На одному з військових полігонів ЗС України тривають випробування танку Т-72АМТ, повідомив у себе на сторінці у Facebook Сергій Згурець – директор інформаційно-консалтингової компанії Defense Express.
Т-72АМТ – це глибока модернізація Т-72, “ашки”. Проект реалізовано Київським бронетанковим заводом у тісній співпраці з Міністерством оборони – а саме, з Центральним бронетанковим управліннням ЗС України. Модернізація охоплює усі складові – захищеність, мобільність, вогневі спроможності, командну керованість.
Завдяки використанню нової високоточної зброї можливо знищити бронетехніку противника на дальності до 5 км. Таким чином, дальність ведення вогню танку Т-72АМТ у два рази більша ніж у Т-72А.
Новий вигляд танку, серед іншого, передбачає встановлення на танк:
- приладів нічного бачення з електронно-оптичними перетворювачами третього покоління,
- нічного прицілу 1К13 з можливістю ведення вогню керованою ракетою «Комбат»,
- двигуна В-84-1 замість В-46,
- нового динамічного захисту,
- радіостанцій Aselsan,
- навігаційної системи СН-3003 «Базальт»;
- ведучих коліс з гусеницями та відкидними щитками по типу Т-80.

Окрім того, Т-72АМТ отримав рівень захисту нового покоління, який забезпечується елементами динамічного захисту нового покоління та протикумулятивними решітками. Таке поєднання виявилось одним з найбільш ефективних під час боїв на Сході України та було впроваджено у виробництво.
Особливу увагу при розробці Т-72АМТ було приділено прицільному комплексу та засобам спостереження. Новий танк отримав прилади нічного бачення з сучасними електронно-оптичними перетворювачами третього покоління для всіх членів екіпажу та нічний приціл для ведення вогню високоточними ракетами. Також у Т-72АМТ встановлений комплект з двох цифрових радіостанцій з захищеним каналами зв‘язку, що дозволяє напряму підтримувати зв‘язок із піхотними підрозділами, що має величезне значення для взаємодії на полі бою. До того ж, модифікація Т-72АМТ отримала сучасні супутникові засоби навігації.
«Київський бронетанковий завод» також провів модернізацію ходової частини. Була виконана заміна гусениць на нові з резинометалевим шарніром і обрезиненою біговою доріжкою, що дозволило збільшити плавність ходу танку. А для зручності керування – встановлена камера заднього виду. Окрім того, танк отримав енергоагрегат, який дозволяє вести спостереження та відкривати вогонь з місця без вмикання основного двигуна, що дозволяє значно економити його ресурс.
На відео, яке було знято на полігоні, представлено один з етапів випробувань Т-72АМТ – стрільба керованою ракетою “Комбат”. Раніше такої можливості Т-72А не мав:
За цим етапом випробувань спостерігала військова делегація з Польщі. У поляків стоїть завдання модернізації значної кількості власних Т-72, якими будуть оснащуватися нові бригади территоріальної оборони. Окремі рішення, які були реалізовані фахівцями Київського бронетанковго заводу, полякам сподобалися. Тож є сподівання, що Т-72АМТ матиме як українські, так і міжнародні перспективи.