Це була вдала операція СБУ, яка паралізувала єдиний серйозний шлях залізничного сполучення між РФ та Китаєм.
Про це РБК-Україна повідомили власні джерела.
Як розповіли джерела, сьогодні вночі стався вибух на Байкало-Амурській магістралі, а саме у Північному тунелі ім. Безсолова, що у Бурятії.
«Фактично це єдиний серйозний шлях залізничного сполучення між РФ та Китаєм. І зараз цей шлях, який Росія використовує, зокрема й для військових постачань, паралізований», – повідомили співрозмовники.
Як зазначають джерела, підрив — чергова успішна спецоперація СБУ.
Під час руху вантажного поїзда спрацювали 4 вибухові пристрої. Наразі на місці працює ФСБ, залізничники безуспішно намагаються мінімізувати наслідки спецоперації.
Байкало-Амурська магістраль (БАМ) – це залізниця в азіатській частині Росії. Довжина 4234 км (траса від Усть-Кута над р. Оленою до Комсомольська-на-Амурі). Основну частину шляху побудовано 1974-84. Існує три відгалуження до Транссибірської залізниці.
Довжина залізниці — 4234 км.
Північномууйський тунель імені В. А. Безсолова — це залізничний тунель в Республіці Бурятія на Байкало-Амурській магістралі (на перегоні роз’їзд Ітікіт — станція Окусікан), відкритий 5 грудня 2003 року.
За протяжністю є найдовшим залізничним тунелем у Росії – 15 343 метри.
Суперудар на 6000 км. Навіщо СБУ підірвала тунель, який сполучає Росію з Китаєм
Служба безпеки України влаштувала вибух на Байкало-Амурській магістралі в Бурятії – це єдиний серйозний шлях між РФ та Китаєм.
Ця акція – підтвердження ефективності нелінійної стратегії, яку вибрала СБУ, каже співрозмовник у спецслужбі.
Окрім прямих економічних збитків, вибух допомагає викрити конкретні факти постачання з Китаю до РФ, вважає Валерій Рябих, експерт інформаційно-консалтингової компанії Defense Express.
Як оцінювати вибух на Байкало-Амурській магістралі – коротко.
ЩО СТАЛОСЬ. У ніч проти 30 листопада стався вибух у Північномуйському тунелі імені Безсолова в Бурятії. Це єдиний серйозний шлях залізничного сполучення між Росією та Китаєм, який окупанти використовують для військових постачань. Під час руху вантажного поїзда спрацювали чотири вибухові пристрої.
Російські пропагандисти пишуть, що причиною «пожежі» вантажного поїзда стало «замикання кабельної мережі».
Але співрозмовник у силовому блоці заявив, що це – успішна спеціальна операція Служби безпеки України.
Держава-агресор має, на жаль, достатній запас міцності, каже співрозмовник у спецслужбі. Тому СБУ вибрала нелінійну стратегію як найефективнішу: «Сьогоднішній підрив залізниці на кордоні РФ і Китаю – яскраве тому підтвердження».
ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО. Зараз говорити про те, які конкретні наслідки матиме перекриття Північномуйського тунелю, складно.
Важливіше, що воно відбувається на тлі різноманітних «інцидентів» на підприємствах ВПК у різних регіонах Росії – під Москвою, у Смоленську, Брянську, Челябінську, каже і військовий експерт із Центру Разумкова Олексій Мельник.
Ці «дрібні порізи» можуть реалізовуватись у різних формах – від ударів дронами до залучення диверсійних груп або впливів на місцеві сили, які не згодні з поточною політикою Російської Федерації, додає експерт інформаційно-консалтингової компанії Defense Express Валерій Рябих.
Удари на оперативну глибину до 250 кілометрів покликані зменшити можливості противника у проведенні воєнних операцій: це порушення логістики, порушення роботи тилу, зокрема, аеродромів базування ворожої авіації, яка застосовується для завдання ударів по Україні, говорить експерт.
Удари на стратегічну глибину – понад 250 кілометрів – порушують можливості противника забезпечувати війська і підвозити запаси з тилу, впливають на роботу інфраструктури забезпечення війська.
ДОВІДКА. Офіційно Китай заперечує надання військової допомоги Росії. Але, за даними Міноборони США, китайські компанії (включно з державними) продавали російським військовим продукцію подвійного призначення, стрілецьку зброю, дрони, навігаційне обладнання та захисне спорядження.
Так, із березня 2022-го до 2023 року китайські фірми експортували в Росію дронів та їхніх компонентів на суму понад $12 млн.
ЩО ДАЛІ. Україна має продовжувати переносити війну на територію Росії, вважає Рябих. Попри весь запас міцності РФ, вона має декілька слабких місць, які Україна може і має уразити.
Окремі підприємства випускають унікальну продукцію, яка потрібна армії РФ та яку ніде більше не виготовляють: специфічні вибухові речовини (для ініціювання вибуху), детонатори, мікроелектроніка. Удар по них матиме відлуння далеко за його межами та ускладнить реалізацію планів РФ зі збільшення постачань озброєння.
Тому оцінювати наслідки однієї конкретної операції заздалегідь не зовсім правильно. «Всі цілі обираються невипадково. Сили оборони України чудово розуміють важливі місця ворожого військово-промислового комплексу», – каже Рябих.
Всі удари, які завдаються по окупованих територіях або по території Росії, спрямовані на зменшення виробництва військових товарів та порушення логістичних шляхів, підтверджує представник Головного управління розвідки Міноборони Андрій Черняк: «Умовно, хоч один із 10 безпілотників, якими вражаються російські військові об’єкти, але досягає своєї мети. Тому це варто робити».
liga.net
У мережі опублікований відеозапис, який зроблений на місці вибухів у Північномуйському тунелі ім. Бессолова, який прокладений на головному залізничному шляху між Росією та Китаєм.
На записі, який зроблений у темну пору доби, можна розгледіти кілька цистерн та чимало осередків вогню навколо залізничної колії.
СБУ влаштувала росіянам залізничну «Чорнобаївку»: у бурятії знову вибухнув потяг з паливом
Росіяни двічі потрапили в пастку СБУ — на Байкало-Амурській залізничній магістралі вибухнув ще один потяг з паливом. Як зазначають мої джерела, цей підрив став другим етапом спецоперації СБУ із виведення з ладу цієї важливої залізничної магістралі. Її росіяни використовують у тому числі й для військової логістики.
Перший вантажний потяг вибухнув безпосередньо в Північномуйському тунелі. Для продовження руху росіяни почали використовувати обʼїздний шлях, який проходить через так званий «Чортів міст». Саме на це і розраховувала СБУ: під час проїзду потяга по цьому високому 35-метровому мосту спрацювали закладені в нього вибухові пристрої.
Як пишуть російські телеграм-канали, від вибуху загорілось 6 цистерн. Щоб гасити пожежу, приїхав навіть пожежний потяг.
Російським спецслужбам варто звикати, що наші люди — всюди. Навіть в далекій бурятії.