Дискусію про підручник історії із шістьма фото Зеленського прихильники ЗЕ звели до тези «чиї фото є в підручнику». А справа, насправді була не у фото. В іншому, і я про це писав. Справа — в оцінках. Важить не те як себе оцінює за своєї каденції ЗЕкоманда. Важить те як їх оцінять нащадки.
А тут — дивовижний текст Олексія Голобуцького. Власне — саме про це. Про недалекоглядність.
«Щодо «підручника історії» Галімова.
Опустимо корупційну складову, 400 грн навару з однієї книжки і звичне скорботне вопіяння в пустелі освітян щодо усталених схем затвердження підручників, угод з видавництвами і державою та авторських прав.
Опустимо питання кондового агітпропу взірців періоду вже напівздохлої КПСС з усіма нудними і неперетравлюваними в принципі штампами в підходах, в описах, у відборі тем, в ілюструванні. Як прокоментував сам автор, «зробіть краще, як такі умні!».
Я як історик зачеплю просто технічний момент — як найбільш нейтральний і найбільш (нібито) очевидний з усіх. Зарано. От елементарно зарано вносити до підручників війну, яка все ще триває. Яка невідомо ще чим скінчиться (хоча в підручнику не сформульовано навіть те, з чого почалась). Зарано для узагальнених оцінок, для висновків, навіть для загальної періодизації.
Таке має сенс закріплювати на сторінках підручників років через 10. Причому після завершення. Тоді картину вже видно вповні. Тоді вже можливі історичні висновки — об’єктивні, а не тенденційні чи політично вмотивовані.
Це абетка історичної науки.
Ну і не можна не згадати про наших дітей і юнацтво. Які не ідіоти. Які (навіть ті, які не читають) дивляться і слухають хоча би на ТікТок щодня якісь фрагменти реальної картини. Бо зараз не 1970-80-ті, інформація не обмежена двома телеканалами, газетою «Правда» і доступними для одиниць ентузіастів «голосами».
Але в початковій історичній освіті ми повернулись на 40-50 років назад: коли в школі дітям завантажували нудотну пропаганду КПСС і «офіційну версію», яка не мала нічого спільного з реальністю. От власне ті штампи, які старше покоління досі цитує і ними жартує. А якісь реальні дані школярі фрагментарно отримували на вулиці і в родинах.
Діти не терплять лицемірства. Держава, яка їм бреше в очі, — не їхня держава. Це одна з багатьох причин, з яких розвалився СССР: відчуження громадян від такої держави, яка постійно бреше. Тому отакими підручниками згнила ще в утробі НУШ виховує молодь-громадян світу. Байдужих до держави Україна і її проблем.»
Президент Володимир Зеленський підписав закон "Про внесення змін до Цивільного кодексу України щодо посилення захисту прав добросовісного набувача". Відповідний законопроєкт…
Смертельний вальс окупанта та FPV WORMBUSTERS Робота дронами F7 Полювання з неба: як окупанти горять, вмирають і розлітаються на шматки…
Німецька автобудівна компанія Porsche розглядає можливість відновлення розробки оборонної продукції та повернення на світовий ринок озброєння Про це пише німецьке видання…
При всіх особистих справах, які заважали мені писати та публікувати цього тижня, мушу визнати, що було свого роду «полегшенням» спостерігати,…
Загальні бойові втрати противника з 24.02.22 по 07.04.25 орієнтовно склали / The estimated total combat losses of the enemy from…
Після початку бойових дій на території Бєлгородської області РФ протяжність лінії фронту збільшилася майже на 100 км. Угруповання військ противника…