Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок
санкцій, станом на 12.09.2022
1. Центробанк росії надрукував 340 мільярдів рублів для порятунку компаній, що потрапили під санкції.
— Російська влада запустила грошову емісію, щоб сотнями мільярдів рублів спробувати врятувати держкомпанії під санкціями.
— З початку війни майже 500 млрд рублів було виділено держструктурам, від авіаперевізників до банків, за рахунок маніпуляцій із коштами Фонду національного добробуту.
Мінфін переказав:





Усі ці інвестиції — по суті, просто грошова емісія.
— Рублі виникають у ФНД в результаті конвертації валюти: з травня по вересень фонд зменшився на 2,4 млрд євро, 252 млн фунтів стерлінгів та 41,6 млрд японських ієн.
— Продати цю валюту на ринку за рублі Мінфін не може через санкції.
2. Мінфін росії повідомив про зниження доходів федерального бюджету другий місяць поспіль у річному вираженні — у серпні на 11% після 26% у липні.
Скоротилися як нафтогазові надходження, і ненафтогазові.
— Нафтогазові надходження федерального бюджету у серпні зафіксовано на 3,4% менше, ніж у серпні минулого року.
— Ненафтогазові доходи в серпні знизилися на 14% по відношенню до показника того ж місяця минулого року.
— Збори ПДВ на імпортні товари скоротилися майже на 26% у річному вираженні, що відображає спад імпорту товарів до росії на тлі санкційного тиску.
3. Кількість росіян, які відвідали Європу, впала на 95%.
— Кількість російських туристів у Європі становитиме лише 5-10% від показників літа 2019 року.
— Через санкції майже повністю перекрито російський туризм у Європі.
4. Росіян попереджають про зниження порога безмитної доставки товарів до росії поштою чи логістичною службою з 1 жовтня з 1000 до 200 євро.
— З жовтня із суми, що перевищує ці значення, доведеться платити мито 15%.
— Поріг безмитного ввезення товару в багажі через сухопутні чи морські кордони з 1 жовтня знизиться з 1000 євро та 31 кг до 500 євро та 25 кг.
5. Завод Nissan у санкт-петербурзі буде простоювати до кінця року.
— Компанія продовжує відчувати труднощі з отриманням запчастин із Європи та Японії.
— Ці затримки пов’язані із санкціями у відповідь на російське вторгнення в Україну, які впливають на логістику.
— Завод у санкт-петербурзі було зупинено у березні після початку війни в Україні.
— Компанія заявляла, що відправляє його у простій на першу половину японського фінансового року, який розпочався 1 квітня.
— Крім цього, було припинено експорт автомобілів до росії.
6. США перестали купувати залізо та сталь у росії.
— Ввезення чорних металів з росії до США в липні 2022 року майже обнулилося — воно знизилося до $0,6 млн після $201 млн у червні і понад $1 млрд за перше півріччя 2022 року.
— У 2021 році на США припадало близько 9% усіх постачань чорних металів із росії.
— Конгрес США 7 квітня позбавив москву статусу найбільшого сприяння торгівлі.
— 30 червня американська влада опублікувала остаточний список товарів з росії, на які підвищили імпортний тариф до 35% від митної вартості.
— До цього списку увійшли, зокрема, сталь і кілька видів сталевої продукції.
7. Більшість жителів Німеччини виступають за продовження санкцій проти рф, навіть попри зростання цін на енергію та продукти харчування.
— Про це свідчать результати опитування.
— Непрямі наслідки російського вторгнення в Україну вже давно досягли Німеччини.
— Високі витрати на енергію та зростання цін на продукти позначаються на людях із нижчими доходами.
— Попри це більшість німців кажуть, що готові піти на певні незручності у повсякденному житті, щоб підтримати нинішні санкції проти росії.
— Згідно з опитуванням, 53 відсотки німців дотримуються цієї точки зору.
— З іншого боку, 42 відсотки виступають проти. Інші не визначилися.
8. Польща відкриє недобудований водний шлях, щоб позбавитись залежності від росії.
— Канал Віслінської коси має бути відкрито у річницю радянського нападу на Польщу у 1939 році.
— Уряд використовуватиме канал як символ відмови від залежності від росії.
— Новий водний канал, що з’єднує Віслинський затоку з Гданською затокою, має бути відкритий 17 вересня, хоча він ще не добудований.
9. Франція і Румунія підпишуть угоду щодо збільшення експорту українського зерна.
— Міністр транспорту Франції Клеман Бон заявив у неділю, що підпише угоду з Румунією, щоб допомогти збільшити експорт українського зерна до країн, що розвиваються, в тому числі до Середземномор’я.
— За словами міністра, угода охоплює експорт сухопутним, морським і річковим транспортом.
— Париж інвестує в розробку проєкту, спрямованого на підвищення ефективності порту Галац, обладнання прикордонних пунктів на півночі Румунії, максимального використання зернових контейнерів, розміщених у порту Констанца, а також збільшення пропускної здатності у порту Констанци та через Сулинський морський канал.
