«МОСТОБЄСІЄ» — щодо запуску автомобільного мосту через Керченську протоку
До теми Керченського мосту треба ставитись з холодним розумом. І наше ставлення таке.
1. Треба розуміти:
1.1. якщо б українські патріоти (військові ЗСУ, добровольчі батальйони, євромайданівці, нацгвардія, патріотичний бізнес — а це, хто б що не казав, Аваков, Коломойський, Корбан, Філатов) з Дніпра, Харкова, Маріуполя, Миколаєва, Херсона, Одеси навесні 2014 не торпедували проект «Новоросія»,
1.2. якщо б був пробитий «сухопутний коридор» до окупованого Криму,
1.3. якщо б не кримські татари, що заблокували перевезення вантажів до Криму та енергопостачання,
1.4. якщо б не Андрій Сенченко, що заблокував та не дав відновити водопостачання Криму,
1.5. якщо б не «Нафтогаз України», що відключив окупований півострів від газотранспортної системи України,
1.6. нарешті (скромно) якщо б не дії Моніторингової групи «Майдану Закордонних Справ», яка в 2014 та 2015 сама, а надалі разом із новоствореною Прокуратурою АР Крим, СБУ в АРК, Морською охороню України та колегами-волонтерами з «ІнформНапалма» та «Миротворця» не ускладнила морський трафік до Криму,
то Кримський міст залишився б досі в проектних кресленнях.
Тобто, саме дії України, що уособлені в тих, кого я назвав та не назвав, вимусили російського агресора витратити зі свого кволого бюджету близько 5 млрд. доларів США власне на міст, ще 1 млрд долл. США на трасу до нього (вона закінчена на 30%). Та будуть ще витрачати щорічно космічні суми на його «протидиверсійну оборону».
2. Ми завжди належали до малочисельної групи експертів, які вважали, що міст буде збудований. Навіть, якщо в РФ не будуть їсти масло з хлібом. Бо це імідж Великого ПУ. Не треба впадати в зраду/перемогу, коли він пройде завтра мостом. Хай іде. Хай надалі витрачає свої худі мільярди. До речі, саме така картина — коли ми примушуємо РФ нести додаткові витрати — і з електрикою (енергоміст), і з газом (підводний газогін). Скоро вони вже питну воду будуть постачати в Крим по трубі.
3. Чи могла Україна (або будь-яка інша країна без ядерної зброї) завадити будівництву мосту? Відповідь — ні.
4. Чи спричинить це «економічний прорив» на окупованому півострові? — 500 разів — «ні». Туризму там не буде. Як і зараз. Зерно, соду та металобрухт (основні експортні позиції Криму) на експорт по мосту до портів РФ возити не будуть. А більше там возити нічого. Будуть возити неїстівні російські продовольчі товари.
5. Що насправді це поліпшить? — завершення будівництва Керченського мосту, особливо залізничного наприкінці 2019, докорінно поліпшить військову логістику до окупованого Криму. Тобто РФ отримає можливість дуже швидко здійснювати перекидання військ до Криму. Це піднімає цінність та спокусу використання Криму як плацдарму проти південних регіонів України.
«МОСТОБЄСІЄ 2». Керченська протока сьогодні (15.05 — Ред.) без попередження закрита для руху суден з 7-00… Пу проїхав о 15-00, але руху протокою немає досі. А ще сьогодні зненацька вивели на позиції пересувні протикорабельні комплекси «Бал» та «Бастіон». Не смійтеся — бо в морі є кораблі ВМСУ (трохи) та британський ракетний есмінець.
«МОСТОБЄСІЄ 3″…
На дальних подступах в воздушном пространстве Крымский мост прикрывают два полка С-400 «Триумф».
В ближней зоне ПВО (в радиусе 20 километров) Крымский мост страхуют зенитные ракетно-пушечные комплексы «Панцирь-С1» (помним недавнее попадание израильской ракеты в такой комплекс сирийской армии).
В ближней зоне безопасности Крымский мост охраняет новое соединение – морская бригада Росгвардии, укомплектованная и оснащенная надводными и подводными техническими (противодиверсионными) средствами, включая береговые посты наблюдения и охранные комплексы. Здесь будут круглосуточно дежурить боевые пловцы со специальным вооружением, эхолотами, надводными и подводными плавсредствами.
Еще на стадии строительства Крымского моста были установлены специальные инженерные заграждения и более 120 видеокамер круглосуточного наблюдения. Контроль грузов осуществляется мобильными инспекционно-досмотровыми комплексами. Электромагнитная паутина со временем окутает объект еще плотнее.
«Мостобєсіє 4»
1. Введення до експлуатації «Керченського мосту» (особливо після завершення до кінця 2019 залізничного шляху), безумовно, спричинить серйозні військові, економічні й політичні наслідки для окупованого Криму.
2. Після закінчення будівництва мосту держава-окупант РФ з великою ймовірністю опиниться перед спокусою перекрити доступ на Кримський півострів з території материкової частини України або максимально ускладнити його.
3. Через будівництво Керченського моста до його закінчення – тобто ще 1-2 роки – РФ буде змушена продовжувати штучно гальмувати реалізацію всіх великих інфраструктурних проектів у всіх регіонах Росії через брак бюджетних ресурсів, як це відбувається в даний час.
4. Відразу після введення мосту до експлуатації РФ організує регулярні вантажні і пасажирські автомобільні, а потім залізничні перевезення з регіонів РФ в окупований Крим.
5. У 2018-2019 роках відпаде потреба в поромних перевезеннях з РФ в окупований Крим.
Севастополь – єдине велике місто Кримського півострова, де морські перевезення можуть залишатися порівняно рентабельними за рахунок його великого віддалення від Керчі по автодорогах – близько 300 км. Решта кримських портів, найімовірніше, згорнуть свою діяльність в умовах санкцій до обслуговування місцевих прибережних каботажних туристичних ліній.
6. Різко зменшиться пасажиропотік через аеропорт «Сімферополь», який не зможе витримати цінову конкуренцію з автобусними та залізничними пасажирськими перевезеннями. Стане набагато легше добиратися до Криму на особистому автотранспорті.
Нові термінали аеропорту «Сімферополь», що розраховані на пасажиропотік понад 7 млн. ос. на рік, залишаться недовантаженими, а інвестиційні вкладення в них не окупляться. Проект цивільної частини севастопольського аеропорту «Бельбек» реалізований не буде.
7. Спрощена транспортна доступність може призвести до деякого в перші місяці зростання туристичного потоку до Криму, якщо і коли ціна відпочинку в Криму для туристів з РФ стане конкурентною.
У всякому разі це стимулює організоване директивне спрямування до експропрійованих РФ кримських санаторіїв, що належать Україні і захоплені в якості військових трофеїв, категорій громадян РФ з низькими доходами, а також тих категорій держслужбовців, яким фактично заборонений виїзд за межі РФ.
8. Після введення в лад залізничної частини моста створяться умови для виходу з анабіозу залізничного транспорту на території Кримського півострова.
9. Завершення будівництва Керченського мосту, особливо залізничного наприкінці 2019, докорінно поліпшить військову логістику до окупованого Криму. Тобто РФ отримає можливість дуже швидко здійснювати перекидання військ до Криму. Це піднімає цінність та спокусу використання Криму як плацдарму проти південних регіонів України.
10. Оптимальною політикою України в цьому контексті в період 2018-2019 років має стати оперативне подання відповідним органам ЄС, США, країн Британської співдружності й іншим держави, які підтримали санкції щодо РФ у зв’язку з окупацією та анексією Криму, пропозицій про подальше адресне розширення міжнародних санкцій відносно компаній та осіб, що безпосередньо беруть участь у будівництві «Керченського моста» і траси «Таврида».
11. Ну, а Моніторингова група «Майдану Закордонних Справ» та blackseanews.net вже готує повний-повний список всіх компаній РФ, що тим чи іншим чином брали учась в цьому порушенні суверенитету України. Чекайте оновлення санкційних списків.
«МОСТОБЄСІЄ 5″… Ви, мабуть, ще не знаєте, що великий Пу вже приготував другу Ротенбергу наступний проект — міст на окупований Сахалін. Треба ж компенсувати втрати від санкцій.