Категории: Украина

З 2014 року в Повітряних Силах відновили більше 150 бойових літаків

На початку війни серед головних завдань було відновити льотний парк. На сьогодні — це якісне обслуговування літальних апаратів та їх модернізація. З 2014 року в авіаційних ТЕЧ спеціалісти інженерно-авіаційної служби відновили більше 150 бойових літаків.

На початку 2014 року бойовий потенціал військової авіації України був недостатнім для повноцінного виконання бойових завдань. Зокрема, в авіаційних бригадах Повітряних Сил для виконання польотів могли підніматися в небо, як правило, менше третини літаків із всього штатного бойового складу. Решта потребувала ремонту.

Коли стало зрозуміло, що російська агресія — це реальність, і боєздатні літаки потрібні не сьогодні, а ще вчора, спеціалісти інженерно-авіаційної служби разом із Державним науково-дослідним інститутом авіації у найкоротші терміни визначили, з чого необхідно розпочинати відновлення військової авіації, а що — справа завтрашнього дня. Робота на всіх аеродромах стартувала майже одночасно.

Першими були повернуті до строю літаки, які потребували обслуговування, регламентних робіт та продовження ресурсних показників. А потім розпочалося відновлення авіаційної техніки, яка вже довго не піднімалася у небо. А це було не просто. На той час, як і сьогодні, у частинах не вистачало майже всього необхідного для роботи: запчастин, витратних матеріалів і рідин, обладнання. На допомогу прийшли робітники авіаремонтних підприємств всієї України. У 2014 році про гроші багато хто і не вів мову. Військовим без зайвого галасу передавали необхідні прилади і агрегати і приватні підприємства, як Запорізьке АТ «МоторСіч», і державні, як Миколаївський авіаремонтний завод НАРП.

Вже на початку літа Львівський ДАРЗ, як і інші підприємства Державного концерну «Укроборонпрому», відправив на оперативні аеродроми свої заводські бригади із всіма необхідними запчастинами, які дозволяли оперативно відновлювати «поранені» у боях літаки та вертольоти. Поставляли вони необхідні агрегати та прилади і на основні аеродроми, де в цей час відновлювалися літальні апарати після багаторічної стоянки. Запорізький ДАРЗ «МіГремонт» прийняв рішення безкоштовно відремонтувати пошкоджені в бойових діях штурмовики Су-25 та винищувачі Су-27. І свого слова він дотримався. 

Допомогли і волонтери. Пересічні громадяни України ще навесні 2014 року закупили акумулятори та шини для штурмовиків Су-25 та бомбардувальників Су-24М, необхідні запчастини для винищувачів МіГ-29 та Су-27. І за кілька днів ці літаки заступили на бойове чергування. Бойовий потенціал ПС ЗС України підвищувався чи не кожного тижня.

Показовою стало відновлення військово-транспортного літака Ан-26, який згодом отримав власне ім’я «Везунчик». Волонтери фонду «Крила Фенікса» знайшли кошти для закупівлі відсутніх агрегатів, працівники ДП «410-й завод цивільної авіації» надали потрібні прилади і запчастини. Та відновлення літака і тоді, і нині — це робота спеціалістів ІАС Бориспільської бригади транспортної авіації ПС ЗС України та чолі з полковником Олексієм Братусь. В авіаційній ТЕЧ частини було встановлено на транспортник всі необхідні агрегати та системи, відремонтовано радіоелектронне обладнання та гідравлічну систему. Військові авіатехніки замінили паливні шланги, електропроводку та скло в кабіні пілотів, провели капітальний ремонт стартерів-генераторів, оновили шасі, а також наново пофарбували літак у «піксельний» камуфляж. І вже у липні, у найскладніші для держави дні, цей літак піднявся в повітря. Наступного року спеціалісти авіаційної ТЕЧ бригади разом із волонтерами і київськими авіабудівниками був повернутий у стрій другий транспортник Ан-26, який назвали «Рятунчик».

І такі історії відновлення літаків «із нізвідки» є чи не в кожній авіабригаді.

У квітні-червні 2014 року, після захоплення Криму, з Бельбеку до Миколаєва на автомобілях були перевезені 37 винищувачів МіГ-29 і МіГ-29УБ з 46 штатних літаків бригади. Окупанти та їхні посіпаки-зрадники стверджували, що цей мотлох ніколи не підніметься в небо. На додачу до цього перед відправкою літальних апаратів на материкову частину України вони навмисне шкодили їх, витягували окремі прилади й елементи систем. Та вони прорахувалися. За два місяці команда ІАС Севастопольської бригади тактичної авіації на чолі з полковником Сергієм Чорним разом із колегами з інших авіаційних частин ПС ЗС України та фахівцями Львівського ДАРЗ на миколаївському аеродромі було відновлено два бойових літаки. 31 липня піднявся у повітря винищувач МіГ-29, а наступного дня — ще й МіГ-29УБ. У 2015 році ці ж спеціалісти відремонтували ще два літаки, а згодом — і ще два… Загалом на сьогодні ІАС бригади відремонтувала майже ескадрилью літаків МіГ-29 та Міг-29УБ.

Не проста ситуація склалася на початок 2014 року й у Старокостянтинівській бригаді тактичної авіації. Повітряні Сили тоді мали всього лише кілька боєздатних бомбардувальників Су-24М та розвідників Су-24МР, а російсько-українська війна вже в перші дні конфлікту потребувала їх в рази більше. Вже в кінці зими ІАС бригади на чолі з підполковником Валерієм Гаврилюком розпочала працювати цілодобово. Результат — за кілька років було повернуто до строю майже всі штатні літаки бомбардувальної та розвідувальної ескадрилій і на сьогодні їх постійно підтримують у льотному стані.

Не стояли осторонь і спеціалісти ІАС Мелітопольської бригади транспортної авіації, якими беззмінно від початку бойових дій керує Валерій Калініченко. В перший рік бойових дій ця авіаційна ТЕЧ відновила в рази більше важких транспортників Іл-76МД, аніж їх було у мирні роки. Відремонтовані важкі військово-транспортні літаки за цей час вже не раз приземлялися чи не на всіх аеродромах України.

Успіхи є у кожній частині Повітряних Сил ЗС України.

— З березня 2014 року і до сьогодні в авіаційних ТЕЧ бригад тактичної авіації спеціалісти ІАС відновили більше 150 бойових літаків і постійно підтримують їх експлуатацію, — говорить Головний інженер авіації Повітряних Сил — начальник управління головного інженера авіації авіації Командування ПС ЗС України генерал-майор Петро Скоренький. — Особливо необхідно відзначити колективи на чолі з полковниками Євгеном Ільюк та Богданом Карпенко, які не лише відновлювали літаки, а й забезпечували польоти на кількох оперативних аеродромах. За чотири роки війни наші інженери освоїли військовий ремонт не тільки на місцях постійного базування, але й на оперативних аеродромах, і на місцях вимушених посадок. Вони повернули до строю більше 20 літаків та вертольотів, які отримувала експлуатаційні та бойові пошкодження різної складності під час виконання бойових завдань. І сьогодні вони несуть службу не тільки на основних аеродромах в глибині України, а й на кількох оперативних неподалік від району бойових дій. Вони завжди готові виконувати бойові завдання.

Віктор Гедз

Последние новости

На Харківщині окупанти утворили два плацдарми, за дві доби захопили близько 100 кв. км прикордонної смуги, — Бутусов

Обстановка по російському наступу у Харківській області станом на 1.00 12 травня. Про це повідомляє Юрій Бутусов. "Російські війська утворили…

2 часа назад

​​ПІВРОКУ БЕЗ ДОПОМОГИ

Петро Порошенко під час інтерв'ю Пітеру Залмаєву дуже жорстко прокатався по зовнішньополітичних досягненнях Зеленського. Дослівно: "Ми півроку сиділи без американської…

2 часа назад

Печерский Холм: Запад похоже определился со своей стратегией по Украине

Источники сообщили, что Запад похоже определился со своей стратегией по Украине. В деталях возможны корректировки, однако общая суть будет выглядеть…

2 часа назад

Безпілотники атакували НПЗ у Волгограді

Вночі безпілотники атакували нафтопереробний завод у російському місті Волгоград. Про це повідомляють РосЗМІ. Додатково, місцеві жителі публікують кадри атаки безпілотників, де внаслідок…

2 часа назад

Загальні бойові втрати ворога з 24.02.22 по 12.05.24

Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 12.05.24 орієнтовно склали / The total combat losses of the enemy from 24.02.22…

5 часов назад

Поточні втрати рф внаслідок санкцій, станом на 10-11.05.2024

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 11.05.2024 1. Європейський союз (ЄС) погодив проект гарантій безпеки для України.…

17 часов назад