В центре Ровно на Майдане Независимости совершили акт вандализма и повредили Менору — была разбита большая часть ханукальных светильников (Ханукия), а также поврежден распределительный щит.
Об этом 4 декабря передали на сайте Объединенной Еврейской Общины Украины.
(Объединённая еврейская община Украины (ОЕОУ) — крупнейшая всеукраинская еврейская общественная организация. Президент — Игорь Валерьевич Коломойский.
Игорь Коломойский — в 2010 году был избран сроком на 5 лет президентом Европейского Совета Еврейских Общин (European Council of Jewish Communities (ECJC), В 2011 году на пять лет был избран президентом Европейского Еврейского Союза (EJU), созданного для координации деятельности еврейских общин Европы. С 1995 года имеет гражданство Израиля, о чём заявил в Лондонском арбитражном суде в 2007 году, и Кипра, что он сам подтвердил «Радио Свобода»)
Отмечается, что об инциденте стало известно сегодня утром, и случай стал уже пятым во всей Украине фактом повреждений Ханукий за этот великий еврейский праздник — он начался 28 ноября и будет длиться до вечера 6 декабря.
Также появились фото с пострадавшей ханукией. На снимках видно, что большинство светильников были повреждены.
В Ровно вандалы повредили ханукию (фото: t.me/UJCUkraine)
Ровенская еврейскай община вызвала на место ЧП наряд патрульной полиции для составления заявления.
Правоохранители начали производство, а также опросили свидетелей.
Полиция Ровно ищет виновных в повреждении ханукии (фото: radiotrek.rv.ua)
Также в Общине со ссылкой на слова очевидцев рассказывают, что на Ханукии неизвестным или неизвестными была оставлена записка с таким антисемитским примерным содержанием: «Иудеи злоупотребляют нашей толерантностью«.
Теперь полиция ищет злоумышленников, все обстоятельства изучаются.
P.S.
Запалювання ханукії — головний обряд свята — символізує духовну стійкість і перемогу святості над нечистотою, світла над темрявою навколишнього. Вісім її світильників, в які колись наливали олію, а зараз, як правило, вставляють свічки, символізують диво, яке сталося в часи повстання і перемоги Маккавеїв над греками.
Макавеї, також Маккавеї — юдейські повстанці проти правління та насильницької еллінізації Селевкідів священницького походження із поселення Модіїн.
Назва Макавей спочатку була прізвиськом Юди Макавея — сина Маттафії Хасмонея, що підняв повстання. Юда Макавей, третій син Маттафії, після смерті батька очолив повстання проти еллінізації Юдеї сирійськими греками у 166 — 160 роках до н. е.
У той час Юдеєю правив Антіох IV, греко-сирійський цар Держави Селевкідів, який проводив жорстку політику еллінізації (поширення грецької мови, релігії та культури) щодо єврейського населення Юдеї. Ключовим елементом такої політики було прагнення спонукати або змусити євреїв відмовитися від особливостей своєї віри і ввести в Юдеї грецьку культуру і релігію. У 167 р. до н. е. Антіох перетворив Єрусалимський храм в святилище Зевса Олімпійського. Апогеєм гонінь на юдаїзм стали язичницькі жертвоприношення у головній єврейської святині — Єрусалимському храмі. Ображене релігійне почуття юдеїв викликало вибух обурення в їх середовищі, який вилився в озброєне повстання у 166 році до н. е.
Початком повстання стало вбивство Маттафією у його місці поселення Модіїні єврея, який приніс жертву на вівтарі, побудованому греками. Після цього Маттафія з родиною втік у гори і незабаром об’єднав і очолив повстанські загони, які раніше діяли в Юдеї та південній Самарії. Священик Маттафія, що встав на чолі повсталих, заважав діяльності царської адміністрації, здійснював напади на сусідні місцевості, руйнуючи поганські вівтарі, караючи відступників від віри предків і євреїв лояльних новій політиці. Маттафія незабаром помер (166 р. до н. е.), але його дії призвели до втрати сирійського адміністративного контролю в Юдеї, за винятком Єрусалима. Після його смерті керівництво повстанцями перебрав на себе його син Юда Макавей. У той час коли Антіох IV вів війну на сході своєї імперії Макавеям вдалося розбити невеликі військові угрупування Селевкідів, оволодіти Єрусалимом та очистити Єрусалимський храм. Ця подія відзначається дотепер святом Ханука.
Після смерті Йоханана Гіркана правління переходить у руки його сина Арістобула I — первосвященика та першого царя Юдеї після вавилонського полону. Хасмонеї і далі проводять політику захоплення земель і навіть насильного навернення завойованих народів у юдаїзм. Юдея зберігає незалежність до завоювання Єрусалиму Помпеєм у 63 році до н. е., а династія Хасмонеїв зберігає за собою сан первосвящеників до 37 року до н. е. поки ідумеянин Ірод І Великий не перебрав на себе всю владу у країні.
У 164 році помирає Антіох IV і серед командирів його військ розпочинається боротьба за владу. Вона припиняться незабаром, по поверненню з Рима племінника Антіоха IV — Деметрія I Сотера. Він переймає на себе правління державою і продовжує боротьбу проти Макавеїв. У 160 р. до н. е. Юда Макавей загинув у битві проти генерала Сотера — Бакхіда, що було важкою поразкою повстанців.
Після смерті Юди ватажком повстанців стає Йонатан Хасмоней. Він використовує внутрішню боротьбу у державі Селевкідів між Деметрієм I Сотером та узурпатором Александром Баласом. Обидва пробують використати у своїй боротьбі за трон Йонатана. Александр Балас надає Йонатану Хасмонею сан первосвященика. Узурпатор Александр навіть деякий час зумів утримати свою перевагу, однак незабаром його перемагає син Деметрія I — Деметрій II Нікатор. Однак цим боротьба у Державі Селевкідів не закінчується. Її продовжує наступний генерал — Діодот Трифон і цим покращує стан повстанців. Ситуація не змінюється навіть коли Трифон вбиває Йонатана. Місце вже правителя і первосвященика займає останній син Маттафії Хасмонея — Симон Хасмоней. Із завоюванням Симоном фортеці Акри знищено останній символ панування Селевкідів у Юдеї. Останні військові дії з державою Селевкідів відбулися у 134 році до н. е. вже між сином Симона Хасмонея — Йохананом Гірканом та Антіохом VII, які закінчилися мирним договором. Після цього Селевкіди були занадто слабкі, щоби проводити свою політику поза Сирією.
Після смерті Йоханана Гіркана правління переходить у руки його сина Арістобула I — первосвященика та першого царя Юдеї після вавилонського полону. Хасмонеї і далі проводять політику захоплення земель і навіть насильного навернення завойованих народів у юдаїзм. Юдея зберігає незалежність до завоювання Єрусалиму Помпеєм у 63 році до н. е., а династія Хасмонеїв зберігає за собою сан первосвящеників до 37 року до н. е. поки ідумеянин Ірод І Великий не перебрав на себе всю владу у країні.
wikipedia.org
Всім привіт! Ось і перший огляд у травні цього року. Як це часто буває, це був тиждень заявленого та сприйнятого,…
Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 06.05.2025 1. Рублева ціна російської нафти вперше за два роки впала…
На Донецькому напрямку ворог почав активно застосовувати водолазів для проникнення ДРГ в тил силам оборони України. Так сьогодні була виявлена…
Перспективна модель Збройних Сил України, яку розробили наприкінці літа 2022 року, передбачала ієрархію корпус-дивізія-бригада у Сухопутних військах. Про це в…
Поки влада бадьоро бреше про «перемогу» у Вашингтоні, реальність виглядає куди темнішою. За лаштунками підписаної "Угоди про надра" – масштабна…