На днях мы с коллегами провели экспертное мероприятие, на котором осветили кризис в сфере закупок нового вооружения в рамках государственного оборонного заказа и кризис с закупками товаров и услуг вне рамок ГОЗу — например, недостаточный объем закупленного дизельного топлива.
Далее текст на языке оригинала
Через це Міністерство написало заяву в якій каже, що ми розповсюджуємо фейки.
І Міністерство оборони воюючої країни рішуче іде в атаку. В атаку на журналістів, експертів та здоровий глузд.
Об’єктом цієї атаки є не лише головред «Цензору» Юрій Бутусов — працевлаштуванням якого вже третій день підряд так переймається пресслужба міністра Тарана. Але й наші колеги експерти, які прямо вказують міністру, НГШ та президенту Зеленському на недоліки оборонної політики держави за останній рік. Усі, хто не мовчать про зрив програм переозброєння, або про провал необхідних закупівель отримують замість діалогу ярлик ворога.
Через те, що Міністерство оборони виступило із окремою заявою щодо нашого заходу, де, говорячи прямо, звинуватило нас у брехні, дозволю собі прокоментувати закиди Міністерства на наш рахунок.
В цій позиції МО протирічить саме собі. Справді, спланованим фінансовим ресурсом на 2020-й рік кошти на закупівлю берегового ракетного комплексу «Нептун» передбачені не були. Проте Міністерством оборони прийнято рішення про закупівлю комплексу «Нептун» та іншого ракетного обладнання («Вільха») ще поточного, 2020-го року.
Про це офіційно повідомив сам Міністр оборони Андрій Таран, заявивши що з цією метою буде здійснено перерозподіл коштів у межах державного оборонного замовлення! Ніяких передплат підприємства, задіяні в виробництві «Нептуна» не отримали. І вже не отримають, бо до цього моменту діє постанова уряду Шмигаля від 22 липня про заборону попередньої оплати товарів та послуг з бюджету в період картину! Це розповсюджується і на ДОЗ!
Щодо «Вільхи»: міністерству, яке рапортує про успішну закупівлю «Вільхи» слід почитати заяви НГШ Хомчака. Який 25 листопада на зустрічі із журналістами та блогерами повідомив про те, що Збройні Сили України не закуповують нові українські ракети «Вільха» тому, що виділеного на оборону фінансування не вистачає (!) і доводиться обирати лише саме необхідне для військ!
Зайві 41 млн доларів США для того, щоби закупити застарілі САУ «Дана» за завищеною ціною з відткатом у 17 мільйонів є. А на «Вільху» — немає! Далі цитую Хомчака: «Коли ДОЗ верстався і вийшов на інші рівні затвердження, почалися питання – а чого ви «Вільху» не купляєте? Це ж підіймає наш оборонно-промисловий комплекс! Кажу – я вам доповідаю, тому що в мене 98 ракет «Вільха» лежить на складах і я їх сьогодні на війні не застосовую». Хочу поінформувати НГШ про те, що
98 ракет вистачить на 8 залпів «Вільхи»! Та цього достатньо, щоб захистити Україну, стверджує Хомчак в коментарі Defense Express на запитання, чому на корупцію в ДОЗі гроші є, а не оперативне-тактичне озброєння — немає.
Руслан Хомчак
Тут можу тільки порадити Міністерству оборони та генеральному штабу співставляти покази. Допомагає і в коментарях для ЗМІ і в прокурора на допиті!
Яка дрібниця! В останні 10 робочих днів року затвердити урядову програму та розподілити кошти! В умовах бюджетної та управлінської кризи! Тільки й всього. Тому гарантії згорять. Адже окрім затвердження програми, ще треба, щонайменше:
1) внести зміни в ДОЗ;
2) визначити суб’єктів, якій буде постачати під державні гарантії;
3) здійснити погодження з банками залучення кредиту під державні гарантії, суми, термінів та ставок;
4) затвердити урядом умови надання гарантій;
5) підписати державний договір;
6) погодити кредитний договір;
7) скласти та затвердити РКМ, з урахуванням вартості фінансування у складі ціни продукції;
8) Мінфіну випустити гарантію;
9) МОУ направити бюджетні запити на забезпечення щомісячного фінансування для сплати вартості відсотків по кредиту в 2021 році;
10) зареєструвати довгострокові бюджетні зобов’язання в казначействі.
І все це, повторюю — за 10 днів!
Доречі, якщо міністр оборони вважає, що його відповідальність закінчується в момент, коли він «розробив проекти нормативно-правових актів» то він глибоко помиляється. Згідно ЗУ «Про збройні сили України» —
«Міністерство оборони України забезпечує життєдіяльність Збройних Сил України, їх функціонування, бойову та мобілізаційну готовність, боєздатність, підготовку до виконання покладених на них завдань, застосування, комплектування особовим складом та його підготовку, постачання озброєння та військової техніки.
Здійснення постачання під державні гарантії є службовим (посадовим) обов’язком як Тарана так і НГШ Хомчака.
Відповідаю: виконання держаного договору ДКР САУ «Богдана» було заблоковано МОУ на початку 2020 року.
Незважаючи на наявність боєприпасів для проведення випробувань, успішно завершені конструкторсько-доводчі випробування, в рамках яких були проведені ходові та стрільбові (холості постріли, гідропостріли, постріли снарядами в інертному спорядженні) та неодноразові звернення до МОУ, ПрАТ КЗВВ так і не зміг розпочати попередні випробування САУ «Богдана», через саботаж МОУ та ГШ.
З метою подовження роботи над проектом ПрАТ КЗВВ змушено було звернутися до суду і вимогою зобов’язати МОУ продовжити випробування САУ «Богдана». На сьогоднішній день, ПрАТ КЗВВ має рішення, що набуло законної сили, після рішень як першої так і апеляційних інстанцій на повне задоволення вимог ПрАТ КЗВВ, якими було зобов’язано МОУ відновити випробування.
САУ «Богдана»
На виконання рішення суду підлеглі Тарана та Хомчака надіслали ПрАТ КЗВВ проекти відповідних додаткових угод. Наразі Україна та ПрАТ КЗВВ очікують відновлення державних випробувань САУ «Богдана».
Мотиви блокування постановки на озброєння САУ українського виробництва ті самі, чому замість ракет Вільха та Нептун, МОУ намагалося купити старі чехословацькі «Дани» — це корупція.
У 2020-ому році МОУ зірвало рекордну кількість поставок військової техніки, яка могла бути поставлена до кінця цього року, водночас, через свідоме затягування з укладанням контрактів, постачання буде здійснено у кращому випадку у 2021-ому році: постріли ВОГ-17, постріли ВОГ-25 та ВОГ-25П, холості патрони 7,62 мм, гвинтівки Barrett MRAD, реактивні сигнальні патрони, піротехнічні засоби для авіації, десантні парашутні системи та десятки інших позицій. З метою перерозподілу коштів на власні корупційні оборудки, посадові особи МОУ та ГШ ЗСУ систематично виключають з базової редакції ДОЗ-2020 позиції, в постачанні яких не мають власної зацікавленості (60 мм мінометні постріли, бойові машини піхоти БМП-2)
Це — правда. Якщо не знати деяких подробиць. Посадові особи Міністерства оборони України провели відповідну переговорну процедуру щодо закупівлі 152 мм пострілів для Д-20 у квітні 2020 року із загальною вартістю 194 млн. грн. зі строком постачання у серпні 2020 року. Натомість, керуючись незрозуміло якими намірами, посадові особи МОУ не уклали відповідний контракт з постачальником у квітні. Проведено ще одну переговорну процедуру у серпні 2020 року, укладено контракт та здійснено поставку лише у жовтні за ціною на 20 млн. грн більше, ніж пропонувалося у квітні цього року! Таким чином, ЗСУ отримали дефіцитні боєприпаси з затримкою на 3 місяці та з перевитратами державного бюджету у 20 млн. грн.
Насправді: Не дивлячись на наявність мінометів 120 мм вітчизняного виробництва, які можуть постачатися для потреб Міністерства оборони України за результатами визначальних відомчих випробувань, МОУ наполягає на проведенні національними виробниками довготривалих державних випробувань, а в свою чергу включає до специфікації ДОЗ міномети ЕМ-120 (Республіка Болгарія), щодо яких відсутня інформація щодо перебування на озброєнні інших країн (відповідно до вимог ПКМУ №345).
12 серпня Міноборони проводить переговорну процедуру, не допускає до неї постачальників інших мінометів (як імпортних, так і українських), дозволяючи взяти участь лише ДК «Укрспецекспорт» та ДГЗІФ «Укрінмаш» з мінометами ЕМ-120. ДГЗІФ «Укрінмаш» дає ціну 773 тисячі гривень, ДК «Укрспецекспорт» — 931 тисяча гривень (при ціні подібних товарів навіть імпортного виробництва у 600-700 тисяч гривень). ДГЗІФ «Укрінмаш» вже відмовилася від поставки на користь ДК «Укрспецекспорт» — МОУ підписує державний контракт, який наносить збитки державі у розмірі 30-35 млн. грн.
Насправді: за моєю інформацією, за особистою вказівкою заступника Міністра оборони України Олександра Миронюка, підписання контракту на легкий ПТРК «Корсар» у квітні цього року було зупинене. Олександр Миронюк, колишній співробітник СЗТФ «Прогрес» лобіював включення до специфікації поставки тепловізори виробництва «Theon Sensors» (Греція), до постачання яких раніше мав відношення. Тільки провівши довготривалі випробування з грецькими тепловізорами, Олександр Миронюк дав команду на укладання контракту на ЛПРК «Корсар» у серпні 2020 року. Державницькою позицією було б ще у квітні укласти контракти на постачання ЛПРК без тепловізорів вже цього року, що змогло б забезпечити війська 107 комплексами боротьби з ворожою бронетехнікою, з додатковим постачанням тепловізорів. Вибір грецького тепловізора також не є виправданим – вітчизняний виробник тепловізійної техніки ТОВ «Термал Віжн Текнолоджис» розробив для ЛПРК «Корсар» відповідний пристрій і у 2019-ому році ці ЛПРК з даними тепловізорами були успішно експортовані до Саудівської Аравії.
Насправді: окремі посадові особи Міністерства оборони України свідомо протягом року ігнорували надані комерційні та технічні пропозиції, а також запрошення на проведення інспекції БМП-2, 42 одиниці яких до останнього перебували в ДОЗ. При цьому аргументація МОУ базується не на особистій інспекції, а на фотографіях інших БМП-2 з пошукової системи Google, які були скомпільовані працівниками Департаменту військово-технічної політики, розвитку озброєння та військової техніки. Ігнорування виконання ДОЗ в частині постачання БМП-2 ґрунтується на відсутності власного корупційного інтересу керівництва МОУ.
БМП-2
Ну і останнє риторичне запитання МО. Міністерство хоче знати: «Чому окремі політики, журналісти, громадські діячі дозволяють собі перекручення і довільне тлумачення фактів?».
Відповім: політики, журналісти та громадські діячі здійснюють цивільний контроль над вашою діяльністю. Хочете менше критики? Подивіться в дзеркало, вчіться на власних помилках та бийте своїх за корупцію до того, як про це стане відомо журналістам. Ну або йдіть працювати в менш відповідальну сферу. В ту, де корупція та помилки не вимірюються людськими життями та питанням національної безпеки!
2 травня стало відомо про активізацію російських військ на ділянці фронту Малинівка – Нова Полтавка – Новооленівка у Донецькій області.…
Зібралася писати звіти і зависла на новинах в стрічці. Сказати що я офігіла - це нічого не сказати. Гетьманцев таки…
Очевидно, що Україна мала забезпечувати собі поставки зброї з США. І не тільки після перемоги Трампа, а й при Байдені,…
Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 01.05.2025 1. Фінансові проблеми кремля поглиблюються - росія підвищує цільовий показник…
Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 02.05.25 орієнтовно склали / The estimated total combat losses of the enemy from…
Президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБО про застосування санкцій проти низки фізичних та юридичних осіб. Зокрема під них…