Інформація щодо поточних втрат рф внаслідок
санкцій станом на 21.02.2023
1. Втрати російської економіки.
За галузями економіки найбільше впали у 2022 році:
— оптова та роздрібна торгівля (-12,7%);
— водопостачання, водовідведення (-6,8%);
— діяльність домогосподарств (-6%);
— науково- технічна діяльність (-5,1%);
— охорона здоров’я, соцпослуги (-3,2%);
— обробні виробництва (-2,4%).
2. У російських суднобудівних заводів виникли складнощі з добудовою суден, які вони зобов’язалися побудувати в обмін на квоти на видобуток мінтаю, оселедця та краба.
— Суднобудівні заводи взяли замовлення, але пішли на серйозні ризики, не розуміючи з чим зіткнуться, і прорахувалися.
— Зараз вони декларують за промисловими суднами величезні збитки — 42 млрд руб.
— Зі 105 суден за першим етапом інвестквот за п’ять років замовникам передано лише 14.
3. Через європейські санкції на ввезення меблів з рф до країн ЄС російські виробники за рік втратили близько 18 млрд руб.
— Загалом експорт цієї продукції впав майже на 40%.
— Через проблеми з логістикою імпорт продукції в росію також скоротився близько на 40%
— Розрахунки галузевих компаній на вивіз меблів до країн ближнього зарубіжжя поки що не виправдалися через низькі обсяги.
4. У російських авіакомпаній проблеми з польотами до Китаю, який не впускає у свій повітряний простір літаки з подвійною реєстрацією.
— Китай відмовляється пускати літаки, які російські авіаперевізники взяли в лізинг у компаній, зареєстрованих на Бермудах та Ірландії, і не повернули власникам після введення санкцій ЄС.
— Йдеться про більш ніж 480 літаків, або приблизно половину цивільного авіафлоту росії.
— Усі ці борти мають подвійну реєстрацію, оскільки уряд зобов’язав примусово зареєструвати їх у росії.
— Це суперечить міжнародним правилам експлуатації літаків.
— Також понад 170 літаків перебувають у списку санкцій Мінторгу США.
— Китайським аеропортам та провайдерам послуг заборонено їх обслуговувати, ремонтувати та навіть заправляти.
5. Китайські виробники вантажівок зайняли половину ринку росії та потіснили КамАЗ.
— Китайські марки вантажівок зайняли понад половину (52%) російського ринку в січні 2023 року на тлі відходу європейських виробників і потіснили КамАЗ.
— Частка КамАЗу на ринку вантажівок у січні 2023 року впала до 26% проти 37% роком раніше, а продаж скоротився на 24,2%, до 1,8 тис. машин.
— Порівняно з російськими та білоруськими виробниками китайці виграють за ціною, якістю складання та рівнем технологічності.
— Відповідно, КамАЗ та МАЗ втрачають свою частку ринку на користь китайських автомобілів.
6. Російських та білоруських спортсменів не має бути на Олімпіаді.
— Уряди 34 країн-учасниць, Олімпіади, закликали Міжнародний олімпійський комітет виключити росію та білорусь з Олімпіади в Парижі 2024 року, якщо організатори Ігор не оприлюднять чіткий і дієвий план для спортсменів, які змагатимуться як нейтральні.
— «Доки ці фундаментальні питання та суттєва відсутність ясності і конкретних деталей щодо дієвості моделі «нейтралітету» не будуть вирішені, ми не погоджуємося з тим, що російських і білоруських спортсменів слід повертати до змагань».
7. Сербія відмовляється від російських винищувачів і закуповуватиме французькі Rafale, повідомив президент країни Вучич.
— За його словами, обслуговувати російські МіГ-29, останню партію яких Сербія отримала у 2017 році, стало неможливо через санкції, введені проти рф.
— «З росії не можна імпортувати практично нічого, що пов’язано із військовими цілями».
8. Естонія закликає ЄС знизити стелю цін на російську нафту до $30 за барель, і запровадити її на ЗПГ із рф.
— «Окрім додаткових санкцій, ми маємо швидко знизити встановлену стелю цін на нафту, тому що за рахунок отриманого прибутку росія фінансує війну в Україні», — заявив глава МЗС Естонії Урмас Рейнсалу.
— Зокрема він запропонував знизити цінове обмеження з $60 до $30 за барель.
— Крім того, Рейсалу виступив з ініціативою запровадити ціновий максимум на скраплений газ російського походження, і це при тому, що торік ЗПГ став єдиним видом палива, обсяги постачання якого збільшилися за підсумками року.
— При цьому споживання ЗПГ у Європі лише зростатиме, заміняючи втрачені обсяги трубопровідного російського газу.
9. Державний нафтопереробний завод Індії Hindustan Petroleum зіткнувся з проблемами при спробі оплатити російську нафту.
— Західні банки відмовилися проводити платіж, оскільки компанія не розкрила вартість угоди.
— У зв’язку з цим банки побоюються порушення стелі нафтових цін.
10. Євросоюз продовжив дію антиросійських санкцій до 24 лютого 2024 року.
— Як повідомив офіційний журнал ЄС, «Європейський союз залишається непохитним у своїй підтримці України».
— Рішення про продовження санкцій набирає чинності наступного дня після його публікації в офіційному журналі ЄС.
11. Французька Engie у четвертому кварталі 2022 року ініціювала арбітражний розгляд проти «Газпромекспорту», зокрема, для визнання невиконання зобов’язань щодо постачання російського газу за довгостроковими договорами.
— Engie також хоче добитися від експортної «дочки» Газпрому виплати штрафів та компенсації збитків, що виникли через невиконання зобов’язань за договорами.
— Арбітраж пов’язаний із значним недопостачанням газу на адресу Engie станом на середину червня, після чого наприкінці літа 2022 року «Газпромекспорт» в односторонньому порядку скоротив постачання до Франції через розбіжності за договорами, повідомила компанія.