С территории Отдельной комендатуры охраны и обеспечения Госпогранслужбы Украины, расположенной в Киеве, для усиления пограничных подразделений на востоке страны выехала дежурная колонна автомобильной бронированной техники.
http://defence-ua.com/
"В органы охраны границы отправилось 6 новейших бронированных автомобилей "Козак-2", а также 3 модернизированных бронетранспортера. Указанную технику пограничное ведомство закупило за бюджетные средства", — говорится в сообщении Госпогранслужбы Украины, обнародованном в четверг.
В пограничном ведомстве отметили, что постоянно осуществляют переоснащение и обновление устаревшей техники современными образцами, которые позволяют оперативно и эффективно выполнять боевые задачи на передовой и обеспечивают надёжную защиту военнослужащих.
"Всего в прошлом году для усиления госграницы было направлено около 600 единиц техники, из которых также 100 бронированных автомобилей, в настоящее время используются в районе проведения АТО", — отмечается в информации.
P.S. Довідково:
«Козак-2» — ББМ виробництва київського НВП «Практика». Вперше презентовано у 2014 році. По суті, він є покращеною версією машини першого покоління «Козак», яка була розроблена у 2008-2009 роках. Другий «Козак» більше, потужніше, краще захищений і може перевозити більшу кількість людей. Саме на нього на сьогодні спрямована увага потенційних споживачів.
«Козак 2» створено на повнопривідному шасі Iveco Eurocargo. Двигун в «Козак 2» — турбодизель Iveco об’ємом 5,9 л потужністю 279 к.с. (на першому дослідному «Козак 2» — 250 к.с.). Автомобіль комплектується 6-ст. КПП ZF і 2-ст. роздавальною коробкою.
Власна вага «Козак 2» -11 тонн, вантажопідйомність — 4 тони, повна маса — 15 тон. Також він здатний тягнути причіп масою 6 тонн.
При цьому рівень балістичного захисту ПЗСА-4 за українськими стандартами, що еквівалентно STANAG Level-ІІ.
http://defence-ua.com/
Для збільшення живучості під час підриву, на машині передбачено цілий комплекс заходів. Для початку, «Козак 2», так само, як і «Козак» побудований за модульним принципом. Модулі не мають між собою жорсткої зв’язку і коли, відбувається вибух під переднім колесом, модуль захисту двигуна відлітає убік, не передаючи при цьому енергію на модуль екіпажу, як це було б, якби вони були з’єднані жорстко. Крім цього, «Козак 2» має V-подібне днище, яке поглинає і розсіює частину енергії вибуху. Воно працює в поєднанні з багатошаровим підлогою, яка також поглинає частину енергії і при цьому затримує вторинні скалки. Сидіння кріпляться не до підлоги, а до стелі (тому що на стелю приходить найменше енергії, сприйнятої корпусом під час вибуху).
Ну, і що теж важливо — машина має високу посадку та кліренс — майже 400 мм. В перспективі рівень протимінної захисту автомобіля має скласти 6 кг в тротиловому еквіваленті.
Серед спеціального обладнання бронеавтомобіля — турель з можливістю установки кулемета калібру 7,62 або 12,7, або автоматичного гранатометуАГС-17 або УАГ-40, GPS/ГЛОНАСС-навігатор, прилад радіаційної розвідки, висувна оглядова камера з тепловізором, висувний радіолокатор.
НВП «Практика» розраховує виростити з «Козака» ціле сімейство, включаючи розвідувальні, штабні, санітарні, мінометні та інші модифікації, як роблять з такими машинами в усьому світі.
На початку червня 2015 року НВП «Практика» уклала контракт на постачання 22 автомобілів ББМ «Козак 2» до Національної гвардії. 6 червня 2015 року в Нацгвардію поставили перші 10 автомобілів. Також бронеавтомобілі надходили і до прикордонників, які випробували їх у боях на сході України.
http://defence-ua.com/