На початку війни серед головних завдань було відновити льотний парк. На сьогодні — це якісне обслуговування літальних апаратів та їх модернізація. З 2014 року в авіаційних ТЕЧ спеціалісти інженерно-авіаційної служби відновили більше 150 бойових літаків.
На початку 2014 року бойовий потенціал військової авіації України був недостатнім для повноцінного виконання бойових завдань. Зокрема, в авіаційних бригадах Повітряних Сил для виконання польотів могли підніматися в небо, як правило, менше третини літаків із всього штатного бойового складу. Решта потребувала ремонту.
Коли стало зрозуміло, що російська агресія — це реальність, і боєздатні літаки потрібні не сьогодні, а ще вчора, спеціалісти інженерно-авіаційної служби разом із Державним науково-дослідним інститутом авіації у найкоротші терміни визначили, з чого необхідно розпочинати відновлення військової авіації, а що — справа завтрашнього дня. Робота на всіх аеродромах стартувала майже одночасно.
Першими були повернуті до строю літаки, які потребували обслуговування, регламентних робіт та продовження ресурсних показників. А потім розпочалося відновлення авіаційної техніки, яка вже довго не піднімалася у небо. А це було не просто. На той час, як і сьогодні, у частинах не вистачало майже всього необхідного для роботи: запчастин, витратних матеріалів і рідин, обладнання. На допомогу прийшли робітники авіаремонтних підприємств всієї України. У 2014 році про гроші багато хто і не вів мову. Військовим без зайвого галасу передавали необхідні прилади і агрегати і приватні підприємства, як Запорізьке АТ «МоторСіч», і державні, як Миколаївський авіаремонтний завод НАРП.
Вже на початку літа Львівський ДАРЗ, як і інші підприємства Державного концерну «Укроборонпрому», відправив на оперативні аеродроми свої заводські бригади із всіма необхідними запчастинами, які дозволяли оперативно відновлювати «поранені» у боях літаки та вертольоти. Поставляли вони необхідні агрегати та прилади і на основні аеродроми, де в цей час відновлювалися літальні апарати після багаторічної стоянки. Запорізький ДАРЗ «МіГремонт» прийняв рішення безкоштовно відремонтувати пошкоджені в бойових діях штурмовики Су-25 та винищувачі Су-27. І свого слова він дотримався.
Допомогли і волонтери. Пересічні громадяни України ще навесні 2014 року закупили акумулятори та шини для штурмовиків Су-25 та бомбардувальників Су-24М, необхідні запчастини для винищувачів МіГ-29 та Су-27. І за кілька днів ці літаки заступили на бойове чергування. Бойовий потенціал ПС ЗС України підвищувався чи не кожного тижня.
Показовою стало відновлення військово-транспортного літака Ан-26, який згодом отримав власне ім’я «Везунчик». Волонтери фонду «Крила Фенікса» знайшли кошти для закупівлі відсутніх агрегатів, працівники ДП «410-й завод цивільної авіації» надали потрібні прилади і запчастини. Та відновлення літака і тоді, і нині — це робота спеціалістів ІАС Бориспільської бригади транспортної авіації ПС ЗС України та чолі з полковником Олексієм Братусь. В авіаційній ТЕЧ частини було встановлено на транспортник всі необхідні агрегати та системи, відремонтовано радіоелектронне обладнання та гідравлічну систему. Військові авіатехніки замінили паливні шланги, електропроводку та скло в кабіні пілотів, провели капітальний ремонт стартерів-генераторів, оновили шасі, а також наново пофарбували літак у «піксельний» камуфляж. І вже у липні, у найскладніші для держави дні, цей літак піднявся в повітря. Наступного року спеціалісти авіаційної ТЕЧ бригади разом із волонтерами і київськими авіабудівниками був повернутий у стрій другий транспортник Ан-26, який назвали «Рятунчик».
І такі історії відновлення літаків «із нізвідки» є чи не в кожній авіабригаді.
У квітні-червні 2014 року, після захоплення Криму, з Бельбеку до Миколаєва на автомобілях були перевезені 37 винищувачів МіГ-29 і МіГ-29УБ з 46 штатних літаків бригади. Окупанти та їхні посіпаки-зрадники стверджували, що цей мотлох ніколи не підніметься в небо. На додачу до цього перед відправкою літальних апаратів на материкову частину України вони навмисне шкодили їх, витягували окремі прилади й елементи систем. Та вони прорахувалися. За два місяці команда ІАС Севастопольської бригади тактичної авіації на чолі з полковником Сергієм Чорним разом із колегами з інших авіаційних частин ПС ЗС України та фахівцями Львівського ДАРЗ на миколаївському аеродромі було відновлено два бойових літаки. 31 липня піднявся у повітря винищувач МіГ-29, а наступного дня — ще й МіГ-29УБ. У 2015 році ці ж спеціалісти відремонтували ще два літаки, а згодом — і ще два… Загалом на сьогодні ІАС бригади відремонтувала майже ескадрилью літаків МіГ-29 та Міг-29УБ.
Не проста ситуація склалася на початок 2014 року й у Старокостянтинівській бригаді тактичної авіації. Повітряні Сили тоді мали всього лише кілька боєздатних бомбардувальників Су-24М та розвідників Су-24МР, а російсько-українська війна вже в перші дні конфлікту потребувала їх в рази більше. Вже в кінці зими ІАС бригади на чолі з підполковником Валерієм Гаврилюком розпочала працювати цілодобово. Результат — за кілька років було повернуто до строю майже всі штатні літаки бомбардувальної та розвідувальної ескадрилій і на сьогодні їх постійно підтримують у льотному стані.
Не стояли осторонь і спеціалісти ІАС Мелітопольської бригади транспортної авіації, якими беззмінно від початку бойових дій керує Валерій Калініченко. В перший рік бойових дій ця авіаційна ТЕЧ відновила в рази більше важких транспортників Іл-76МД, аніж їх було у мирні роки. Відремонтовані важкі військово-транспортні літаки за цей час вже не раз приземлялися чи не на всіх аеродромах України.
Успіхи є у кожній частині Повітряних Сил ЗС України.
— З березня 2014 року і до сьогодні в авіаційних ТЕЧ бригад тактичної авіації спеціалісти ІАС відновили більше 150 бойових літаків і постійно підтримують їх експлуатацію, — говорить Головний інженер авіації Повітряних Сил — начальник управління головного інженера авіації авіації Командування ПС ЗС України генерал-майор Петро Скоренький. — Особливо необхідно відзначити колективи на чолі з полковниками Євгеном Ільюк та Богданом Карпенко, які не лише відновлювали літаки, а й забезпечували польоти на кількох оперативних аеродромах. За чотири роки війни наші інженери освоїли військовий ремонт не тільки на місцях постійного базування, але й на оперативних аеродромах, і на місцях вимушених посадок. Вони повернули до строю більше 20 літаків та вертольотів, які отримувала експлуатаційні та бойові пошкодження різної складності під час виконання бойових завдань. І сьогодні вони несуть службу не тільки на основних аеродромах в глибині України, а й на кількох оперативних неподалік від району бойових дій. Вони завжди готові виконувати бойові завдання.