Державним підприємством «Шепетівський ремонтний завод» представлена РСЗВ «Ураган» на шасі TATRA.
Про це повідомляє Defense Express.
Раніше планувалось показати її на міжнародній виставці озброєні «Зброя та безпека 2020», але через перенесення виставки журналістів запросили вже на її випробування.
Демонстрація відбулась на одному з військових полігонів Міністерства оборони України.
Модернізація реактивної системи залпового вогню «Ураган» отримала назву «Буревій», у номенклатурі боєприпасів всі наявні до РСЗВ БМ-27, а також у перспективі збільшені по дальності у 65 км «Тайфун-2» від КБ «Південне».
Реактивна система «Буревій» оснащена цифровою системою управління вогню, включно із системою обміну інформацією на полі боя.
В якості заміни шасі радянського ЗіЛ-135ЛМ використано Т815-7Т3RC1 від чеської фірми TATRA з колісною формулою 8х8 та може рухатися максимальною швидкістю понад 100 км/год.
Це вже не перший зразок по заміні базового шасі ЗіЛ-135ЛМ, раніше було представлено бойову машину «Бастіон-3», яка представляє собою встановлену артилерійську частину «Урагану» з 220-мм пусковими на базове шасі КрАЗ-63221 із колісною формулою 6×6.
Окрім спроб по заміні шасі, український ОПК для Збройних Сил України опанував модернізацію базової машини на шасі ЗіЛ-135ЛМ.
На машині проводиться ремоторизація бензинових двигунів радянського виробництва на дизельні Д245 білоруського виробництва.
Це дало можливість майже удвічі зменшити об’ємну витрату палива з 150 літрів на 100 км при бензинових двигунах, до 80 літрів з використанням нових дизельних на ту ж відстань.
Окрім робіт на БМ-27 по зміні радянського шасі на підприємстві опрацьовують базу автомобілів TATRA і для інших реактивних та ракетних систем.
Враховуючи те, що попри велику кількість замовлень для українського війська «Кременчуцький автомобільний завод» зараз знаходиться у процедурі банкрутства, ми маємо знайти альтернативу. У випадку проходження «Буревієм» всіх необхідних випробувань, буде розглянуто питання переходу ЗСУ на нові колісні платформи, які відповідають всім вимогам країн-членів НАТО, з подальшою локалізацією їх виробництва в Україні», — повідомив заступник міністра оборони України, Олександр Миронюк.

Маємо зазначити, що зараз такі системи, як «Град», «Ураган», «Смерч», а також «Вільха», розміщено на платформах «Урал», ЗИЛ та МАЗ, які були розроблені у 60-70-х роках та не виробляються в Україні. Фактично зараз оборонно-промисловий комплекс України та самі ЗСУ здатні лише підтримувати їх у працездатному стані.
Водночас єдиний вітчизняний виробник вантажних автомобілів — КрАЗ, що знаходиться у приватній власності та почав процедуру банкрутства. За весь 2020 рік він зміг реалізувати лише 29 машин. Зараз його майно виставлено на продаж Фондом гарантування вкладів.