Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок
санкцій станом на 30.01.2023
1. путін поховав енергетичний ринок росії в Європі, який створювали півстоліття.
— Експерти кажуть, що знайти заміну європейським покупцям російського газу фактично неможливо.
— Навіть Китай та Індія не покриють тих об’ємів, які закупляла Європа.
— Та й інфраструктури для таких перекачок нема і вже не буде – через санкцій і відсутність фінансів.
— Тобто, росія втрачає основне джерело наповнення свого бюджету.
2. російський уряд може додатково витратити 1,5 трлн рублів із резервів у 2023 році.
— Уряд росії планує продовжити витрачати заощадження із Фонду національного добробуту (ФНД) після першого за 8 років масштабного відкриття резервів.
— 2022 року Мінфін витратив з них рекордну суму — $37,3 млрд.
— Цього року лише на фінансування державних проектів уряд може витратити 1,5 трлн рублів із ФНД.
3. Нафтові компанії росії заявили про транспортний колапс у російській залізниці.
— Великі нафтопереробні заводи скаржаться, що залізниця почала масово відмовляти у транспортуванні нафтопродуктів на схід.
— Російська залізниця не справляється із забезпеченням потоків, і на станціях НПЗ формуються «пробки» із завантажених вагонів — в окремі дні їх кількість сягала 400 одиниць.
— Це критично для безперебійної роботи заводів, причому кількість цистерн, що простоює, неухильно збільшується.
— Інфраструктура залізниць у Східному Сибіру не готова до розширення торгівлі з Китаєм.
— Для НПЗ, які з 5 лютого потраплять під європейське ембарго, проблеми залізниці можуть обернутися додатковими труднощами з експортом, який і так може скоротитися на 1 млн барелів на добу.
4. «Аерофлот» втратить половину іноземних літаків до 2030 року.
— Найбільший авіаперевізник росії – група «Аерофлот» спише 188 із 349 іноземних літаків до 2030 року через неможливість їх обслуговувати в умовах санкцій.
— Разом із скороченням іноземних літаків у парку, «Аерофлот» переглянув прогноз щодо обсягу пасажирських перевезень.
— Якщо в колишній стратегії до 2028 року компанія планувала вийти на показник 130 млн. пасажирів на рік, то тепер до 2030 року сподівається досягти рівня в 65 млн.
5. російський «АВТОВАЗ» зіткнувся з дефіцитом фарби.
— Зараз автомобілі Lada можна замовити лише у білому, чорному та темно-зеленому кольорах.
— Доступність машин інших відтінків можлива «не раніше березня».
— «АвтоВАЗ» використовує німецькі фарбувальні комплекси Eisenmann, але останнім часом застосовував автоемалі Basf і Henkel.
— Автоконцерн має проблеми не тільки з емалями, але і з комплектуючими для німецьких фарбувальних комплексів.
— Заміну європейської сировини, що потрапила під санкції, російські виробники лакофарбових матеріалів шукають у країнах Азії, Південної Америки, Кореї та інших країнах.
6. Для російського ЗПГ-заводу в Усть-Лузі «Русхімальянсу» (по 50% у «Газпрому» і «Русгазвидобування») можуть закупити російські турбіни ВМД-110М.
— Ці машини встановлять замість японських газових турбін Mitsubishi Heavy Industries, яка відмовилася від виконання контракту.
— Також замінити потрібно буде і японські компресори для проекту.
— Зміна складу критичного обладнання на російське, на думку експертів, може загальмувати запуск проекту на 12–15 місяців, а менша маневреність ВМД-110М негативно позначиться на випуску ЗПГ.
7. Ринок елітної оренди у москві впав після масової еміграції росіян.
— У москві після оголошення мобілізації на 8% зросла пропозиція елітних квартир в оренду.
— Якщо у грудні 2021 року для здачі всіх елітних квартир Москви в оренду потрібно 1,2 роки, то в грудні 2022-го — вже 2,2 роки.
— У середньому власники просять оренду 322 тис руб на місяць, що на 11% нижче, ніж на рік раніше.