Україні потрібні ідеї, які можуть стати національними проектами

61

Такі ідеї народжуються у довгій фаховій дискусії ініціативно або під тиском зовнішніх обставин.

Ситуація в Броварах не повинна просто завершитися з’ясуванням обставин конфлікту, а стати каталізатором визначення причин, наведення порядку і створення нової реальності.
Бо інакше завтра будемо розбиратися з маршрутом Кривий Ріг — Київ, а післязавтра обговорювати ядерну війну між Київською Перепічкою і Велюром.

Причина перестрілки проста: відсутність прозорої справедливої конкуренції і корупційні схеми.
З метою вирішення ситуації необхідно, на першому етапі, завершити автобусну реформу, запровадити ринкову конкуренцію на прозорих рівних правилах, вивести перевізників з сірої і чорної зони, де ніхто не платить податків і «домовляється» з чиновниками, у білу площину.

Другий етап: комплексний підхід до транспортної моделі міських агломерацій України і поєднання їх зручним і швидким транспортом.
Для Києва, як і для багатьох інших великих міст — це повернення трамваїв, в тому числі, швидкісних.
Трамвай повинен повернутися в центральну, історичну частину міста, знову об’єднати лівий і правий берег, з’єднати Київ з містами-супутниками, зокрема з Броварами, Борисполем.
Це колись було і нове збудувати можливо.
Трамвай перевозить в рази більше пасажирів за автобус чи тролейбус, в рази дешевший за метро.
Це екологічно: 80% викидів у повітря у містах — це автомобільний транспорт!
І саме цим шляхом зараз йде Європа, роблячи власні міста зручними, комфортними і чистими.

Будуючи нову логістику України — ми завантажуємо власне виробництво рейок, шпал, підстанцій, електричних мереж, маємо куди дівати надлишкову електроенергію, запускаємо і розвиваємо виробництво сучасного електротранспорту, створюємо десятки тисяч нових робочих місць.
Як ми це вже зробили в авіаційній і дорожній галузях у 2016-19 рр.

Приміром, Страсбург: місто, яке в 1960 році вирішило закрити власну трамвайну мережу у понад 200 км і замінити трамваї на автобуси і легкові авто, в 1990-х повністю змінило свою думку, повернулося до трамваїв. І спеціально сконструйований для Страсбургу трамвай є не просто окрасою і візиткою міста, а поєднує навіть з сусідніми німецькими містами.

Дорого?
До 2002 року на будівництво трамвайної мережі Страсбургу було витрачено 477 млн. євро. Ще 304 млн. пішло на наступну фазу розширення з 2002 р. На купівлю рухомого складу витратили 216 млн. євро — з них 118 млн. на Євротрами та 98 на Альстоми.

Нагадаю, бюджет все ще недобудованого Подільсько-Воскресенського мосту вже перевалив за 1 млрд дол США!

Чи це потрібно?
Так, потрібно! Бо якщо український Ілон Маск не зможе швидко доїхати з Броварів до Києва на навчання чи з Солоного в Дніпро на роботу, а загине десь в перестрілці біля кіоску з шаурмою — ми ніколи не зможемо полетіти в космос.
Як і не зможемо відправити в космос тих, кого потрібно…

Volodymyr Omelyan

Поделиться:
Загрузка...