Сьогодні одна з поважних світових інформагенцій радісно відрапортувала (а всі передрукували), що за останній тиждень значно зменшилися поставки російської кривавої сирої нафти, ледь не на 25%… — не треба цьому вірити, на жаль.
Все не так. А зовсім навпаки.
Якщо порівнювати, як вони це зробили, тиждень 9-15/04 з тижнем 2-8/04, то обсяг вивезення нафти з Чорного моря не зменшився на 30%, а збільшився в декілька (!) разів…
Чому могла статися така прикра помилка?
1) В морських перевезеннях «тиждень» — це не база для порівняння, це ж стихія…. є шторм, нема шторму. Був туман в Босфорі чи велика черга в Дарданеллах, чи не було…
2) Не вперше помічаємо, що фахівці з «макрорівня» завжди занадто довіряють автоматичним (програмним) засобам «підтягування» інформації з морських трафік-сервісів. Це прикра помилка. Наприклад, морські сервіси не враховують таких технічних обставин, що факт того, що танкер зайшов в порт та прийняв на борт вантаж нафти в конкретному порту, може бути не зафіксований трафік-сервісом з багатьох чинників (погода, стан приймача-передавача, навмисне втручання людини тощо).
Отже, час для переможних реляцій ще не настав! Щоб ви розуміли масштаб — гляньте на карту. Це танкери з російською кривавою нафтою та нафтопродуктами, що працюють з портів Чорного та Азовського морів.
База даних з 14/03-14/04/2022 тут, хто бажає, може порахувати, танкери з сирою нафтою — це дедвейт (DWT) більше 100 000 тонн, менші — переважно нафтопродукти:
https://bit.ly/3MVUsn1 Щотижня — приблизно 40 танкерів (нафта + нафтопродукти), сумарний дедвейт 2,2- 2,4 млн тонн, близько 1,5 млрд доларів США, це більше 200 нових ракет «Калибр»