В Совете Европы предупреждают, что возможное прекращение полномочий судей Конституционного суда Украины будет «вопиющим нарушением» основного закона страны и призывают рассмотреть другие варианты для разрешения текущей ситуации.
Речь об этом идет в письме генерального секретаря Совета Европы Марии Пейчинович Бурич и президента Венецианской комиссии Джианни Букиккио на имя главы Верховной Рады Украины Дмитрия Разумкова, датированного 31 октября, сообщает «Интерфакс-Украина».
«Прекращение полномочий судей является вопиющим нарушением Конституции и фундаментального принципа разделения властей. Нарушение Конституции, даже если, возможно, хорошая причина, не может привести к культуре конституционализма и уважения к верховенству права, преследующих целью борьбу с коррупцией. Мы понимаем, что перед вами стоит очень серьезная задача, и не недооцениваем необходимость своевременных, твердых и решительных действий. Тем не менее, мы настоятельно призываем вас учитывать неблагоприятные, глубокие и долгосрочные последствия для вашей страны возможного поспешного решения уволить конституционных судей», — говорится в письме.
В этой связи подписанты «побуждают» Разумкова «изучить возможные альтернативные способы обеспечения того, чтобы борьба с коррупцией в соответствии с международными стандартами оставалась приоритетом для вашей страны».
«GRECO (Группа стран Европы против коррупции) продолжит мониторинг соблюдения Украиной международных антикоррупционных стандартов. Венецианская комиссия и Совет Европы готовы — в срочном порядке, но со временем, которое необходимо для проведения тщательного анализа различных вариантов — помочь вам в разработке конкретных решений для решения текущей ситуации», — заявили Бурич и Букиккион.
- Глава фракции «Слуги народа» в Верховной Раде Давид Арахамия заявил, что обновление Конституционного суда было согласовано с Европейским Союзом и странами Большой семерки.
P.S.
Для тих, у кого при словах «корупція» і «судді» спрацьовує рефлекс собаки Павлова і зникає здатність думати, пояснюю на пальцях.
1. Антиконституційне знищення Конституційного Суду, яке пропонує зробити Зеленський у змові з контрольованою ним Верховною Радою, не має нічого спільного з боротьбою з корупцією. Димова завіса про корупцію і безвіз — лише привід, приманка для таких, як ви. Щоб ви самі, добровільно і з благих намірів допомагали руйнувати конституційний лад.
2. Єдине, що цікавить Зеленського і Ко — узурпація влади, встановлення режиму сваволі і руйнація будь-яких інституцій, що творять систему стримувань і противаг. Рік тому за допомогою КС він знищив парламент як незалежний орган. Тепер за допомогою вже ручного парламенту хоче знищити КС. Не через рішення про декларації й НАЗК, звичайно (Банкова й сама активно бере участь у знищенні незалежності антикорупційних органів). А через те, що КС не раз обмежував диктаторські замашки Зеленського.
3. У разі ухвалення Радою трешу від Зеленського корупція не зникне. Зникне Конституційний Суд як інституція. Нових суддів або не буде взагалі, або це будуть ручні мавпи Банкової, інших просто не дозволять обрати (крім 1-2 декоративних «експертів-активістів» для прикриття свого перевороту, які ні на що не впливатимуть). Вважати, що новий склад КС з «18 портнових» буде кращим за нинішній — вершина наївності.
4. Після того, як Зеленський зможе безкарно знищити одну з ключових державних інституцій, він зможе робити буквально все, що заманеться. Розганяти парламент чи місцеві ради, ухвалювати «закони» і «нову Конституцію» на «референдумах», карати і милувати залежно від особистої відданості. Не буде вже жодної інституції, здатної його спинити. Причому треба розуміти, що Зеленський — не Наполеон, реально керує країною конгломерат олігархічних ставлеників і московських консервів. Які стрімко доруйновуватимуть державність і рештки демократії в країні, затягуючи її в русскій мір і корупцію, проти якої так палко виступають ті, хто підтримує зараз диктаторські замашки Зеленського.
5. Але ж КС, декларації, безвіз! Без розгону КС нам капець! КС може щодня штампувати будь-які рішення, — закричите ви кричалки Банкової. Ніякий не капець, ось у цьому місці — і є ключова маніпуляція, за допомогою яких Банкова перетворює ще вчора ніби адекватних людей на собачок Павлова, що агітують за диктатуру. Всі розмови, що без топтання по Конституції неможливо захистити антикорупційне законодавство чи що без розгону КС у нас заберуть безвіз — відверта вигадка.
6. Антикорупційне законодавство легко відновлюється парламентом за лічені дні. Законних інструментів впливу влади і громадянського суспільства на КС цілком достатньо, щоб суд не виносив більше неадекватних рішень. Проблема лише в тому, щоб це суспільство не забувало активно підтримувати КС у питаннях, коли він має обмежити сваволю президента, уряду чи парламенту.
7. До речі, як там петиція щодо ліквідації ОАСК, яка набрала 25 тисяч підписів? Не хочуть усі, чию увагу Зеленський перемкнув на КС, вимагати від президента внести законопроєкт про ліквідацію цього суду? А вимагати призначити незалежних доброчесних фахівців на 3 вакантні посади в КС — не хочуть? Причому 2 вакансії — від ВР, і вже рік контрольована Зеленським рада нікого не призначає. Чому? Не хочеться призначати нормальних фахівців, а призначати різних уродів краще вже одразу 18 в рамках незаконного «перезавантаження», чи не так? Шлях оновлення КС — очевидний. Він описаний в Конституції, і є довшим, зате надійнішим. Зараз призначити 3 адекватних суддів на вакантні посади (можливо, з’являться ще якісь вакансії через відставки окремих суддів, одна заява про відставку вже є). Ключові слова — адекватних суддів, а не мавп Зеленського. І саме на це має бути спрямована енергія тих, хто справді переживає за склад КС. Далі, у 2021 і 2022 роках спливають повноваження суддів, призначених Януковичем, і замість них так само важливо призначити незалежних, а не відданих Банковій чи будь-якому клану людей. Так працює демократія, і так зміцнюються державні інституції. А нинішні дії Зеленського і Ко — шлях у прямо протилежний бік.
P.S. Люди, які зараз під надуманим приводом «революційної доцільності» агітують за топтання по Конституції — будьте послідовними і ніколи більше не апелюйте до права, демократії, законності, у т.ч. коли сваволя чинитиметься щодо Вас. Тим більше, за режиму, який Ви допомагаєте будувати, знищуючи конституційний лад в Україні, все одно Вас нікому і ніяк буде захистити.
Другий день спостерігаю за тим як певне коло осіб намагається узурпувати владу.
Спостерігаю за тим, як в цьому питанні паляться не тільки прикормлені повії, чиї прізвища давно відомі, а цілі міністри юстиції розказують про «неконституційний, але оптимальний шлях».
Замість 3 слів в законі захопити судову гілку влади, спричинивши повну девальвацію Конституції, закону, законності — це оптимальний шлях?
Не кажучи вже про те, що єдина людина, яка викликала цю кризу має прізвище Зеленський. А зовсім не Конституційний суд.
Спостерігаю за тим, як десятки ідіотів розказують про якусь «революційну необхідність», «єдину можливість», наводячи як приклад (абсолютно НЕПРИЙНЯТНИЙ приклад) ЗАКОННОЇ Постанови ВР про самоусунення Януковича.
Між тим, хочу нагадати десяткам корисних ідіотів, міністрам, депутатам про передбачену кримінальним кодексом відповідальність за їхні дії:
=======
Стаття 109. Дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади
1. Дії, вчинені з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, а також змова про вчинення таких дій, —
караються позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років з конфіскацією майна або без такої.
2. Публічні заклики до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або до захоплення державної влади, а також розповсюдження матеріалів із закликами до вчинення таких дій, —
караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк з конфіскацією майна або без такої.
3. Дії, передбачені частиною другою цієї статті, вчинені особою, яка є представником влади, або повторно, або організованою групою, або з використанням засобів масової інформації, — караються обмеженням волі на строк до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк з конфіскацією майна або без такої.