Украина подписала соглашение о закупке для ВСУ ударных турецких беспилотников Bayraktar TB2. Об этом сообщил президент Украины Петр Порошенко на своей странице в Facebook.
«Эти новейшие ударные беспилотники оперативно-тактического уровня кроме высокотехнологических характеристик также могут быть довооружены современным высокоточным ракетным вооружением для уничтожения бронетехники, инженерных и фортификационных сооружений, а также морских целей», — написал Порошенко.
Соглашение, которое заключили государственная компания «Укрспецэкспорт», которая входит в состав концерна «Укроборонпром», и турецкая компания Baykar Makina, является частью мероприятий по расширению военно-технического сотрудничества между Украиной и Турцией.
Отметим, переговоры о покупке этих беспилотников продолжались около двух лет. За это время представители Министерства обороны Украины посещали Турцию и знакомились с различными этапами испытаний Bayraktar TB2.
Bayraktar TB2 может нести управляемые противотанковые ракеты и авиационные бомбы. Он оснащен двигателем внутреннего сгорания Rotax 912, корпус выполнен из композитных материалов и оснащен системой автоматического взлета и посадки.
Bayraktar TB2 побил мировой рекорд среди БПЛА по продолжительности полета — во время тестовых полетов в июне и августе 2014 году на высоте 8 км он находился в небе 24 часа 34 минуты.
P.S. Чому закупівля ударного турецького «безпілотника» Bayraktar TB2 для України – це круто. Трохи нових деталей
Сьогоднішня новина про те, що таки підписано угоду про закупівлю для українського війська ударного безплотного комплексу Bayraktar TB2 цілком варта того, щоб стати топовою. З політичного, військового та промислового боку. Далі – трохи нових деталей та власних оцінок .
Українські військові вже визначили місце у бойовому порядку для ударних оперативно-тактичних безпілотних літальних апаратів Bayraktar TB2. Про це мені повідомив високий представник Міноборони на тлі сьогоднішньої інформації, яка з’явилася на сайті Президента України. Від імені Президента було повідомлено про підписання контракту з турецькою компанією Baykar Makina щодо закупівлі ударних оперативно-тактичних безпілотних літальних апаратів.
Треба відзначити, що з самого початку однозначної та швидкої готовності з боку Туреччини продати Україні новий ударний оперативно-тактичний БпАк зовсім не було. Ситуація змінювалась поступово. А особливо після того, як у лютому 2017 р. троє турецьких військових загинули, а одинадцять були поранені внаслідок російських авіа ударів на півночі Сирії. Проте найбільш вирішальну роль у підписанні контракту дійсно відіграв якісний рівень стосунків на рівні президентів двох країн. Про це мені говорили і спецекспортери, і військові, які були дотичні до цієї справи. Також це позитивно вплине на швидку поставку першої партії безпілотних літаків до України – це декілька безпілотних апаратів, декілька пунктів управління та певна кількість керованих ракет.
Тепер, власне, вже від наших військових буде залежати, як швидко вони опанують нову техніку, відпрацюють концепції застосування цього комплексу — включно з можливістю виконання як ударних, так і розвідувальних можливостей. Останнє, як на мене, надзвичайно важливо з огляду на розвиток та серійне виробництво ракетних систем та комплексів на кшталт «Вільха-М» та «Нептун».
Тут додам, що коли описують ТТХ Bayraktar TB2 (ударний безпілотник оперативно-тактичного рівня, максимальна злітна маса — 560 кг, корисне навантаження — у 50 кг, розмах крила — 12 м; тривалість польоту — 24 години), то зазвичай вказують радіус дії у 150 км. Але це показник, що визначається і обмежується дальністю дії радіоканалу управління та телеметрії, спроможністю отримання оператором інформації з сенсорів оптико-електронної системи БпЛА у режимі часу, наближеному до реального. І, фактично, дозволяє виконувати ударну функцію. Проте максимальна дальність польоту Bayraktar TB2 становить 4000 км. Тобто при виконанні польоту по запрограмованому маршруту реальна глибина виконання розвідувального завдання є набагато більшою, аніж бойовий радіус у 150 км для «ударної» роботи.
Так, «безпілотник» можна збити. Проте за оцінками військових, в залежності від дальності та висот його застосування вірогідність його виявлення та знищення складатиме 0,3 – 0,6. Це до речі, менше, ніж у будь якого пілотованого літака – бойового чи розвідувального. При цьому «безпілотник» у комплексі — не один. Також слід пам’ятати, що будь-яка зброя, по суті, є витратним матеріалом. За таким принципом не можна ставитись хіба що до своїх воїнів.
Тепер про спроможність безпілотника працювати в умовах радіоелектронного протистояння з боку ворога.
Програмне забезпечення системи анти-РЕБ “Bayraktar TB2” дозволяє його екіпажу своєчасно виявляти роботу засобів РЕБ противника, оцінювати ступінь впливу на супутникову навігаційну систему, виконувати польотне завдання в умовах впливу засобу РЕБ. У ході демонстраційних польотів БпАК Bayraktar TB2 та випробувань за участю українських військових та фахівців «Укрспецекспорту» була доведена та продемонстрована ефективна робота систем літака в умовах застосування засобів РЕБ.
Випробування проводились на аеродромах Турецької Республіки та в ході виконання реальних бойових польотів на кордоні з Сірійською Арабською Республікою — в умовах застосування засобів РЕБ. У одному з польотів при повному придушенні роботи навігаційної системи, що відслідковувалось на екрані оператора, БпЛА продовжив політ у нічних умовах і виконував завдання зі спостереження наземних цілей виключно за рахунок роботи інерційної системи комплексу.
Обсяги контракту між «Укрспецекспортом» та турецькою компанією Baykar Makina є такими, що передбачатимуть офсетні зобов’язання. Тобто укладання з Україною — точніше, з українськими підприємствами контрактів на закупівлю їхньої продукцію та послуг на суми, які певним чином корелюються з нашими витратами на комплекс Bayraktar TB2. Можу припустити, що до секторів, які цікавлять Туреччину, насамперед відноситься потенціал нашого двигунобудування. Свого часу Туреччина шукала гарний танковий двигун під свій танк «Алтай» та під самохідну гаубицю «Фертіна». Але у форматі потужності 1500 к.с. — тобто це наш 6ТД-3, який нам ще треба випробовувати на серії.
Нині більш актуальне питання для Туреччини — авіаційні двигуни, які можна встановлювати на безпілотні літальні апарати значно потужнішого класу, аніж Bayraktar TB2. При цьому Туреччина має досвід, коли австрійська компанія-виробник двигунів відмовлялась здійснювати поставки турецькому замовнику свєї продукції. Потенціал запоріжського ДП КБ «Івченко-Прогрес», що входить до складу концерну «Укроборонпром», цілком може задовольнити поточні та перспективні потреби турецьких авіабудівників у технологічних агрегатах. І зняти ризики для Туреччині у поставках критичних вузлів з Європи. «Упаковування» цього напряму взаємодії під офсетний пакет може влаштувати обидві сторони.
Так що сьогоднішня новина цілком варта того, щоб бути топовою. З політичного, військового та промислового боку це виглядає цілком серйозно та важливо.
Президент України Володимир Зеленський пропонує Росії відмовитися від далекобійних дронових та ракетних ударів по цивільній інфраструктурі на 30 діб із…
Бажання президента замкнути всю комунікацію на собі особисто, шкодить національним інтересам України. З одного боку, президенту дуже комфортно, що не…
Російські війська окупували населений пункт Катеринівка в Донецькій області. Про це пишуть DeepState. "Ворог окупував Катеринівку, а також просунувся біля Нового,…
Російські військові зафіксували наслідки точного удару українського дрона. На відео, яке опублікували окупанти із 69-ої бригади зс рф, результат влучання нашого…
Американський телеканал Fox News кілька годин транслював пасхальне богослужіння у Храмі Христа Спасителя у Москві, а згодом ще й назвав…
Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 19.04.2025 1. російський "суверенний" електромобіль провалився: АвтоВАЗ за пів року продав…