Категории: Экономика

Російський Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) не полетить в Іран через санкції США

Російські регіональні літаки Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) не будуть поставлятися до Ірану через санкції США. 

Про це повідомляє  російське видання «Газета.ру».

Як з’ясувалось, гордість російського авіапрому, не дивлячись на безперервно проголошуване «імпортозаміщення», має більше ніж 20% комплектуючих із США. В той же час проблеми з післяпродажним обслуговуванням і надійністю SSJ-100 залишаються, і деякі авіакомпанії відмовляються від експлуатації цього літака.

«Ми прийняли тверде рішення поки відмовитися від продажу літаків до Ірану в нинішніх умовах з урахуванням наявності 22% прямого американського обладнання», — заявив президент «Цивільні літаки Сухого» (ЦЛС) Олександр Рубцов на прес-конференції під час авіасалону BIAS-2018 в Манамі, столиці Бахрейну, який проходив 14-16 листопада ц.р.

Підписання меморандуму про наміри між ЗАТ «Цивільні літаки Сухого» і іранською авіакомпанією Iran Air Tour на постачання 20 «русифікованих» літаків Sukhoi SuperJet 100R на виставці Eurasia Airshow 2018 в Анталії (Туреччина), 25.04.2018 / Фото:twitter.com/Aerospacetalk

Присутність в базовій версії літака понад 10% комплектуючих із США вимагає видачі владою Сполучених Штатів експортної ліцензії на продаж. За словами Рубцова, компанія повернеться до питання постачання «Суперджет» до Ірану, «як тільки ми підемо нижче 10%».

Нагадаємо, широко розпіарені меморандуми про намір поставити 40 одиниць SSJ-100R (з мінімальною часткою імпортних компонентів) двом іранським авіакомпаніям ЦЛС підписала у квітні цього року в рамках авіасалону Eurasia Airshow в Туреччині. Передбачалося, що лайнери будуть поставлені Ірану до 2022 року.

Літак Sukhoi SuperJet 100B-95 у VIP-виконанні (реєстраційний номер RA-89053, серійний номер 95009), на виставці Eurasia Airshow 2018 у Анталії (Туреччина), 25.04.2018 / Фото: Михайло Жердєв

Рубцов тоді казав, що постачання таких «русифікованих» літаків не буде потрапляти під санкції США. Проте, як бачимо, компанія не в змозі швидко провести імпортозаміщення.

Літак Sukhoi Superjet 100-95B авіакомпанії CityJet у «лівреї» бельгійської  компанії Brussels Airlines / Фото: Максиміліан Крамер

А тим часом Superjet вже заробив собі репутацію не дуже надійнго літака, а система післяпродажної підтримки у ЦЛС продовжує бажати кращого. Так, днями ЗМІ повідомили про те, що від використання чотирьох літаків SSJ-100 відмовилась авіакомпанія Brussels Airlines.

Як відзначала на початку листопаду ц.р. газета «Коммерсант», перевізник брав їх у лізинг в ірландської CityJet, а минулого літа зіткнувся з низкою поломок.

Перший літак Sukhoi Superjet SSJ100-95B (заводський номер 95102, реєстрація EI-FWA), переданий ірландській авіакомпанії CityJet / Фото: АТ «Об’єднана авіабудівна корпорація»

Оскільки багато керівництв по експлуатації не були переведені з російської мови, компанія була змушена зв’язуватися з фахівцями з російської техпідтримки, на що йшло чимало часу. В результаті затримувались і скасовувались рейси, а компанія зазнавала великих збитків.

Аналогічні проблеми виникли в цьому році у російської авіакомпанії «Якутія» — за даними Росавіації, третій місяць поспіль перевізник тримається в лідерах за кількістю затримок рейсів.

Літак Sukhoi Superjet 100-95B авіакомпанії Якутія (Yakutia Airlines), реєстраційний номер RA-89011, що скоїв 10 жовтня жорстку посадку в аеропорту Якутська / Фото: Слідчий комітет РФ

У першому півріччі 2018 року пасажиропотік «Якутії» впав на 2,7%, а влітку рейси регулярно затримувались. За приписом Росавіації компанія також була змушена на 10% знизити свою чартерну програму.

«Ми на своєму досвіді випробували всі проблеми експлуатації нових типів повітряних суден. І на сьогодні орієнтуємося вже на літаки Boeing, у яких запасні частини поставляються швидко і це налагоджена система по всьому світу», — заявила раніше директор «Якутії» Ольга Федорова.

10 жовтня ц.р. в аеропорту Якутська один з літаків SSJ-100 під час приземлення викотився за межі злітно-посадковий смуги та отримав значні пошкодження. Схожий випадок стався 10 листопада ц.р. з Superjet авіакомпанії «Аерофлот». Літак почав рух під час перебування на гальмах. Після огляду судна і зчіпного пристрою на ньому виявили зрізання болтів.

Літак Sukhoi Superjet 100-95 (серійний номер 95041, реєстраційний номер RA-89023) авіакомпанії «Аерофлот», у якого в 04.05.2015 після посадки у Києві техніки аеропорту виявили відсутність частини двигуна / Фото: FOTO_RR

Співробітники інженерної служби аеропорту замінили болти та продовжили буксирування, але при витягуванні літака стався зрив зчіпного пристрою з передньої стійки шасі. В результаті рейс був затриманий на 17 годин.

Експерти раніше відзначали, що основні складності SSJ-100 пов’язані саме з післяпродажним обслуговуванням літака. Так, один з найбільших експлуатантів лайнера, мексиканський авіаперевізник Interjet, не перший рік відчуває з ним складності. На початку 2017 року ЗМІ писали про те, що авіакомпанія була змушена вивести 11 літаків SSJ-100 з експлуатації для ремонту після виявлення дефектів на вузлах стабілізатора.

Літак Sukhoi Superjet 100 мексиканської авіакомпанії Interjet / Фото: aeronautica.online

Ходили чутки, що через відсутність комплектуючих один з лайнерів навіть був «каннібалізований» (розібраний на запчастини). У ЦЛС пізніше спростували цю інформацію.

У вересні ц.р. в ряді закордонних видань з’явилися повідомлення, що Interjet взагалі веде переговори з ЦЛС про зворотний продаж всього парку російських літаків через проблеми з їх технічним обслуговуванням. Однак поки що офіційно ці відомості не підтвердилися.

Наявність проблем з Sukhoi Superjet 100 визнає і керівництво ЦЛС. За словами Олександра Рубцова, частка справних SSJ в парках авіакомпаній-експлуатантів зараз становить 66-70%.

Тут варто нагадати, що головною проблемою російського літака стали двигуни. Авіаційний двигун SaM146, що встановлюється на SSJ 100, виробляються компанією PowerJet, спільним російсько-французьким підприємством.

Двигун PowerJet Sam146 у Центрі підготовки фахівців Safran Aircraft Engines, Монтре-сюр-ле-Жар (Montereau-sur-le-Jard) / Фото: aeronautica.online

PowerJet не пропонує резервних двигунів для підміни на час ремонту. Бльш того — не існує сервісних компаній, які могли б надати подібну послугу, так само як і вторинного ринку силових установок SaM146. Тому, як тільки фіксується будь-яка проблема з двигуном SSJ 100, що вимагає процедури наземного ремонту, експлуатантам доводиться зупиняти свої літаки і нести збитки.

Як бачимо, попри гучні заяви та піар російських посадовців, авіапром РФ зовсім не вирішив проблем, а ні з так званим «імпортозаміщенням», а ні з нормальним обслуговуванням своїх машин. Навіть таких розпіарених як SSJ-100.

defence-ua.com

 

Последние новости

Загальні бойові втрати ворога з 24.02.22 по 26.04.25

Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 26.04.25 орієнтовно склали / The estimated total combat losses of the enemy from…

44 минуты назад

Влада створила в Україні по факту монополію на інформацію

Нам тут грандіозний комплімент зробили. Детектор медіа повідомив, що за весь 2024 рік, з п'яти каналів, що залишилися в мономарафоні,…

16 часов назад

Поточні втрати рф внаслідок санкцій, станом на 24.04.2025

Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 24.04.2025 1. російська економіка підходить до межі — навіть Фонд національного…

16 часов назад

Всі ми зараз під завалами, або в тролейбусі Сум. А ви — ніт

Пані Олена Зеленська! Я хотів би сказати, що ви робите значні успіхи в соціальних мережах і ведете їх набагато краще,…

16 часов назад

У ЗСУ створили 8 корпус Десантно-штурмових військ

До складу 8 корпусу Десантно-штурмових військ ЗСУ увійшли шість бойових бригад, що воювали ще під час АТО/ООС, так і сформовані…

17 часов назад

17-річний Данило Худя та його батьки вбиті Росією унаслідок ракетного удару по Києву

Серед загиблих внаслідок удару Росії по житловому будинку у Святошинському районі Києва 24 квітня – 17-річний Данило Худя та його…

17 часов назад