Саме у день, коли ми проводили конференцію про переозброєння нашого війська, були підписані документи, які передбачають виготовлення БТР-3ДА для Збройних Сил.
Це буде перше замовлення «трійок» за цей рік для армії в рамках ДОЗу. Виробник — Державне підприємство «Київський бронетанковий завод» — у 2017 р. виготовляв БТР-З лише для Національної гвардії. Армія з замовленнями — попри потреби — зволікала. Зокрема, через проблеми з визначенням ціни та претензії до бронювання. ХКБМ здійснило всі необхдні доопрацювання, які завод реалізував у металі. Тепер, сподіваємось, крига скресла і робота для армійців у заводу таки буде.
БТР-3ДА прийнятий в експлуатацію в ЗС України. В підрозділах інших силових структур експлуатуються переважно машини БТР-3Е1 та БТР-3Е1-У.
Матеріально-технічне обслуговування машин здійснюється силами виїзних бригад Київського бронетанкового заводу та силами ремонтних підрозділів, де вони експлуатуються. Також на заводі виготовлені дві командирські машини, які отримали назву БТР-3К.
БТР-3ДА оснащений чотиритактним 6-циліндровим дизельним двигуном з рідинним охолодженням Deutz BF6M 1015CP і автоматичною трансмісією Allison типу 3200SP. При масі у 16,5 т. бронетранспортер БТР-3ДА розвиває максимальну швидкість по шосе 104 км/год.
Бронетранспортер оснащений бойовим модулем БМ-3М «Штурм‑М» зі стабілізацією блоку озброєння у двох площинах (стабілізацію забезпечує цифровий стабілізатор СВУ-50-4С з використанням твердотільних гіроскопів).
Модуль має 30-мм автоматичну гармату ЗТМ-1 (з боєкомплектом 350 пострілів), а також дві пускові установки для протитанкових керованих ракет «Бар’єр», 30-мм автоматичний гранатомет КБА-117 та спарений кулемет КТ-7,62 мм (з боєкомплектом 2000 набоїв).
З метою ефективного застосування БМ-3М на БТР-3ДА по лівому борту встановлений додатковий енергоагрегат, який дозволяє управляти модулем без використання основної силової установки.
За час єксплуатації у конструкцію БТР-3 були внесені майже 740 змін. Проте зміни тривають. Вже найближчим часом БТР-3ДА може отримати «роздатки» та інші вузлі, які застосовуються на БТР-4. Для уніфікації.
P.S. Оновлений бронетранспортер має покращений бронезахист екіпажу. Збільшилася кількість шарів внутрішнього додаткового захисту з семи до шістнадцяти. Зріс протисколковий захист.
Крім того, на машину передбачено встановлення протикумулятивних решітчастих екранів. Для забезпечення відповідного рівня захисту використовується бельгійська бронесталь, а корпуси машини «з нуля» виготовляються на Лозівському ковальсько-механічному заводі. Хоча за рекомендаціями розробника – ДП «ХКБМ», може використовуватися і польська і фінська сталі.
Машина пройшла визначальні відомчі випробування, після яких були виявлені недоліки. Більшість зауважень усунено, по деяким ведеться робота. Зараз планується провести вдосконалення бойового модуля, на який буде встановлений оптико-електронний модуль (ОЕМ-ВМ) з тепловізійним каналом Ізюмського приладобудівного заводу. Для силових структур Таїланду тепловізійний канал в оптико-електронному модулі не передбачався.