Російські регіональні літаки Sukhoi Superjet 100 (SSJ-100) не будуть поставлятися до Ірану через санкції США.
Про це повідомляє російське видання «Газета.ру».
Як з’ясувалось, гордість російського авіапрому, не дивлячись на безперервно проголошуване «імпортозаміщення», має більше ніж 20% комплектуючих із США. В той же час проблеми з післяпродажним обслуговуванням і надійністю SSJ-100 залишаються, і деякі авіакомпанії відмовляються від експлуатації цього літака.
«Ми прийняли тверде рішення поки відмовитися від продажу літаків до Ірану в нинішніх умовах з урахуванням наявності 22% прямого американського обладнання», — заявив президент «Цивільні літаки Сухого» (ЦЛС) Олександр Рубцов на прес-конференції під час авіасалону BIAS-2018 в Манамі, столиці Бахрейну, який проходив 14-16 листопада ц.р.
Присутність в базовій версії літака понад 10% комплектуючих із США вимагає видачі владою Сполучених Штатів експортної ліцензії на продаж. За словами Рубцова, компанія повернеться до питання постачання «Суперджет» до Ірану, «як тільки ми підемо нижче 10%».
Нагадаємо, широко розпіарені меморандуми про намір поставити 40 одиниць SSJ-100R (з мінімальною часткою імпортних компонентів) двом іранським авіакомпаніям ЦЛС підписала у квітні цього року в рамках авіасалону Eurasia Airshow в Туреччині. Передбачалося, що лайнери будуть поставлені Ірану до 2022 року.
Рубцов тоді казав, що постачання таких «русифікованих» літаків не буде потрапляти під санкції США. Проте, як бачимо, компанія не в змозі швидко провести імпортозаміщення.
А тим часом Superjet вже заробив собі репутацію не дуже надійнго літака, а система післяпродажної підтримки у ЦЛС продовжує бажати кращого. Так, днями ЗМІ повідомили про те, що від використання чотирьох літаків SSJ-100 відмовилась авіакомпанія Brussels Airlines.
Як відзначала на початку листопаду ц.р. газета «Коммерсант», перевізник брав їх у лізинг в ірландської CityJet, а минулого літа зіткнувся з низкою поломок.
Оскільки багато керівництв по експлуатації не були переведені з російської мови, компанія була змушена зв’язуватися з фахівцями з російської техпідтримки, на що йшло чимало часу. В результаті затримувались і скасовувались рейси, а компанія зазнавала великих збитків.
Аналогічні проблеми виникли в цьому році у російської авіакомпанії «Якутія» — за даними Росавіації, третій місяць поспіль перевізник тримається в лідерах за кількістю затримок рейсів.
У першому півріччі 2018 року пасажиропотік «Якутії» впав на 2,7%, а влітку рейси регулярно затримувались. За приписом Росавіації компанія також була змушена на 10% знизити свою чартерну програму.
«Ми на своєму досвіді випробували всі проблеми експлуатації нових типів повітряних суден. І на сьогодні орієнтуємося вже на літаки Boeing, у яких запасні частини поставляються швидко і це налагоджена система по всьому світу», — заявила раніше директор «Якутії» Ольга Федорова.
10 жовтня ц.р. в аеропорту Якутська один з літаків SSJ-100 під час приземлення викотився за межі злітно-посадковий смуги та отримав значні пошкодження. Схожий випадок стався 10 листопада ц.р. з Superjet авіакомпанії «Аерофлот». Літак почав рух під час перебування на гальмах. Після огляду судна і зчіпного пристрою на ньому виявили зрізання болтів.
Співробітники інженерної служби аеропорту замінили болти та продовжили буксирування, але при витягуванні літака стався зрив зчіпного пристрою з передньої стійки шасі. В результаті рейс був затриманий на 17 годин.
Експерти раніше відзначали, що основні складності SSJ-100 пов’язані саме з післяпродажним обслуговуванням літака. Так, один з найбільших експлуатантів лайнера, мексиканський авіаперевізник Interjet, не перший рік відчуває з ним складності. На початку 2017 року ЗМІ писали про те, що авіакомпанія була змушена вивести 11 літаків SSJ-100 з експлуатації для ремонту після виявлення дефектів на вузлах стабілізатора.
Ходили чутки, що через відсутність комплектуючих один з лайнерів навіть був «каннібалізований» (розібраний на запчастини). У ЦЛС пізніше спростували цю інформацію.
У вересні ц.р. в ряді закордонних видань з’явилися повідомлення, що Interjet взагалі веде переговори з ЦЛС про зворотний продаж всього парку російських літаків через проблеми з їх технічним обслуговуванням. Однак поки що офіційно ці відомості не підтвердилися.
Наявність проблем з Sukhoi Superjet 100 визнає і керівництво ЦЛС. За словами Олександра Рубцова, частка справних SSJ в парках авіакомпаній-експлуатантів зараз становить 66-70%.
Тут варто нагадати, що головною проблемою російського літака стали двигуни. Авіаційний двигун SaM146, що встановлюється на SSJ 100, виробляються компанією PowerJet, спільним російсько-французьким підприємством.
PowerJet не пропонує резервних двигунів для підміни на час ремонту. Бльш того — не існує сервісних компаній, які могли б надати подібну послугу, так само як і вторинного ринку силових установок SaM146. Тому, як тільки фіксується будь-яка проблема з двигуном SSJ 100, що вимагає процедури наземного ремонту, експлуатантам доводиться зупиняти свої літаки і нести збитки.
Як бачимо, попри гучні заяви та піар російських посадовців, авіапром РФ зовсім не вирішив проблем, а ні з так званим «імпортозаміщенням», а ні з нормальним обслуговуванням своїх машин. Навіть таких розпіарених як SSJ-100.
defence-ua.com
Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 26.04.25 орієнтовно склали / The estimated total combat losses of the enemy from…
Нам тут грандіозний комплімент зробили. Детектор медіа повідомив, що за весь 2024 рік, з п'яти каналів, що залишилися в мономарафоні,…
Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок санкцій, станом на 24.04.2025 1. російська економіка підходить до межі — навіть Фонд національного…
Пані Олена Зеленська! Я хотів би сказати, що ви робите значні успіхи в соціальних мережах і ведете їх набагато краще,…
До складу 8 корпусу Десантно-штурмових військ ЗСУ увійшли шість бойових бригад, що воювали ще під час АТО/ООС, так і сформовані…
Серед загиблих внаслідок удару Росії по житловому будинку у Святошинському районі Києва 24 квітня – 17-річний Данило Худя та його…