Україна все ближче до отримання американських винищувачів, фінансування програми навчання українських пілотів вже успішно проголосовано у нижній палаті Конгресу США.
Але для України найголовнішим питанням залишається час, який необхідний для того, щоб льотчики Повітряних Сил опанували ці нові машини.
Тому питання, скільки часу займе навчання є одним з найголовніших. Враховуючи те, що одним з найвигідніших кандидатів на посилення ЗСУ є винищувач F-16, цілком можливо знайти реальну тривалість курсу навчання на цей літак. І ось що пише про строки та зміст навчання безпосередньо US Air Force у матеріалі присвяченому діяльності тренувальної авіабази Luke у місті Фенікс, штат Аризона.
Зокрема до базового курсу підготовки майбутніх пілотів F-16 допускаються пілоти, які вже пройшли шестимісячну підготовку на турбогвинтовому Т-6 та семимісячну на реактивному Т-38 Talon, а також 1,5-2 місячне тренування на AT-38. Останнє, судячи з усього, пов’язано вже з отриманням навичок використання озброєння.
Для українських пілотів, звісно, проходити повноцінне навчання на тренувальних літаках Т-6 та Т-38, вже немає потреби, бо вони призначені для отримання базових навичок пілотування взагалі. Тому одразу можливо перейти на навчання F-16.
Навчання на F-16 складається з п’яти послідових етапів. На першому протягом місяця проходять виключно академічні навчання із вивчення основних систем F-16 та аварійних процедур.
Потім розпочинається «перехідний етап»: навчання на авіасимуляторі, зазвичай їх вісім, які охоплюють виключно отримання навичок з пілотування та дій в аварійних ситуаціях. Після цього чотири вильоти на двомісному F-16D та перший одноосібний на F-16C. Потім ще шість вильотів, включно з нічними та груповими польотами, а також контрольним, під час якого перевіряється всі навички пілотування.
Лише після цього пілот отримає статус допущеного до пілотування F-16 у будь-яких погодних умовах. Тобто лише після отримання навичок з пілотування винищувача та вивчення всіх його базових систем починається вже бойова підготовка.
Курс «повітря-повітря»: 26 вильотів, з відпрацюванням використання озброєння, тактики повторного бою на різних дистанціях, включно з ближнім маневровим. Курс «повітря-земля»: 26 вильотів, з польотами на надмалій висоті, відпрацювання різноманітним озброєнням та отримання тактичних навичок.
Але на цьому навчання не завершується, бо є ще окремий місячний курс зі знищення протиповітряної оборони противника і проходить він вже виключно на F-16 Block 50, із застосуванням систем вже виключно бойового літака.
Загальна тривалість курсу пілотування F-16 становить дев’ять місяців. І мова йде про базову підготовку військових льотчиків. Не про відомий Top Gun, який призначений для пілотів морської авіації, чи навчання з Aggressor squadron, яке необхідно для отримання досвіду максимально приближеного до бойового. А про базовий курс, на який вже потім, під час стройової служби накладаються інші тренування.
Звісно, курс для українських пілотів може бути переглянутий та скорочений. Бо найцінніший ресурс для України — це час. Але, як повідомив речник Повітряних Сил Збройних Сил України полковник Юрій Ігнат, навіть у такому випадку мова б йшла про шість місяців.
«Щоб навчитися першому етапу зльоту та посадки та польоту з точки А в точку Б, потрібно кілька тижнів, а щоб навчитися воювати, навчитися користуватися ракетами, нам знадобиться десь півроку», — цитує слова речника Air Force Magazine.
Але, у будь-якому випадку, іншого шляху немає. Як і сумнівів в тому, що всі сили будуть кинуті на те, щоб отримати та навчитися використовувати американські винищувачі з максимальною ефективністю.
defence-ua.com
Палата представителей конгресса США одобрила выделение 100 миллионов долларов на подготовку украинских летчиков к управлению американскими истребителями F-15 или F-16.
Разговор о поставках современных американских истребителей идет с начала марта, когда Зеленский передал руководству США и НАТО соответствующий запрос, но до сих пор внятного ответа от Вашингтона Киев не получил.
Сейчас в Украине применяются истребители Миг-29 и Cу–27 российского производства. Однако сами украинские летчики признают, что на этих самолетах они не могут успешно противостоять более современным российским машинам. Об этом говорили два украинских пилота на слушаниях в Конгрессе и Пентагоне, которые прошли с 19 по 25 июня.
Как заявил в видеоинтервью Air Force Magazine один из них, который представился как Номад, боевые вылеты на Миг-29 являются «самоубийственными миссиями». «Российские истребители являются более совершенными, чем наши, — сказал он. – Они летают за пределами видимости и используют ракеты, дальность которых достигает 80 миль (более 120 километров).
На этой неделе в американском AFA Mitchell Institute of Aerospace состоялось обсуждение поставок Украине современных истребителей, в котором приняли участие влиятельные военные. Их общее заключение: того тяжелого вооружения, которое США и другие страны НАТО поставляют Украине недостаточно, чтобы радикально изменить ситуации на поле боя и необходимо как можно скорее начать процесс поставок Киеву F-16. До сего времени даже поставки артиллерийских орудий не дали серьезного преимущества украинским войскам, чтобы начать «свою собственную игру».
Эксперты признают, что поставленные Украине РСЗО HIMARS работают очень эффективно, накрывая склады с оружием и командные пункты противника, но их недостаточно для перехода ВСУ в контрнаступление, для этого нужна боевая авиация.
Истребитель F-16 имеет относительно простую «начинку» и всего лишь один двигатель, ведь его изначально конструировали не только для воздушных сил США, но и для разных американских союзников. При этом F-16 может выполнять практически все задачи в воздухе: от воздушных боев до высокоточной бомбардировки. 10 истребителей F-16 по эффективности могут сравняться со ста HIMARS.
До сего времени администрация Байдена противилась предоставлению Украине западных истребителей, опасаясь, во-первых, резкой эскалации конфликта, а во-вторых — того, что напичканные современной электроникой самолеты могут попасть в руки русских. Эксперты, которые приняли участие в обсуждении в минувшие дни, полагают, что эти опасения безосновательны. «Время не на нашей стороне, — говорит Эвелин Фаркас, которая была помощницей министра обороны по России, Украине и Евразии. – Если мы не разгромим Россию в Украине, то получим целый сонм политических и военных проблем во всем мире».
Как говорит конгрессмен Кинзингер, США готовы начать подготовку летчиков из Украины на базе ВВС Columbus в штате Миссисипи, и на обучение их уйдет около трех месяцев. В то же время отставной генерал-лейтенант Дэвид Дептула, декан Mitchell Institute of Aerospace убежден, что украинские пилоты являются достаточно подготовленными, чтобы пересесть с Миг 29 и Су 27 на F-16, и им для этого понадобится всего лишь 4-6 недель».
Недавно конгресс согласился с тем, чтобы ВВС США списали 48 F-16, и эти машины, в случае поставок Украине, очень помогут ВСУ воссоздать свои воздушные силы до конца года.
Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 23.04.2025 1. росія розпродає свій газ Китаю зі знижкою майже 40%…
Світлана Москвич: Ненавиджу цю війну. Ненавиджу цей тиловий цирк. Ненавиджу це все є*буче «патріотичне шоу» на крові пацанів. Пацани гинуть.…
Радник президента США Дональда Трампа з питань штучного інтелекту та криптовалют Девід Сакс вважає, якщо президент України Володимир Зеленський не…
Новости из США. Вторник, 22 апреля 2025. • Рубио не едет в Лондон и что стоит за американскими предложениями •…
Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 24.04.25 орієнтовно склали / The estimated total combat losses of the enemy from…