Триває завершальний етап комплексу приймально-здавальних випробувань чотирьох малих броньованих артилерійських катер проекту 58155 з другої серії перед прийняттям їх до корабельно-катерного складу Військово-Морських Сил ЗС України. Першим на фінішну пряму випробувань вийшов катер «Лубни».
У цілому під час тестування артилерійських катерів було внесено близько сімдесяти змін щодо поліпшення якості застосування. Протягом півроку всі вони були матеріалізовані не тільки на «новобудовах», а й на попередніх модифікаціях – «Аккермані» та «Бердянську».
Зокрема задля поліпшення показників швидкості замінено гребний гвинт і здійснено нове обчислення валової лінії під конкретні навантаження та умови роботи, у яких працюватиме корпус катера.
Значно покращено маневрені можливості катерів: змінено діаметр циркуляції плавзасобу по криволінійній траєкторії, швидкість перекладання керма й роботу кермової машини. Крім того, у машинному відділенні встановлено захист валової лінії для поліпшення техніки безпеки.
Нещодавно всі катери отримали бортові номери, що відповідають стандартам НАТО – Р179 «Вишгород», Р178 «Лубни», Р177 «Кременчук» і Р176 «Нікополь».
Зі встановленням авторульового пристрою кардинально змінено систему управління рухом катерів. Відтепер автопілот, запрограмований командиром катера або механіком-водієм, може самостійно виводити плавзасіб із бази, безпечно маневрувати у фарватерах і вузькостях, а також заводити його на місце постійної дислокації.
Відтепер усе озброєння малих броньованих катерів замість корпусу як нульовий провід використовує розв’язувальний трансформатор із ізоляторами. А запропоновані винахідниками заводу «Кузня на Рибальському» заглушки, чохли і клапани дозволяють комендору розпочинати ведення вогню без виходу на верхню палубу, а також утримувати під час шторму все обладнання та комп’ютерну техніку в сухому стані.
Також на катерах встановлено автоматичну систему постановки пасивних перешкод. Усі катери додатково укомплектовані радіолокаційними, оптичними і тепловими датчиками перешкод, завдяки чому вони малопомітні для радіолокаційних та інфрачервоних засобів противника.
Катера будуть прийняті до складу Військово-Морських Сил у День флоту України – 1 липня. Зараз вони проходять заключні етапи випробувань в Одеській затоці.
Під час випробувань особливу увагу представники виробника разом із військовими моряками приділяють роботі бойових модулів та апаратури навігації. Так, на полігоні бойової підготовки у південно-західній частині Чорного моря перевіряють швидкість ходу і маневреність, роботу апаратури навігації, можливості енергетичної установки, рульовий, якірний, швартовно-буксирний та леєрний пристрої. Крім того, тестують дальність плавання, спроможність кормового й носового бойових модулів, апаратуру навігації та герметизацію зовнішнього контуру катерів.
Група таких катерів може атакувати навіть великі цілі, не даючи змоги ворогові сконцентруватися на одній мішені. Катери здатні під прикриттям димової завіси й завдяки корпусу, побудованого за технологією Stealth, підходити на дистанцію вогневого ураження до корабля противника і завдавати йому прицільних ударів.