ДП «Львівський бронетанковий завод» готує серійну партію новітніх «Дозор-Б» до Збройних Сил України. Ще у грудні заводчани «ЛБТЗ», а також Київського бронетанкового заводу та Харківського конструкторського бюро імені Морозова продемонстрували на Михайлівській площі Києва свої спроможності випускати техніку серійно.
na.mil.gov.ua
«Дозор-Б» – це унікальна машина, створена в екстремально короткий термін. Лише за рік ми пройшли шлях від дослідного зразка до серійного виробництва цієї техніки. Бронеавтомобіль успішно пройшов випробування і рекомендований до прийняття на озброєння української армії. Ми отримали держзамовлення», – заявив директор Львівського бронетанкового заводу Роман Тимків, додавши, що перед підприємством стояло багато труднощів, які були подолані.
Так, головний інженер ДП «ЛБТЗ» Ігор Чурілов зауважив: «Одним з найскладніших завдань був процес освоєння технології зварювання броньованої сталі. Тут дуже важливими є теплові режими, метал тріскався. Ці випробування ми пройшли стійко, технологія освоєна».
У свою чергу Яків Мормило – очільник ДП «ХКБМ» – повідомив, що такий короткий термін – від креслень до високоякісного серійного зразка – безпрецедентний випадок. «Хочу підкреслити: завод освоїв повний цикл виробництва, включно з встановленням стапелів та зваркою корпусів. Жодна військова розробка не надходила до армії настільки швидко. Робота кипить, тому, що броньовики – це наша незалежність. Багатьом це не до душі, і у світі, і навіть іноді, на жаль, в Україні».
Зараз потужності ДП «ЛБТЗ» дозволять виготовляти сотні бронемашин «Дозор-Б» на рік. На заводі триває робота з їх адаптації до стандартів НАТО. Цей процес передбачає, зокрема, уніфікацію систем радіозв’язку, захисту, а також озброєння необхідними калібрами.
Бронетранспортери викликали стійкий інтерес на світовому ринку – від початку року вже кілька іноземних делегацій відвідали ДП «ЛБТЗ» і зацікавилися машиною. Переваги очевидні – «Дозор-Б» у 2,5 рази дешевший, ніж закордонні аналоги, при цьому якість – на висоті. Втім, першочерговим завданням Концерну залишається задоволення потреб української армії та виконання державного оборонного замовлення. Лише після цього «Укроборонпром» перейде до виробництва техніки на експорт.
Нагадаємо, цими днями на ДП «Київський бронетанковий завод» також стартувало освоєння виробництва броньованих корпусів та закладено перший лист в новий стапель під БТР-3. Кілька десятків цих бронетранспортерів з корпусами власного виробництва «КБТЗ» буде передано Збройним силам України ще цього року.
P.S. БРОНЕАВТОМОБІЛЬ «ДОЗОР-Б»
Виробник: Державне підприємство “Львівський Бронетанковий Завод”
Легкий бронетранспортер Дозор-B призначений для захисту екіпажу та десанту від вогню стрілецької зброї, шрапнелі і мін, а саме: від 7,62-мм бронебійних куль на відстані 30 метрів і від шрапнелі 150 мм осколково-фугасних снарядів, на відстані 50 метрів.
Транспортний засіб обладнано:
– Системою кондиціонування та очищення повітря
– Системою вентиляції з примусовою циркуляцією повітря та видаленням порохових газів при веденні стрільби десантом зі стрілецької зброї
– Система опалення рідинного типу
– Централізована система підкачки коліс
– Обладнання зв’язку
– Супутникова навігаційна система
– Лебідка з тяговим зусиллям 6800 кг
– Система захисту від диму
Основні тактико-технічні характеристики | ||
Параметр | Одиниця виміру | Значення |
Тип | легкий колісний бронетранспортер | |
Колісна формула | 4х4 | |
Повна маса | кг | 8450 |
Бойовий розрахунок: | ||
екіпаж | чол | 3 |
десант | чол | 8 |
Габаритні розміри | ||
довжина | мм | 5400 (з лебідкою 5650) |
ширина | мм | 2450 |
висота | мм | 2300 (по зенітній установці – 2700) |
Колісна база | мм | 3100 |
Ширина колії | мм | 2000 |
Дорожній просвіт | мм | 400 |
Двигун | ||
Марка | DEUTZ BF4M 1013FC | |
Тип двигуна | чотирьохтактний, з турбонаддувом | |
Кількість циліндрів | шт | 4 |
Радіус повороту | м | 9,8 |
Максимальна швидкість руху по шосе | км/год | 90…100 |
Запас ходу по шосе | км | 700 |
Запас пального | л | 146 |
Максимальний кут підйому | градусів | 31 |
Максимальний кут крену | градусів | 24 |
Глибина броду | м не більше | 1,0 |
Озброєння | зенітно-кулеметна установка | |
тип | автономна закрита, з дистанційними приводами наведення та електроспуском | |
Кути обстрілу зенітно-кулеметної установки | ||
горизонтальний | градусів | 360 |
вертикальний | градусів | від мінус 3 до плюс 68 |
Кулемет | НСВТ (КТ-12,7) | |
Калібр | мм | 12,7 |
Темп стрільби | постр./хв | 700-800 |
Прицільна дальність стрільби: | ||
по повітряним цілям | м | 1600 |
по наземним цілям | м | 1600 |
Бойова скорострільність | постр./хв | До 150 |
Боєкомплект | патронів | 450 |
Приціл | оптичний монокулярний, перископічний | |
Марка | ПЗУ-5(ПЗУ-7) | |
Нічний прилад спостереження водія ТВН-5 | шт | 1 |
Тип | бінокулярний перископічний активно-пасивний | |
Дальність бачення | м | до180 |
Денний прилад спостереження ТНПО-160 | шт | 2 (встановлюються на робочих місцях командира та водія) |
Тип | призмовий з обігрівом | |
Денний прилад спостереження ТНП-165А | шт | 4 (у відділенні десанту) |
Тип | призмовий | |
Двигун | ||
Тип | чотирьохтактний, чотирьохциліндровий однорядний дизель з турбонаддувом та проміжним охолодженням наддувного повітря | |
Марка | DEUTZ BF 4M 1013 FC | |
Максимальна потужність при швидкості обертання колінвалу 3600 хв.-1 | кВт (к.с.) | 140 (190,5) |
Коробка передач | Allison 1000LCT | |
Тип | автоматична, планетарна | |
Число передач (вперед/назад) | 5/1 | |
Підвіска | незалежна, торсійна | |
Шина | пневматична, безкамерна мод.MISHELIN XZL MPT TL 335/80 R20 или KORMORAN D ON/OFF TL 295/80 R22,5 | |
Радіостанція: | ||
марка | Р-173М | |
тип | прийомопередаюча, ультракороткохвильова, симплексна з частотною модуляцією | |
Апаратура внутрішнього зв’язку ті комунікації | АВСК1 | |
тип
Число абонентів | Телефонна з електромагнітними ларингофонами | |
4 | ||
Система навігаційного забезпечення | СН-3003Е | |
тип | супутникова | |
Система кондиціювання повітря | кондиціонер з приводом компресора від двигуна виробу | |
Холодопродуктивність | кВт | 6,5 |