Категории: Экономика

Поточні втрати рф внаслідок санкцій, станом на 07-08.03.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок
санкцій, станом на 07.03.2025
1. Провідний морський перевізник росії «Совкомфлот» підбив підсумки 2024 року, які демонструють стрімке погіршення фінансового стану компанії на тлі західних санкцій і глобальної ізоляції.
— Чистий прибуток компанії за міжнародними стандартами фінзвітності (МСФЗ) обвалився до $424 млн, що майже вдвічі менше, ніж роком раніше ($943 млн).
— До того ж показники виявилися значно гіршими за очікування аналітиків, які прогнозували хоча б $568 млн прибутку.
— Також серйозно скоротилась EBITDA (обсяг прибутку до вирахування витрат за відсотками, сплати податків та амортизаційних відрахувань) — до $1,041 млрд, тоді як у 2023 році компанія ще могла похвалитися $1,572 млрд.
— Цифри лише підтверджують глибоку кризу, в якій опинився російський флот під тиском санкцій Заходу, обмежень на страхування та фінансування, а також через ризики вторинних санкцій проти суден, які перевозять російську нафту та паливо.
— На тлі продовження санкційної політики та дедалі жорсткіших заходів з боку США та ЄС перспективи «Совкомфлота» залишаються похмурими, а росія продовжує втрачати позиції на глобальних транспортних ринках.
2. В росії обвал імпорту іномарок – автопром все глибше занурюється в кризу.
— російський авторинок продовжує стрімко деградувати на тлі санкційної ізоляції та економічної нестабільності. За підсумками лютого 2025 року імпорт нових легкових авто в росію впав на рекордні 73% у річному вимірі, скоротившись до 16,2 тисяч одиниць.
— Постачання вживаних авто також обвалилися – мінус 20%, що свідчить про різке падіння купівельної спроможності росіян і поступову деградацію навіть вторинного ринку.
— Причини краху очевидні: масова втеча світових брендів, різке підвищення утилізаційного збору восени 2024 року, зростання цін і небажання бізнесу «заморожувати» кошти на стагнуючому ринку.
— Темпи падіння можуть лише прискоритися – росія залишається без якісного автопарку, а власна промисловість не здатна закрити дефіцит сучасних автомобілів.
— Все це – черговий сигнал про те, як санкційна політика і технологічна блокада продовжують ламати залишки російської економіки.
3. Вперше в історії внутрішні ціни на газ у росії перевищили американські.
— За даними російських ЗМІ, вартість тисячі кубометрів блакитного палива в регіонах рф у 2025 році становитиме від 5 до 8 тисяч рублів, що дорівнює майже 90 доларам, тоді як у США ціна не дотягує до 80 доларів.
— Причина абсурдної ситуації проста — провал «Газпрому» на європейському ринку, який приніс російському бюджету понад 40 млрд доларів збитків щороку після втрати експорту.
— Тепер компенсувати втрати змушені самі росіяни, оплачуючи газ за завищеними тарифами.
— У той час як рф залишилася без прибуткових контрактів у Європі через війну проти України, влада країни перекладає фінансову діру на плечі свого населення та бізнесу, роздуваючи внутрішні ціни до рекордних рівнів.
— Замість того, щоб модернізувати економіку та припинити агресію, кремль змушує власних громадян платити за геополітичні авантюри, штучно підтримуючи мертві прибутки «Газпрому».
4. російський ЗПГ продовжує надходити в ЄС.
— Попри заявлені цілі ЄС зменшити залежність від російських енергоносіїв, у січні-лютому 2025 року обсяг постачання російського зрідженого газу (ЗПГ) до Європи зріс на 5% порівняно з аналогічним періодом минулого року, досягнувши 3,92 млрд кубометрів, повідомляє аналітичний центр Bruegel.
— Такий приріст відбувся на тлі тимчасового падіння обсягів американських постачань майже на 20% у лютому, що створило «вікно можливостей» для кремля частково компенсувати втрати на інших ринках.
— Втім, у загальній картині російський ЗПГ продовжує втрачати частку в структурі імпорту ЄС. Основними джерелами постачання залишаються США (12 млрд куб м за два місяці), а також Африка (3,3 млрд куб м) та Близький Схід (2,2 млрд куб м). Загальний обсяг закупівель газу в ЄС зріс на 7% — до 22,3 млрд куб м.
— Спроби росії наростити постачання ЗПГ в умовах санкцій та ізоляції — це прагнення зберегти критично важливі для режиму валютні надходження для фінансування війни проти України.
— Євросоюз закликають пришвидшити роботу над новими санкціями щодо російського ЗПГ, щоб перекрити ці лазівки, через які кремль продовжує фінансувати агресію проти України.
5. росія постачає дизель до Сирії на танкерах під санкціями США.
— москва продовжує ігнорувати міжнародні санкції, нарощуючи постачання енергоносіїв до підсанкційних режимів.
— За даними LSEG, росія вперше за понад десять років відправила до Сирії партію дизельного пального на борту танкера Prosperity, який перебуває під санкціями США.
— 8 лютого судно під прапором Барбадосу завантажило близько 37 тис. тонн дизелю в порту Приморськ і наразі перебуває біля сирійського порту Баніас. Танкер управляється дубайською компанією Fornax Ship Management, яка вже фігурує у списку підсанкційних структур США.
— Це перша пряма поставка російського дизеля до Сирії з 2013 року — країни, яка, як і росія, перебуває під міжнародними санкціями через війну та злочини проти цивільного населення.
— Факт доставки пального на підсанкційному судні свідчить про відверту спробу кремля зберегти геополітичний вплив через порушення глобальних обмежень, попри ризик кримінальної відповідальності для залучених компаній та осіб.
— Такі дії москви — це прямий виклик західним санкційним механізмам, і закликають до негайного посилення контролю за «тіньовим флотом», яким росія забезпечує режим Асада та фінансує продовження війни проти України.
6. ЄС розглядає можливість відновлення транзиту російського газу до Словаччини через Україну, щоб уникнути блокування фінансової допомоги Києву з боку прем’єра Словаччини Роберта Фіцо.
— Проєкт підсумкової заяви саміту Європейської ради в Брюсселі передбачає втручання керівництва ЄС для укладання угоди, яка дозволить москві відновити експорт газу через українську територію. кремль намагається використати енергетичний шантаж для ослаблення солідарності ЄС та посилення впливу через проросійські уряди Словаччини та Угорщини.
— Спецсаміт ЄС покликаний знайти альтернативні способи підтримки України після того, як президент США Дональд Трамп заморозив військову допомогу та співпрацю з Європою. Водночас популісти Фіцо та Орбан погрожують зірвати спільні ініціативи, чим лише грають на руку кремлю.
— На тлі повномасштабної агресії росії такі кроки несуть ризики посилення залежності Європи від російських енергоресурсів і розколу серед союзників України.
7. Лідери Європейського Союзу на позачерговому саміті в Брюсселі схвалили масштабний план підвищення обороноздатності Європи, відомий як «ReArm Europe», який передбачає мобілізацію до 800 мільярдів євро.
Основні аспекти плану:
— Фіскальна гнучкість: Призупинення бюджетних правил ЄС дозволить державам-членам збільшити витрати на оборону, потенційно вивільнивши до 650 мільярдів євро протягом чотирьох років.
— Оборонні кредити: Надання 150 мільярдів євро у вигляді кредитів для спільних оборонних проєктів, таких як системи повітряної та ракетної оборони.
— Перенаправлення бюджету: Перерозподіл існуючих фондів ЄС, включаючи кошти на згуртованість, для інвестицій в оборону.
— Роль Європейського інвестиційного банку (ЄІБ): Зняття обмежень на кредитування ЄІБ для підтримки оборонних підприємств.
— Союз заощаджень: Створення механізму для мобілізації приватного капіталу в оборонний сектор, що підвищить інвестиції в цю галузь.
— Президентка Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн наголосила на необхідності зміцнення оборонних спроможностей Європи, враховуючи сучасні геополітичні виклики, зокрема війну в Україні та невизначеність щодо підтримки з боку США.
— Цей крок підкреслює рішучість ЄС посилити власну оборону та підтримати Україну на тлі зростаючих загроз з боку росії.
8. США погрожують агресивними санкціями проти росії задля миру в Україні.
— Вашингтон демонструє готовність посилити тиск на Кремль: міністр фінансів США Скотт Бессент заявив, що адміністрація без вагань запровадить нові агресивні санкції проти росії, якщо це сприятиме завершенню війни в Україні.
— «Ми діятимемо рішуче й безкомпромісно, аби максимально посилити вплив на росію та забезпечити результат на переговорах. Обмеження будуть спрямовані на найчутливіші сектори, включно з енергетикою», – наголосив Бессент, розкритикувавши попередню адміністрацію Байдена за «слабкі» заходи.
— Тим часом, попри продовження санкцій проти рф на рік, команда Дональда Трампа паралельно готує план їх пом’якшення.
9. Латвія закликає повністю закрити ЄС для росіян — візи під загрозою через гібридну війну.
— Глава МВС Латвії Ріхард Козловскіс закликав країни Євросоюзу повністю припинити видачу шенгенських віз громадянам росії. Він попередив, що поїздки росіян можуть становити пряму загрозу внутрішній безпеці ЄС, зважаючи на триваючу війну в Україні та активні прояви гібридної агресії з боку москви.
— «Ми повинні визнати, що перебуваємо в стані гібридної війни. І наш моральний обов’язок — захистити Європу від потенційних загроз, відмовляючи у видачі віз громадянам країни-агресора», — заявив міністр.
— Латвія ще з початку повномасштабного вторгнення рф закрила кордони для росіян, окрім випадків крайньої необхідності. Подібні обмеження діють у Литві, Естонії, Польщі, Чехії та Фінляндії.
— Однак, як зазначає Єврокомісія, у 2024 році громадянам рф все ще було видано понад 565 тисяч шенгенських віз, і ця цифра зросла на 25% у порівнянні з 2023 роком.
— Козловскіс закликав покінчити з політикою «business as usual» щодо росіян, адже в умовах війни та постійних провокацій з боку москви така поблажливість може дорого коштувати безпеці всієї Європи.
Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок
санкцій, станом на 08.03.2025
1. російські авіакомпанії продовжать експлуатувати 60-річні літаки через брак нових.
— росавіація дозволила російським авіакомпаніям продовжити експлуатацію літаків Ан-26, випущених у 1970-х роках, через відсутність нової техніки.
— Це рішення ухвалене на тлі провалу програм імпортозаміщення та неможливості закупівлі західних літаків через санкції. Держінститут цивільної авіації замовив роботи з продовження ресурсу Ан-26 до 60 років.
— У результаті старі радянські турбогвинтові машини отримають ще 6 тисяч льотних годин, а міжремонтний термін збільшиться до 26 тисяч годин.
— Середній вік російських Ан-26 і Ан-24 вже перевищує 50 років, і багато з них мали бути списані ще минулого року. Однак влада не змогла забезпечити заміну: проєкти нових російських літаків Іл-114-300 та «Ладога» постійно зриваються.
— Відтепер мешканцям Сибіру та Крайньої Півночі доведеться літати на літаках, сконструйованих ще у 1950-х, із суттєвим ризиком для безпеки. Західні санкції відрізали рф від сучасних авіаційних технологій, а програми імпортозаміщення провалюються одна за одною.
2. Прострочена заборгованість росіян за іпотекою перевищила 100 млрд рублів.
— росіяни все важче справляються з виплатами за іпотечними кредитами, взятими під час буму пільгового кредитування. За даними Центробанку рф, на 1 лютого 2025 року прострочена заборгованість за іпотекою досягла рекордних 102,1 млрд рублів, зрісши на 70% за рік.
— Іпотека складає 55% всіх боргів росіян – 20 трлн рублів.
— Ще 35% припадає на споживчі кредити, 14% – на кредитні картки, 8% – на автокредити.
— Прострочена заборгованість за кредитними картками перевищила 500 млрд рублів.
— Після скасування пільгової іпотеки під 8% у 2024 році попит на кредити впав, а число проблемних позик почало швидко зростати. Якщо влітку 2024 року частка «поганих» іпотек була 0,4%, то зараз вона вже 0,5% і продовжує збільшуватися.
— російський ринок іпотеки входить у фазу кризи: через зростання ставок і зниження доходів все більше позичальників не можуть виплачувати кредити. Це може призвести до масштабних проблем у банківському секторі та обвалу ринку нерухомості.
3. Фінансові показники російських залізниць демонструють стрімке погіршення.
— За підсумками 2024 року чистий прибуток компанії скоротився майже в 9 разів – з 118,3 млрд рублів у 2023 році до 13,9 млрд рублів.
— Водночас боргове навантаження продовжує зростати: довгострокові зобов’язання досягли 2,1 трлн рублів, а короткострокові – 2,7 трлн рублів, що суттєво перевищує показники попереднього року.
— Попри збільшення сукупного доходу на 8,6% (до 2,8 трлн рублів), компанія стикається зі значними фінансовими труднощами.
— Основними чинниками такого стану стали економічні санкції, порушення логістичних ланцюгів та дефіцит імпортних комплектуючих, що негативно впливають на ефективність роботи залізничної галузі.
— Спроби компенсувати фінансові втрати шляхом підвищення тарифів призвели до додаткового навантаження на бізнес та населення, що може мати довгострокові негативні наслідки для транспортної системи країни. За відсутності системних рішень фінансова стабільність компанії залишається під загрозою.
4. Ринок вантажних автомобілів у рф продовжує падіння.
— Обсяги продажів нових вантажівок в росії впали на 46% у лютому 2025 року: 5,7 тис. проданих авто проти 10,4 тис. у лютому 2024-го.
— Загальне падіння триває з листопада, але темпи сповільнюються.
— У лютому продажі знизилися лише на 1,3% порівняно з січнем.
— За два місяці 2025 року ринок скоротився на 37% відносно аналогічного періоду 2024-го.
— Іномарки постраждали найбільше – їх продажі впали на 59%, тоді як російські вантажівки втратили 13% ринку.
Проблеми залишаться й надалі:
— Падіння експорту та складнощі з постачанням запчастин.
— Зменшення фінансування лізингових програм.
— Складнощі з імпортом китайських і європейських машин.
5. Вашингтон розглядає скасування санкцій проти російської енергетики.
— США розглядає можливість швидкого скасування санкцій проти російського енергетичного сектора в разі, якщо москва погодиться припинити війну проти України.
— За даними видання, американський Мінфін аналізує можливі механізми поетапного зняття обмежень перед майбутніми переговорами між Дональдом Трампом і путіним у Саудівській Аравії.
— При цьому Вашингтон підкреслює: ніякого зняття санкцій без конкретних поступок від росії не буде.
— Зазначається, що кремль опинився у пастці через санкції: російська економіка задихається без доступу до технологій та міжнародного капіталу, а дефіцит доходів від експорту нафти та газу б’є по бюджету.
— Відтак москва намагається виторгувати полегшення санкцій, використовуючи фіктивні «мирні ініціативи».
— Тим часом, російська армія продовжує завдавати ударів по українській енергетичній інфраструктурі, що свідчить про відсутність реальних намірів кремля припинити агресію.
— Водночас Трамп натякає на можливість нових жорстких санкцій проти рф, що може зробити економічне становище москви ще більш катастрофічним.
6. Американська торговельна палата у росії пропонує зняти частину санкцій.
— Торговельна палата США в Росії (AmCham Russia) готує доповідь для американського уряду, в якій рекомендує почати зняття санкцій з окремих секторів російської економіки.
Основні пропозиції AmCham Russia:
— Авіаційний сектор – постачання запчастин і технічна підтримка літаків.
— Банківський сектор – пом’якшення санкцій для фінансових операцій.
— Інвестиції – послаблення обмежень для американських компаній.
— Поставки предметів розкоші – дозвіл на експорт дорогих товарів.
— За словами президента AmCham Russia Роберта Ейджі, пом’якшення санкцій необхідне з гуманітарних міркувань, оскільки нестача запчастин для літаків загрожує безпеці звичайних громадян.
— Цікаво, що аналогічні ініціативи просуває Франко-російська торгово-промислова палата, яка також лобіює пом’якшення санкцій в ЄС.

Последние новости

Армія РФ окупувала населений пункт

2 травня стало відомо про активізацію російських військ на ділянці фронту Малинівка – Нова Полтавка – Новооленівка у Донецькій області.…

3 часа назад

Країна летить в прірву

Зібралася писати звіти і зависла на новинах в стрічці. Сказати що я офігіла - це нічого не сказати. Гетьманцев таки…

3 часа назад

Угода про копалини

Очевидно, що Україна мала забезпечувати собі поставки зброї з США. І не тільки після перемоги Трампа, а й при Байдені,…

3 часа назад

Поточні втрати рф внаслідок санкцій, станом на 01.05.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 01.05.2025 1. Фінансові проблеми кремля поглиблюються - росія підвищує цільовий показник…

3 часа назад

Загальні бойові втрати ворога з 24.02.22 по 02.05.25

Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 02.05.25 орієнтовно склали / The estimated total combat losses of the enemy from…

4 часа назад

Зеленський ввів санкції проти колишнього радника Єрмака

Президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБО про застосування санкцій проти низки фізичних та юридичних осіб. Зокрема під них…

16 часов назад