінансова можливість створювати локальні склади запчастин і замінних двигунів. Це, в свою чергу, прискорює рішення більшості гарантійних питань.

— Як ви підкреслили, на вітчизняних зразках озброєнь, які сьогодні вже застосовуються в зоні проведення Антитерористичної операції, зокрема, БТР-3 і БТР-4, а також на новому «Дозор-Б», який найближчим часом може опинитися в АТО, використовуються німецькі двигуни Deutz. Як організовано ремонт та сервісне обслуговування таких силових агрегатів, адже досвіду її експлуатації у військах поки немає?

— Слід розуміти, що для нас особливої різниці немає. Сталося пошкодження машини на полі бою або на мирній території. Процедура ремонту техніки з нашими двигунами досить проста. Армійські евакуаційні підрозділи вивозять ББМ з небезпечної зони на безпечну, де немає загрози життю персоналу. Надалі є два варіанти ремонту: або відбувається демонтаж і заміна силового агрегату, або здійснюється ремонт силами мобільного сервісу, який організований нами в Запорізькій області, в безпосередній близькості до зони АТО.

— Скільки часу проходить з моменту заявки до приїзду і ремонту сервісної мобільної групи для військових у зоні АТО?

— Все відбувається досить оперативно і залежить від складності поломки. Максимально, це близько 12 годин, але ми прагнемо до скорочення термінів. Крім цього, ми усвідомлюємо унікальність умов ремонту, тому з власної ініціативи залучаємо на роботу людей, які служили в АТО і яким не страшно їздити на передову. Тим самим ми підвищуємо можливості наших мобільних груп.

— А якщо говорити про ремонтні бригади у складі частин і підрозділів. Наскільки використовується цей ресурс? Адже це досить затратно "мобільного сервісу", постійно виїжджати в зону АТО…

— Нами організовані тренінгові центри в Запоріжжі та Києві, де ми проводимо навчання фахівців того, як правильно експлуатувати німецькі двигуни і проводити їх елементарний ремонт. Ми плануємо провести навчання українських військових і навчити їх, як поводитися з двигуном, як проводити технічне обслуговування і простий ремонт.

— Але ж в ремонтних частинах є і строковики, контрактники. Одні приходять і йдуть через деякий час, інші залишаються служити надовго…

— В цьому немає особливої проблеми. У нас є постійно діючі тренінгові центри, де ми готуємо фахівців для цивільної сфери. Приміром, ми навчаємо фахівців для підприємств, які набували автобуси та іншу техніку з нашими двигунами. Там також часто змінюється персонал і нічого, все працює і ремонтується.

— Питання щодо стандартизації. В Україні одні, в Європі і країнах НАТО – інші. Відповідають німецькі агрегати двигуна і тим вимогам, які виставляються вітчизняними військовими?

— Всі вимоги, які до поточного моменту озвучувалися, ніде з європейськими стандартами не конфліктують. Спочатку всі технічні вимоги, які закладалися КБ. Морозова, для БТР-3, БТР-4 і " Дозор-Б, реалізовані в двигунах Deutz. При цьому КБ спочатку орієнтується на стандарти НАТО. Тому, в українських машинах встановлені німецькі двигуни і американські коробки передач, сертифіковані за стандартами НАТО.

— З метою організації ефективної заміни і ремонту техніки у військах зазвичай створюється запас двигунів, агрегатів і всього іншого. Як можна вирішити це питання в нинішній ситуації?

— Наскільки я розумію, мова йде про те, що б створювати запас двигунів і агрегатів на складах Міноборони. Цей варіант можливий і він є найбільш раціональним. Проте, це справа, швидше за все завтрашнього дня. При збільшенні кількості двигунів DEUTZ одного типу в експлуатації силових структур України економічно обгрунтовано закуповувати і зберігати силові агрегати «на заміну». Але це ще не все. Якщо Міноборони та інші силові міністерства в подальшому будуть продовжувати йти по шляху уніфікації двигунів і трансмісій на різних зразках застосовуваної техніки, виробник візьме на себе значну частину витрат на закупівлю і доставку запасних агрегатів. У той же час, вже зараз наше підприємство, як офіційний сервісний представник DEUTZ і ALLISON, закуповує запасні частини та вузли для якнайшвидшого вирішення всіх сервісних питань.

Поделиться:
Загрузка...