Як зазначається, співробітники Служби безпеки затримали президента АТ «Мотор Січ» та начальника Департаменту зовнішньо-економічної діяльності цього підприємства.
Їм оголосили про підозру за двома статтями Кримінального кодексу України:
ст. 111-1 (колабораційна діяльність)
ст. 111-2 (пособництво державі агресору)
«Затримання відбулося в рамках кримінального провадження щодо незаконного постачання з боку «Мотор Січ» товарів військового призначення для російської штурмової авіації. За матеріалами слідства, до оборудки причетне керівництво заводу, розташованого на Запоріжжі. Посадовці діяли у змові з наближеними до Кремля представниками російської корпорації «Ростех», яка є одним із головних виробників озброєнь для ЗС РФ», — інформують в СБУ.
Зловмисники налагодили транснаціональні канали незаконного постачання оптових партій українських авіадвигунів до країни-агресора.
Отриману продукцію окупанти використовували для виробництва та ремонту російських ударних вертольотів типу:
Мі-8АМТШ-ВН «Сапсан»
КА-52 «Алігатор»
Мі-28Н «Нічний мисливець»
Встановлено, що відповідні зразки армійської авіації загарбники масово застосовували для повномасштабного вторгнення в Україну. Це підтверджено численними фактами знищення цих ворожих бойових вертольотів нашими захисниками.
«Для обходу встановлених обмежень на торгівлю з РФ організатори схеми використовували підконтрольні комерційні структури у трьох країнах Близького Сходу, Європи і Східної Азії. Саме ці компанії відправляли «замовлення» українському виробнику нібито для потреб зарубіжної сторони. Проте після одержання військової продукції «посередники» переправляли її до Росії. Також ворог використовував своїх іноземних спільників для ремонту та обслуговування власної авіатехніки з використанням українських запчастин», — додають в СБУ.
У ході розслідування співробітники Служби безпеки встановили всіх організаторів оборудок, задокументували їх злочинні дії та проводять комплексні заходи для притягнення винних до відповідальності.
Заходи з викриття і блокування правопорушень проводили співробітники Департаменту контррозвідки та Головного слідчого управління СБУ за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора.
Новина про те, що СБУ звинувачує Богуслаєва у державній зраді — це добре. Він щирий ватник та щиро асоціює себе з Росією. Він і справді постійно добивався постачання цих двигунів до РФ. Знаю це, бо багато разів він намагався розблокувати цей процес з 2014 по 2019, ходив, «рішав», але заборона на експорт товарів подвійного призначення до РФ стояла як камінь.
Не хочу політизувати цю тему. Але, схему з постачанням гелікоптерних двигунів до РФ через Латвію та Китай він і справді відкатав у 2019 і 2020 роках. Тупо, попри заборону, написавши в контрактах, що двигуни не з товаром подвійного призначення.
Коли Служба експортного контролю намагалася втручатися і подавала до суду, Богуслаєв ці суди вигравав. Причому, наскільки з знаю, допомагав йому в цьому Портнов, який до 24 лютого деякими нашими діячами, які зараз на собі вишиванку рвуть, вважався порядною, чудовою людиною, яка просто допоможе прижучити «папередніків». Да і спротиву продажі акцій «Мотор-Січі» китайцям, до того як Вашингтон почав тиснути, також державна система майже не чинила. Бо, нагадаю, до 24 лютого концепт «третього шляху» та дружби з Китаєм, адже на «буржуях» світ клином не зійшовся, був майже офіційною позицією.
Мені чесно подобається, куди розвертається робота СБУ після того, як Службу очолив Малюк. Принаймні ми бачимо початок хоч якихось дій щодо УПЦ МП. Бачимо такі резонансі затримання, як це.
Але! Треба пам’ятати, що на «Мотор-Січі» штатно сидів цілий відділ СБУ, окрім секретного. Який повинен був якраз попереджати експорт в Росію в рамках контррозвідувальної діяльності.
Богуслаєв не продавав ці двигуни росіянам в ларьку з-під прилавка. Як дітям цигарки. В цьому процесі були задіяні сотні людей. Ціла міжнарона мережа.
Ці контракти забезпечувалися працівниками компаній-спецекспортерів. Керівники цих компаній не могли не знати що це за двигуни та куди вони йдуть. Бо вони експерти ринку озброєнь, і мабудь здогадувалися, що десятки двигунів для «Крокодилів» латвійцям не всралися. Для довідки: латвійські військово-повітряні сили мають у своєму складі цілих 6 транспортних гелікоптерів! Служба експортного контролю приймала участь? Так, згідно із даними судів вона намагалася блокувати ці контракти, але її роль треба вивчити. Кабмін був в курсі? Не міг не бути.
Богуслаєв безперечно негативний персонаж. Але справа не тільки в ньому. Справа в тій державній системі та системі спецслужб, які замість того, щоби виконувати свою роботу та блокувати фантазії діда про комерційно вигідну дружби слов’янських народів, радо сприяли йому у постачанні двигунів вбивцям. Скоріш за все за невеликий (чи великий) гешефт. На 6-7 році війни! І буквально за рік-півтора до початку широкомасштабної!
Так, скажімо дипломатично, це все відбувалося в тому числі через те, що вище політичне керівництво на той момент випустило цю проблему з фокусу своєї уваги і, скажемо більше, навіть не розуміло чого саме це є проблемою. Але! Якраз завданням СБУ, розвідок, чиновників, було зупинити цей жах та доповісти керівництву чим саме загрожують такі речі! А не мовчки приймати конверти, раз зверху не прилетіло!
Тому, якщо копати, то до самого дна. Або в нашому випадку до самої гори. І також досліджувати, які ще маленькі любителі російського світу сидять поруч з тобою у кабінеті. Сподіваюся, що в СБУ це усвідомлюють.