Державне авіаційне підприємство «Антонов» поступово проводить роботи з заміни російських комплектуючих та планує налагодити серійний випуск літаків Ан-148 у 2020 році.
Підприємство планує здійснити поставку перших літаків Ан-148 та Ан-158 замовникам у 2020 році. Одночасно підприємство планує створення нової версії регіонального пасажирського літака для Европейських замовників.
ДП «Антонов» з 2014 року почало пошук іноземних підприємств, що повністю зможуть замінити російські комплектуючі для всіх літаків Антонова, які наразі випускаються. Гарним прикладом міжнародної співпраці є літак Ан-132, що недавно виконав показові польоти на міжнародній авіавиставці в Дубаї. До того ж, на заводі у Києві знаходиться близько 9 літаків Ан-148 та Ан-158, що мають дуже високий ступінь готовності. Їх планується добудовувати без участі російської сторони.
Нещодавно стало відомо, що на виставці Dubai Airshow 2017 ДП «Антонов» домовився про підписання до кінця року контракту з авіакомпанією із Гани на поставку двох літаків Ан-158 та можливість їх додавання до опціону на майбутнє додаткове замовлення. Планується, що ці машини будуть поставлені замовнику у 2020 році.
Наразі частка російських комплектуючих у літаках сімейства Ан-148 сягає 30%. Саме активна співпраця з Росією стала причиною зупинки виробництва літаків «АН». Задача КБ та «Укроборонпрому» сьогодні – заміна усіх комплектуючих на вітчизняні та європейські аналоги. Після проведення всіх необхідних процедур і запуску літаків у виробництво, «Антонов» планує зайняти 5% ніші регіональних літаків.
Головною перевагою українських літаків залишається дешеве та просте обслуговування та ціна нових літаків. Це дозволить літакам «АН» зайняти свою нішу на ринку регіональної авіації.