Категории: Экономика

Укрзалізниця: деградація інфраструктури

З неприхованим здивуванням спостерігаю за ситуацією на Укрзалізниці.

У період 2016-19 рр. ми двічі підняли тариф на вантажні перевезення, більш ніж на 30%. І робили це спокійно, без пафосу і гасел про деолігархизацію, просто пояснюючи бізнесу: економіка зростає, Ви заробляєте нормально, тому тариф має бути ринковий і повинен зростати далі, щоб УЗ мала можливість проводити модернізацію і гарантувати транспортні перевезення. І бізнес, після довгої дискусії, з розумінням ставився до нашої політики.
Ми відремонтували сотні пасажирських і тисячі вантажних вагонів, сотні кілометрів залізничного полотна, запустили Бескидський тунель і аероекспрес Київ — летовище Бориспіль, підписали угоду з GE на 1 млрд дол і закупили в її рамках 30 тепловозів, які зараз перевозять понад 30% вантажів на неелектрифікованих ділянках.
І це все відбувалося в умовах дикого політичного тиску, скандалів, але навіть сварячись на політичному рівні, ми розуміли — має бути результат і є відповідальність.
Це були наші 3 роки.
Пройшло два роки зеленої влади.
Жодного нового вагону, деградація інфраструктури дійшла до межі. «Боряться з олігархами», але тариф підняли лише на пасажирські перевезення. До речі, ми були категорично проти підняття вартості квитка для пасажирів, скільки залізниця про це не просила. Бо вважали і вважаємо, що оновлення потягів і підвищення їх швидкості має відбуватися за рахунок державного і місцевих бюджетів, адже місія держави — забезпечити доступну, швидку і комфортну логістику для усіх, а не перетворити УЗ в елітний ретро-транспорт.
Вперше виділені державою 3,9 млрд грн для Укрзалізниці досі не годні використати. Півроку пройшло — кінь не валявся. Вагони треба ще фізично збудувати, а їх досі навіть не замовили. Як і колію не почали ремонтувати.
12 млрд грн збитків у 2020 році — посміхаємося і махаємо ручкою, «залізниця теж хворіла на коронавірус»…
За останній рік на УЗ змінилося 5 керівників, десь на підході шостий. Сподіваюся, не Зеленський.
Зате, єдине, що стабільно — це корупція.
15-20 млрд грн щороку зникає у бездонних декількох кишенях.

Последние новости

Під час виконання бойового завдання загинув пілот Денис Василюк

Днями, під час виконання бойового завдання загинув начальник штабу – перший заступник командира авіаційної ескадрильї підполковник Денис Василюк. Про це…

17 часов назад

Набув чинності новий закон про мобілізацію

В Україні 18 травня набув чинності новий закон про мобілізацію. Він був ухвалений та підписаний президентом України в квітні. Політики…

23 часа назад

Загальні бойові втрати ворога з 24.02.22 по 18.05.24

Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 18.05.24 орієнтовно склали / The total combat losses of the enemy from 24.02.22…

23 часа назад

Катери «Ірпінь» та «Рені» — вже у морі

На початку травня Військово-Морські Сили Збройних Сил України отримали ці судна від ВМС Естонії. Катери виконуватимуть бойові завдання, у тому…

1 день назад