Кажуть, що під час приїзду Зеленського на Буковелі закрили частину трас. На решті з‘явились величезні скупчення людей, які за свої ж гроші не могли потрапити на найдовшу трасу гірськолижного курорту.
Коронавірус, локдаун? Віп-персонам байдуже. Зеленський прилетів на ґвинтокрилах зі своєї резиденції «Синегора», всі мають розійтись і розбігтись.
До речі, на ВСІХ фотографіях президент країни, яка перебуває на карантині не дотримується дистанції та фотографується з людьми без елементарної маски. А тим часом по всій країні закриті магазини, людей штрафують на вулицях за відсутність засобів захисту. Закон тут схоже не для «слуг народу».
Але для них все можна. І перекривати траси. І літати на ґвинтокрилах за державний кошт, і плювати на карантин та елементарну безпеку людей.
«Простий хлопець з народу» — кричали у 2019 році. Ага, з кожним днем все «народніший»…
В Німеччині пару днів тому випав сніг і в Баварії усі поломились на їхні гірськолижні курорти.
Місцева влада тут же обмежила число місць на парковках, закрила громадські туалети, заборонила продаж їжі й гарячих напоїв навинос, хоч це не заборонено в містах.
Тільки на одному курорті у Вінтерберзі поліція оштрафувала понад 270 осіб за порушення коронавірусних обмежень за день (недотримання дистанції, відсутність захисних масок).
Австрія тиждень тому відкрила свої лижні курорти і через два дні через наплив туристів і через те, що соціальну дистанцію там витримувати не можливо — закрила.
Словенія з сьогоднішнього дня забороняє роботу гірськолижних курортів. Тобто уже заборонила.
В Словаччині тиждень тому теж локдаун. Лижі мінус.
Італія мала відкрити курорти тиждень тому але відклали до 18 січня.
Навіть турецький Ерджіес, куди з України було продано пару тисяч квитків… закрився. Туроператори скасували чартери і повертають кошти або переброньовують на пізніші дати.
В Україні ж з сьогоднішнього дня введено «жорсткий карантин».
Це наприклад не можна купиити в магазині собі штани чи труси, або піти попити кави чи з’їсти піцу.
В кінотеатр теж не можна.
Навіть презєрватіви не можна купить в Новусі, бо ковід же.
Підприємці і бізнес знову в сраці, ну їм не звикати.
Правильно!
Цей дурік п#здує в Буковель кататись, селфиться там з людьми, ні про які маски і соціальні дистанції, звісно, мова не йде.
П. Послідовність.
P.S. А пригадуєте у 2020 році таку президентську програму за кошти платників податків «Велике Будівництво»?
Ні, Ви її ніде не знайдете в документах, бо її де-юре не існує. Зате про неї багато написано, знято і розпіарено. Здавалося навіть, що бігбордів виготовили на порядок більше, аніж відремонтували самих доріг.
Що й не дивно, бо за ті самі гроші у 2020 відремонтовано, чи як каже Зеленський — «оновлено», утричі менше і удвічі дорожче, аніж за період 2016-19 рр.
Щоправда, злі язики стверджують, що мін 40% зі 120 млрд грн пішло кудись «не туди».
Ще в грудні 2020 року гучно розповідали, що в 2021 році на дорожню галузь буде виділено чергові рекордні кошти у 150 млрд грн, за які повинні «оновити» 6500 км.
І ця цифра дійсно фігурувала у першому читанні проекту бюджету на 2021, хоча вже тоді було очевидно — джерела фінансування відсутні, 71 млрд грн під державні гарантії отримати нереально.
Державний бюджет затверджено, президентом підписано — і неприємний сюрприз.
На ремонт доріг цьогоріч передбачено всього 81,3 млрд грн! Замість запозичень у 70 млрд грн під держгарантії передбачено лише 10 млрд!
А через непродуману політику Укравтодору минулоріч, коли замість наполяганні на 100% фінансуванні Дорожного Фонду, повноцінному фінансуванні затвердженої ще нами 50-мільярдної програми відбудови територіальних доріг — вони вхопилися за дорогі комерційні банківські кредити, щоб показати рекордний результат. І тепер Укравтодор замість 5 млрд грн на обслуговування боргів має у 2021 віддати вже 10 мільярдів.
Отже, на дороги цьогоріч залишається грубо 70 млрд.
А якщо відняти 3,9 млрд грн, які пішли з ДФ на фінансування залізниці — то ще менше.
Звичайно, можна мріяти, що бюджет переглянуть, фінансування доріг збільшать, але коли 62% держбюджету йде на обслуговування боргів, коли суму субсидій для населення через підвищення тарифів необхідно збільшити мін на 7 млрд грн, коли медицина наполовину непрофінансована, а дірка на енергетичному ринку сягає десятків мільярдів — знайти такі кошти нереально, не викликавши суспільного обурення.
Можна, звісно, пофантазувати, що ці 70 мільярдів до останньої копійки витратять лише на дороги і в 2021 році тоді «оновлять» стільки ж кілометрів, як і в 2020.
Але, я не певен, чи Зеленський, Шефір і Тимошенко погодяться з такою математикою.
А плани на цей рік були грандіозні: і 10 млрд щоб завершити міст у Запоріжжі, і 10 мільярдів на добудову до існуючої GO Highway відтинку до Луганська (М-30), і 10 млрд на бетонку в Дніпропетровській області, і перша черга Київської обхідної дороги на 12 млрд грн…
Фантазій купа, але є проблема — грошей немає!
Фактично, фінансування галузі скорочено удвічі.
Це так виглядають пріоритети Зеленського в реальності: одна річ — язиком ляпати, інша — руками робити і системно будувати.
П.С. Якщо Вам розповідатимуть, що Україні нарешті міжнародні фінансові інституції дали нові кредитні лінії, які ще ми готували — не вірте!
На ці кошти ще треба провести купу підготовчих процедур, самі тендери.
В найкращому випадку, в цьому році за кошти МФО компанії-переможці почнуть мобілізації, а фізичне будівництво розпочнеться в 2022. І це — оптимістичний сценарій.
І це знову — кредит, який потрібно буде повертати.