Навчання на новітніх військових тренажерах стала невід’ємною частиною навчального процесу в НГ
Серед сучасних технологій – тренажери бойового модулю БТР-4, протитанкового ракетного комплексу «Фагот» і «Стугна-П», симулятори зенітно-ракетного комплексу «Ігла», тренажери автівки «КРАЗ».
Як показує практика, їх застосування на заняттях цілком виправдовує себе.
По-перше, вони дозволяють перейти з двохетапної системи підготовки (теорія-практика) на трьохетапну (теорія-симуляція-практика). Симулятори важливі для проведення первісної практичної підготовки курсантів.
«Під час використання симулятора у курсанта напрацьовуються базові механічні навички. М’язова пам’ять, можна сказати. Це, в свою чергу, допомагає йому на справжньому автодромі зосередитися саме на водінні і виконанні завдання, а не на тому, який важіль тягнути чи яку кнопку тиснути», – коментує проведення занять на автосимуляторах начальник кафедри експлуатації і ремонту автомобілів та бойових машин полковник Віктор Темніков.
По-друге, тренажери значно економніші. Усі модулі споживають кіловати, а не бензин чи боєприпаси. Наприклад, щоб навчити курсанта ефективній стрільбі з «Ігли», треба витратити щонайменш 25-30 пострілів.
«Ось вдумайтесь: один постріл із зенітно-ракетного комплексу «Ігла» коштує більше двісті тисяч гривень. Це дуже дорого. Тобто, без цих тренажерів майже неможливо якісно підготувати курсанта», – каже начальник кафедри озброєння та стрільби полковник Петро Пестряк.
Та це не все. Симулятори ще зберігають цінний час. Вже не потрібно кожного разу виїжджати на автодром чи на стрільбище, – а це півтори години туди і півтори – назад. «З появою цих імітаційних комплексів звільнилося чимало учбового часу. Тому ми перерозподілили учбові години. Зараз значно більше уваги та часу зосереджуємо саме на відпрацюванні практичних навичок», – каже доцент кафедри озброєння та стрільби підполковник Володимир Афанасьєв.
Завдяки мультимедійним екранам та звуковому супроводженню курсанти відчувають себе у зоні реальних подій. Розриви снарядів, шуми техніки, детально промальований ландшафт з його ймовірними деструкціями — все це психологічно загартовує свідомість курсанта.
Заняття побудовані таким чином, щоб уникнути черги на тренажерах. «На одному із тренажерів, такому як БТР-4, одночасно навчаються 3 курсанта: командир, механік-водій і оператор бойового модуля. Паралельно інші мої одногрупники можуть навчатися на тренажерах протитанкових ракетних комплексів «Фагот» і «Стугна-П», зенітно-ракетного комплексу «Ігла», де також працюють одночасно приблизно 1-2 курсанти», – каже майбутній командир курсант Дмитро Зінченко.
Окрім своєї основної спеціальності, кожен курсант має можливість отримати й додаткову військово-облікову: командира бойової машини, механіка-водія або оператора бойового модуля чи одного із номерів розрахунків протитанкових або зенітно-ракетних комплексів.
Зараз – у часи більш, ніж вірогідної загрози – у нас вже нема необмеженого часу на підготовку і кожна хвилина має бути використана максимально ефективно. Навчальний процес відбувається таким чином, що на випуск у стрій стає справжній, компетентний офіцер – фахівець військової справи.
Прес-служба НА НГУ
vk.com/mil_in_ua