Таку інформацію оприлюднив міністр МВС України Арсен Аваков.
За його словами, такій вибір став ініціативою французької сторони, яка провела аналіз можливостей наявних суднобудівних потужностей України.
«Я нагадаю, що єдиний завод, який вмів працювати з морським алюмінієм, на якому робили морські човни такого класу – це Феодосійський завод «Море», який наразі знаходиться на окупованій території. Тому, у контракті між Держприкордонслужбою та французькою компанією ОCEA прямо прописано виготовлення 5 кораблів із 20 на українському підприємстві. Виходячи з аналізу на цей час, французькі партнери зупинили свій вибір на компанії «Нібулон», що знаходиться у Миколаєві», — відзначив міністр МВС.
Також він висловив надію, що роботи по створенню нових патрульних катерів з алюмінію для Державної прикордонної служби України почнуться вже цьогоріч, а надалі українське підприємство зможе виготовляти подібні кораблі та катери вже самостійно.
«Сподіваюсь, вже у цьому році почнеться виробництво. Після реалізації цього проекту, Україна буде розпоряджатися технологіями і зможе виготовляти кораблі з морського алюмінію на материковій частині держави. Локалізація виробництва і була ключовою вимогою при цьому контракті», — наголосив Арсен Аваков.
Нагадаємо, що, велику міжурядову рамкову Угоду між Україною та Францією щодо офіційної підтримки у посиленні системи морської охорони та безпеки кордонів було підписано сьогодні, 19 листопада минулого року, у Парижі під час правоохоронної виставки Milipol 2019.
За умовами цієї Угоди, загальна вартість контракту складе 136,5 млн євро, а додаткова комплектація нових катерів (окрім 25% суден, що буде побудована на суднобудівному заводі України в повному обсязі) буде вироблена на вітчизняних підприємствах. Мова йде про RIB-човни та озброєння.
За попередніми планами, перший патрульний човен Держприкордонслужба зможе отримати вже у наступному році, а у 2023 році контракт має бути завершений.
Хоч офіційні джерела конкретно не називали тип французьких катерів, з презентаційних матеріалів МВС та технічних даних, що були озвучені посадовцями відомства, зрозуміло, що мова скоріш за все йде про варіант проекту 32-метрового багатофункціонального швидкого патрульного човна OCEA FPB 98 MKI.
Довідково:
Суднобудівно-судноремонтний завод «Нібулон» (до 2012 року ВАТ «Суднобудівний завод «Лиман») є українським суднобудівним підприємством, що розташоване у Миколаєві та належить сільськогосподарській компанії «Нібулон».
У 2012 році завод був придбаний компанією «Нібулон» з метою будівництва та обслуговування торговельного флоту компанії, для чого на ньому було проведено масштабну реконструкцію та модернізацію існуючих потужностей підприємства та створення нових.
З початку роботи після оновлення (2013 рік) суднобудівний завод виготовив 19 нових буксирів різних типів, 16 несамохідних суден та кранів, самохідне днопоглиблювальне судно проекту СДС-15 та 140 метровий самохідний плавкран проєкту П-140.
Депутат Верховной Рады Юрий Камельчук (бывший "Слуга народа") заявил, что посла Украины в США Оксану Маркарову никто всерьез не воспринимает,…
Сили оборони України відкинули ворога в Удачному, що на Донеччині. Окупанти просунулися в Сухій Балці та біля Нового Донецької області. Про це повідомляють аналітики…
Подія яку сильно намагаються не помітити – видання «The Economist» опублікувало метаріал, в якому Зеленського звинуватили в монополізації влади. Видання…
Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 19.04.25 орієнтовно склали / The estimated total combat losses of the enemy from…
Адміністрація президента США Дональда Трампа наразі не веде обговорень щодо продовження постачання зброї Україні. Про це повідомляє The New York Times,…
Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 18.04.2025 1. росія відібрала у американського інвестора компанію «Главпродукт» для постачання…