ССЗ «Нібулон» побудує п’ять нових 32-метрових патрульних човнів для Держприкордонслужби

105
П’ять нових патрульних катерів для ДПСУ за ліцензією французької компанії ОCEA будуть побудовані в Миколаєві на приватній верфі «Нібулон»

Таку інформацію оприлюднив міністр МВС України Арсен Аваков.

За його словами, такій вибір став ініціативою французької сторони, яка провела аналіз можливостей наявних суднобудівних потужностей України.

OCEA FPB 98 MKI

«Я нагадаю, що єдиний завод, який вмів працювати з морським алюмінієм, на якому робили морські човни такого класу – це Феодосійський завод «Море», який наразі знаходиться на окупованій території. Тому, у контракті між Держприкордонслужбою та французькою компанією ОCEA прямо прописано виготовлення 5 кораблів із 20 на українському підприємстві. Виходячи з аналізу на цей час, французькі партнери зупинили свій вибір на компанії «Нібулон», що знаходиться у Миколаєві», — відзначив міністр МВС.

OCEA FPB 98 MKI
Перші два човни з десяти замовлених Алжиром нових патрульних катерів FPB-98 Mk.1 виробництва французької суднобудівної компанії OCEA, лютий 2019 року / Фото: Mer et Marine

Також він висловив надію, що роботи по створенню нових патрульних катерів з алюмінію для Державної прикордонної служби України почнуться вже цьогоріч, а надалі українське підприємство зможе виготовляти подібні кораблі та катери вже самостійно.

«Сподіваюсь, вже у цьому році почнеться виробництво. Після реалізації цього проекту, Україна буде розпоряджатися технологіями і зможе виготовляти кораблі з морського алюмінію на материковій частині держави. Локалізація виробництва і була ключовою вимогою при цьому контракті», — наголосив Арсен Аваков.

OCEA FPB 98 MKI

Нагадаємо, що, велику міжурядову рамкову Угоду між Україною та Францією щодо офіційної підтримки у посиленні системи морської охорони та безпеки кордонів було підписано сьогодні, 19 листопада минулого року, у Парижі під час правоохоронної виставки Milipol 2019.

За умовами цієї Угоди, загальна вартість контракту складе 136,5 млн євро, а додаткова комплектація нових катерів (окрім 25% суден, що буде побудована на суднобудівному заводі України в повному обсязі) буде вироблена на вітчизняних підприємствах. Мова йде про RIB-човни та озброєння.

OCEA FPB 98 MKI
Патрульний човен OCEA FPB 98 MKI Берегової охорони Республіки Суринам P201. Червень 2013 року / Фото: OCEA

За попередніми планами, перший патрульний човен Держприкордонслужба зможе отримати вже у наступному році, а у 2023 році контракт має бути завершений.

Хоч офіційні джерела конкретно не називали тип французьких катерів, з презентаційних матеріалів МВС та технічних даних, що були озвучені посадовцями відомства, зрозуміло, що мова скоріш за все йде про варіант проекту 32-метрового багатофункціонального швидкого патрульного човна OCEA FPB 98 MKI.

Довідково:

Суднобудівно-судноремонтний завод «Нібулон» (до 2012 року ВАТ «Суднобудівний завод «Лиман») є українським суднобудівним підприємством, що розташоване у Миколаєві та належить сільськогосподарській компанії «Нібулон».

ССЗ
Суднобудівно-судноремонтний завод «Нібулон» у Миколаєві

У 2012 році завод був придбаний компанією «Нібулон» з метою будівництва та обслуговування торговельного флоту компанії, для чого на ньому було проведено масштабну реконструкцію та модернізацію існуючих потужностей підприємства та створення нових.

З початку роботи після оновлення (2013 рік) суднобудівний завод виготовив 19 нових буксирів різних типів, 16 несамохідних суден та кранів, самохідне днопоглиблювальне судно проекту СДС-15 та 140 метровий самохідний плавкран проєкту П-140.

NIBULON MAX
Самохідний перевантажувач проекту П-140 NIBULON MAX з двома крановими частинами, вантажомісткістю 10 000 т та продуктивністю 18 000 т/добу побудований на ССЗ «Нібулон» у 2019 році. NIBULON MAX є найдовшим крановим судном класу «річка-море» під прапором України, збудоване за останні 25 років Незалежності.defence-ua.com

Поделиться:
Загрузка...