Глава держави передав ВМС два броньованих катери «Бердянськ» і «Аккерман»

32

 Глава держави передав до ВМС два новозбудованих броньованих катери проекту 58155 «Бердянськ» і «Аккерман».

gov.ua

Це перші броньовані катери українського виробництва оснащені системами спостереження та розвідки і здатні знешкоджувати надводні та повітряні цілі. До складу ВМС ЗСУ увійдуть ще кілька катерів такого типу.

"Символічно, що саме сьогодні до складу Військово-морських сил України увійдуть два броньовані артилерійських катери, які передаються саме сьогодні на бойове випробування для постановки на озброєння. Швидкісні і непомітні, економічні і ефективні, розроблені і збудовані українцями, випробувані українськими моряками. А назви морських портів зі Сходу та Південного Заходу на їхніх бортах — «Бердянськ» і «Аккерман», символізують нашу українську національну єдність", — сказав Петро Порошенко під час вручення сертифікатів командирам кораблів.

За словами Президента ці катери — перші, але не останні судна, що поповнять українську флотилію. "Це лише початок. Наступні серійні артилерійські катери вже закладені на вітчизняних суднобудівних заводах і незабаром увійдуть до бойового складу флоту. В перспективі і добудова інших кораблів, поповнення флоту кораблями і судами необхідних типів, ударними ракетними комплексами, введення до складу морської авіації вітчизняного патрульного літака", — повідомив Петро Порошенко.

На переконання Глави держави, ці сплановані і ресурсно забезпечені заходи не тільки дозволять суттєво наростити потенціал вітчизняного флоту, а й нададуть імпульсу розвитку національної економіки та приморських регіонів країни.

Петро Порошенко також піднявся на борт катерів «Бердянськ» і «Аккерман», оглянув їх та поспілкувався з екіпажами.

P.S.

Цей вітчизняний швидкісний катер, за оцінками його розробників, є одним із кращих у своєму класі

Два малі броньовані артилерійські катери проекту 58155, побудовані для Військово-Морських Сил Збройних Сил України на заводі «Ленінська кузня», проходять ходові випробування, що проводяться в акваторії Чорного моря за участю спеціалістів суднобудівного заводу.

За словами голови державної комісії капітана 1 рангу Олексія Неїжпапи, в морі було перевірено швидкість ходу катерів, роботу апаратури навігації, можливості енергетичної установки, маневреність катерів, рульовий, якірний, швартовно-буксирний та леєрний пристрої. Також перевірялися дальність плавання, спроможності кормових та носових бойових модулів, апаратура навігації та герметизація зовнішнього контуру катерів.

До заходу було залучено навчальний катер «Сміла», швидкохідний катер «Willard», морський буксир «Корець» та гелікоптер морської авіаційної бригади Мі-14.

Як зазначив командир артилерійського катера капітан-лейтенант Олексій Мельник, завдання, які були поставленні на цей вихід, виконані в повному обсязі. Насамперед представники заводу спільно з екіпажем оцінили ходові та маневрові якості корабля під час номінального та максимального режиму роботи двигуна. Окрім цього, було перевірено гвинтову рульову систему, а також були зроблені заміри температурних режимів різних систем. Техніка працювала у штатному режимі, і, як зазначили представники заводу, двигуни повністю готові до експлуатації.

— Дуже приємно, що Україна почала будувати кораблі із впровадженням сучасних технологій, озброєння та цифрового обладнання. Так, він невеликий за розмірами, однак декілька таких катерів здатні завдати великих проблем супротивнику, — додав капітан-лейтенант Олексій Мельник.

Артилерійський бронекатер проекту 58155 розроблений миколаївським державним підприємством «Дослідно-проектний центр кораблебудування». Ці швидкохідні катери призначені для несення патрульної служби на річках, озерах, зовнішніх рейдах і в прибережних морських акваторіях. Малі броньовані артилерійські катери під час бойових дій призначені для ведення розвідки і спостереження, вивчення району бойового призначення, захисту портів і комунікацій на прикордонних річках, прикриття річкової ділянки державного кордону, боротьби з кораблями, судами та десантно-висадочними засобами супротивника, вогневої підтримки підрозділів та їхнього прикриття від ударів супротивника.

Катер має довжину 23 метри та водотоннажність понад 50 тонн, автономність плавання сягає п’яти діб, екіпаж — п’ять осіб.

За словами офіцера, обладнання, встановлене на катері, доволі невибагливе в експлуатації та обслуговуванні. В цілому військові моряки відзначають, що перший вихід в море нових бронекатерів показав — корабель відповідає заявленим виробником характеристикам.

— Ці випробування продемонстрували нам правильність обраного напряму розвитку даного типу катерів, — зазначив головний інженер суднобудівного заводу «Ленінська кузня» Євген Стамат. — Приємно, що результати, які ми отримали, відповідають технічному завданню замовника.

За словами Євгена Стамата, катер показав високі швидкісні характеристики і навіть дещо перевищив очікування фахівців заводу. Під час наступних етапів випробувань заводчани перевірять озброєння та спеціальну техніку.

— Зараз можна із впевненістю сказати, що цей катер є одним з кращих у своєму класі, — додав Євген Стамат.

За словами капітана 1 рангу Олексія Неїжпапи, незабаром малі броньовані артилерійські катери мають увійти до корабельного складу ВМС ЗС України, але попереду ще чимало роботи з промисловістю щодо усунення недоліків.

Нагадаємо, перші два катери проекту 58155 були закладені ще в жовтні 2012 року. Потім проект був заморожений. Новий контракт між Міністерством оборони України і заводом «Ленінська кузня» щодо будівництва двох артилерійських катерів був підписаний у жовтні 2014 року.

Євген СИЛКІН

 

Поделиться:
Загрузка...