Михайло Забродський: Якої військової допомоги потребує Україна?

126

Штучно створена навколо наших кордонів напруга продовжує впливати на перебіг політичного життя країни. Інспірована з того боку кордону агресивна істерія жваво підхоплюється чималою частиною вітчизняних ЗМІ і окремих політичних коментаторів і у вигляді «гримучої суміші», підсиленої коментарями різноманітних експертів вже майже місяць продовжує тиснути на свідомість наших громадян.

Думки і оцінки мають вкрай широкий спектр. Тут можна зустріти все, відповідно до, так би мовити, індивідуального рівня психологічного комфорту. Від практично безпідставної впевненості що нічого не станеться до панічних настроїв типу «ми всі помремо».

Герой України генерал-лейтенант Михайло Забродський

В цьому різноманітті версій і прогнозів лише одна позиція може претендувати на роль загальновизнаної. Це – військова допомога партнерів. Її визначальне значення об’єднує практично всіх реальних або уявних фахівців в питаннях національної безпеки. Саме про неї сьогодні і поговоримо.

Одразу зазначимо, що питання прямого військового втручання у формі бойових дій іноземних військових частин і з’єднань на суходолі є дійсно малоймовірним і точно не стане головним на начальному етапі. Що залишається в цьому випадку стосовно дій суто воєнного плану? Розглянемо цей «горизонт можливостей».

По-перше, це надання розвідувальних відомостей. В умовах обмежених можливостей вітчизняного розвідувального товариства оперативна допомога такого роду є критичною. Мова може вестись про застосування всіх без винятку, включно із надсучасними, способів і форм розвідки в інтересах застосування всіх складових сектору безпеки і оборони. Достатній досвід співпраці в цьому вже існує не перший рік можна говорити про її якісне і масштабне нарощування.

По-друге, заходи радіоелектронної боротьби і боротьби в кіберпросторі виведуть протиборство на рівень XXI сторіччя. До цього часу засоби РЕБ противника демонстрували свою ефективність лише в обмежених масштабах і проти недосконалих вітчизняних систем зв’язку і управління зброєю. Зазначена опція швидко продемонструє противнику чим український театр воєнних дій відрізняється від, наприклад, сирійського.

По-третє, закриття повітряного простору дозволить значною мірою вирівняти загальний баланс сил і засобів. Вирішення лише проблеми протиповітряного прикриття угрупувань наших військ одразу приведе до зміщення центру тяжіння всього конфлікту до дій сухопутних сил. І в цьому випадку ще невідомо як саме буде розвиватися «швидкоплинна наступальна операція» противника, навіть не зважаючи на його кількісну перевагу. А якщо до зазначеного додати розширення ударних можливостей, нехай і нечисельної, тактичної авіації ПС ЗСУ, то можна говорити й про імовірний зрив такої операції.

Крім того, надання систем високотехнологічної зброї, таких, наприклад, як ПТРК в необхідній кількості. Такий крок беззаперечно дозволить наростити спроможності військових частин і підрозділів ЗСУ і надати необхідний час для «набуття обертів» вітчизняному ВПК. Наразі FGM-148 Javelin – це лише те, що «на слуху» і в центрі уваги. Крім того, ще є безпілотники, системи артилерійської розвідки, засоби зв’язку і багато іншого.

Додатково, присутність бойових кораблів в Чорному морі є не лише демонстрацією прапора і підтримки України. Це питання збереження потенціальних можливостей по застосуванню ракетної зброї і запобігання діям Чорноморському флоту РФ. До речі, два есмінця КРЗ типу «Арлі Берк» ВМС США, за оцінками фахівців, складають більш ніж половину бойового потенціалу ЧР РФ. Для нас це – недопущення блокування наших чорноморських портів і висадки противником морських десантів.

Крім того, існує можливість оперативного логістичного забезпечення переміщення військ і ресурсів як до України, так і в межах нашої країни. Вирішальне значення тут набувають можливості транспортної авіації і морського транспорту країн-партнерів. Вітчизняна військова і цивільна транспортна інфраструктура цілком дозволяє зазначене.

Згадаємо й про можливість ресурсного забезпечення дій Збройних Сил України. Практично безмежні обсяги зовнішнього постачання, наприклад, продовольства і пального для ЗСУ, дозволять вести тривалу боротьбу із невизначеним (і далеко негарантованим!) для противника кінцевим результатом. Зовнішні поставки можуть значною мірою вирішити критичну для нас проблему боєприпасів. При певних умовах це може навіть порушити побудову стратегічного плану агресора, в якому питанням нашого ресурсного забезпечення відведена неабияка роль.

Додаємо сприяння виконанню завдань медичного забезпечення для військових і цивільного населення України. Від направлення медичного обладнання і медикаментів до практичної допомоги в лікуванні поранених і хворих. Досвід відповідної ефективної співпраці вже був набутий нами в 2014-17 роках.

Цей перелік звісно не можна вважати вичерпним. Нагадаю, не намагався оцінити імовірність і запропонувати механізми надання допомоги певного роду. Ми говорили лише про окремі потенційно існуючі можливості.

Так, не залишитись сам на сам з небезпечнішим противником – важливе державне завдання. Але будемо пам’ятати: доля нашої країни перш за все в наших руках! Справа її захисту має бути перш за все нашою справою. Справою держави і всієї нації.

Михайло Забродський

P.S. Київ може отримати додаткову зброю від США. Це питання сьогодні розглядає американський сенат. Законопроєкт передбачає також збільшення безпекової допомоги Україні загалом.

Що це за документ? І який план у Конгресі мають на випадок агресії Росії?

На порядку денному сенатського комітету із закордонних справ — рішення, яке без перебільшення може докорінно змінити ситуацію, по суті — утримати Росію від імовірного нападу. Це закон про «партнерство з Україною у безпековій сфері», що передбачає різке збільшення допомоги Києву та надання летальної зброї.

Документ, копію якого я отримав, окрім фінансових пропозицій, передбачає і дипломатичні, й політичні заходи. І це не чергове висловлення «глибокого занепокоєння», більшість пунктів чіткі та конкретні. Ось, наприклад:

Держсекретар США має створити спільну із ЄС робочу групу щодо питань України.

Президент має за погодженням із Сенатом подати кандидатуру спецпредставника з питань України.

Держдепартаменту дозволено виділяти щорічно з 2022 до 2026 років по 300 мільйонів доларів як військову допомогу Україні, щоб держава змогла задовольнити потреби її оборони.

І ось найголовніший пункт:

Держсекретар уповноважений надати військову допомогу, включно з протитанковою зброєю, мінометами, стрілецькою зброєю, гранатометами та боєприпасами до них, системами протикорабельної зброї, зенітними комплексами та боєприпасами до них.

Відчувається, що автори закону неодноразово консультувалися і з Пентагоном, і з вітчизняним Міноборони — адже в документі згадуються навіть такі деталі як, приміром, окремі кошти на навчання українських військових чи допомога у реформах, які потрібні Україні, щоб вступити до НАТО.

Роберт Менендес, голова комітету закордонних справ Сенату США:

Нам потрібно підтримувати наших українських друзів, які буквально перебувають на передовій і борються з агресією Кремля. Я закликаю своїх колег продемонструвати нашу прихильність українсько-американському партнерству в галузі безпеки та підтримати якнайшвидше ухвалення законопроєкту.

Конгресмени не кажуть про це публічно, але газета Wall Street Journal з посиланням на свої джерела, пише: цей законопроєкт — лише частина плану, який США розробляють на випадок збройного конфлікту України з Росією. Якщо Москва нападе, США мають терміново передати Києву зброю для захисту. І «два в одному»: відкрите повідомлення про те, що така зброя буде, — має утримати Кремль від фатальних рішень.

У виданні зазначають, що цей план поки не затверджений президентом Байденом, а для стратегічного рішення такого масштабу потрібна саме його віза. Але найближче оточення глави держави виступає і «за» надання зброї і «за» нові санкції — якщо Росія наважиться на агресію.

Анопченко Дмитро

117-й КОНГРЕСС
1-я сессия
С. 814

Для продвижения безопасного партнерства с Украиной и для других целей.


В СЕНАТЕ СОЕДИНЕННЫХ ШТАТОВ
17 марта ( день законодательства , 16 марта) 2021 г.

Мистер Риш (сам за себя, мистер Менендес , мистер Портман , мистер Мерфи , мистер Баррассо и миссис Шахин ) представил следующий закон; который был прочитан дважды и передан в Комитет по международным отношениям.


СЧЕТ

Для продвижения безопасного партнерства с Украиной и для других целей.

Будет ли это принято Сенатом и Палатой представителей Соединенных Штатов Америки на собрании Конгресса,

РАЗДЕЛ 1. КРАТКОЕ НАЗВАНИЕ .

Этот Акт может именоваться «Акт о партнерстве в сфере безопасности Украины от 2021 года».

SEC. 2. ВЫВОДЫ .

Конгресс делает следующие выводы:

Конгресс считает, что:

Это политика Соединенных Штатов —

В течение финансовых лет с 2022 по 2026 год поставке излишков оборонных изделий в Украину будет отдаваться такой же приоритет, как и другим странам и регионам в соответствии с разделом 516 (c) (2) Закона о внешней помощи 1961 года ( 22 USC 2321j (c ) (2) ).

SEC. 10. СТРАТЕГИЯ ПО ЛИШНЕЙ ЗАЩИТЕ ОТ СОЮЗНИКОВ .

Конгресс считает, что:

В этом Законе термин «соответствующие комитеты Конгресса» означает:

Поделиться:
Загрузка...