Шанси вітчизняного Ан-70 піти в серію зросли

12

У серійному випуску Ан-70 зацікавлений цілий ряд країн. Після того як інтерес до проекту виявили ряд європейських держав, Росія заявила про виділення грошей на літак. На заваді реалізації проекту можуть стати політичні аспекти та небажання Росії перестати бачити в Україні прямого конкурента.

Ан-70 Фото mil.in.ua

Проект військово-транспортного літака Ан-70 отримав нові імпульси до реалізації. «Вже зараз ми можемо з упевненістю говорити, що перспективи Ан-70 великі. Замовники, які орієнтувалися на європейського конкурента, — середній військово-транспортний літак А400М (Німеччина, Франція, Іспанія, Великобританія, Туреччина, Бельгія, Люксембург, ПАР і Малайзія), бачучи, що ця програма розвивається не дуже успішно, активно цікавляться нашим проектом », — повідомив замгенконструктора АНТК ім. О. Антонова Олександр Ківа. Втім, говорити про те, які саме країни виявили інтерес до Ан-70, О. Ківа вважає передчасним, відзначивши тільки, що вже ведеться складання перших двох літаків з п’яти. «Якщо будуть виконуватися зобов’язання, які взяли на себе Україна і Росія, то до 2011 р. машини будуть готові», — додав він.

О. Ківа нагадав, що на випробуваннях Ан-70 піднімав до 36 т вантажу на висоті від 500 м до 4 тис. м. Дуже важливим є те, що Ан-70 може злітати з коротких необладнаних злітних смуг (для розгону йому потрібно 607 м по грунтовій смузі і 310 м — за обладнаної). Відзначимо, вантажопідйомність існуючої модифікації літака A400M не перевищує 29-30 т замість заявлених 32 т.

У перспективі проекту Ан-70 впевнений і заступник директора Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Сергій Згурець: «А400М коштуватиме близько EUR130 млн. — майже в два рази дорожче, ніж ціна Ан-70 на зовнішніх ринках. І за своїми характеристиками наш літак краще європейського. Він буде затребуваний на ринках Африки, Азії, як і в країнах Євросоюзу, для яких купувати А400М дорого». Експерт вважає 2010 важливим для проекту: «Потрібно завершити випробування. А400М вже здійснив перший політ, і важливо, хто швидше запустить літак у серію. АНТК і Кабмін зацікавлені реалізувати проект незалежно від наявності фінансування з російського боку ».

Испытания Ан-70 на углах сваливания

Як зазначив директор департаменту розробки і закупівлі озброєнь Міноборони Володимир Грек, «на завершення льотних випробувань літака в 2010 р. з держбюджету планується виділити АНТК ім. Антонова 67 млн. грн., На будівництво перших двох серійних Ан-70 на потужностях київського «Авіанту» — 120 млн. грн. ». За словами В. Грека, узгоджена з російською стороною потреба у держфінансуванні завершення випробувань літака — $ 132 млн.

На цьому тижні Міноборони Росії перерахувало АНТК ім. О. Антонова 150 млн. руб. для фінансування льотних випробувань Ан-70 відповідно до підписаного в листопаді доповненням до укладеної в 1993 р. військовими відомствами двох країн договору. Фінансування проекту російською стороною на найближчі три роки передбачено в розмірі 2,4 млрд. руб., В 2010 р. по лінії держоборонзамовлення воно перевищить 500 млн. руб. При цьому керівник проекту Ан-70 Микола Воробйов відзначає: «Не виключено, що у зв’язку з провальним фінансуванням програми в цьому році ми будемо змушені переглядати терміни завершення держвипробувань. Орієнтовно це 2012 р. ». Він звернув увагу, що заплановане на кінець цього року нараду замовників і розробника Ан-70, на якому планувалося розглянути питання узгодження тактико-технічного завдання на літак, продовження програми випробувань і ціноутворення, перенесено на другу половину 2010.

Проте директор військових програм Центру ім. Разумкова Микола Сунгуровський сумнівається в успіху проекту. За його словами, Ан-70 мав хороші перспективи, поки йому не завадила політика: «Росія продовжує бачити в Україні конкурента на зовнішніх ринках військової техніки. Крім того, РФ переходить на замкнуті цикли виробництва ». Сам Ан-70 хороший як для збройних сил Росії і України, так і для інших країн, «але проблема малосерійних проектів — наявність замовлень. Був би сформований портфель замовлень на достатню кількість літаків, питань не було б. Росія б з великим ентузіазмом інвестувала в цей проект ».

Нагадаємо, в 2006 р. тодішній головнокомандувач ВПС Росії Володимир Михайлов заявляв, що «Росії Ан-70 не потрібен», так як він перейшов в розряд важких військово-транспортних літаків, «а такий транспортник у Росії є — Іл-76». На думку експертів, можливість повернення російської сторони в проект Ан-70 заснована на економічних міркуваннях. За даними джерела в Міноборони, сертифікація літака та запуск його в серію оцінюються в $ 140 млн., тоді як штрафні санкції відносно росіян за вихід з проекту оцінюються сумою у п’ять разів більшою.

Ксенія ЛАЗОРЕНКО

Поделиться:
Загрузка...