ВПС НОАК взяли на озброєння транспортні літаки "Юнь-20".
Центральне китайське інформаційне агенство Сіньхуа оприлюднило заяву експерта, професора Центру державної безпеки і військової стратегії Університету оборонної науки і техніки Китаю Ван Цюнь в статті "Експерт: Співпраця з АТ "Мотор Січ" дозволить Китаю домогтися прориву в розробленні вітчизняних авіамоторів".
Співпраця з українським АТ "Мотор Січ" дозволить Китаю добитися прориву у розробці вітчизняних авіаційних двигунів. Про це заявив професор Центру державної безпеки і військової стратегії Університету оборонної науки і техніки Китаю Ван Цюнь.
За повідомленням китайських ЗМІ, за ліцензією Украини на території Китаю буде організовано виробництво авіаційних двигунів фірми "Мотор Січ". Серед них турбореактивні вертолітні двигуни Д-136, МС-500В, ТБ-3-117ВМА-СБМ1В, турбогвинтовий АІ-450С, турбореактивні двоконтурні Д-436-148, Д-18Т, турбогвинтовентиляторний Д-27 і турбореактивний двоконтурний АІ-222.
Коментуючи цю інформацію, Ван Цюнь в інтервью газеті "Кэцзі жібао" розповів, що ці авіадвигуни в основному призначені для військових літаків та вертольотів і відрізняються хорошими характеристиками. "Продукцію українського підприємства "Мотор Січ"встановлюють на літаки та вертольоти ЗС Китаю і багатьох інших країн світу",- нагадав експерт.
Дуже великий інтерес у Китаї викликало перспективне виробництво в КНР двигунів Д-18Т, які розроблені для установки на "ваговози" Ан-124 "Руслан" і Ан-225"Мрія" . На думку аналітиків, це допоможе Китаю ефективно розв’язати проблеми обладнання важкого транспортного літака "Юнь-20"/Y-20/.
Виражаючи згоду з цим твердженням, Ван Цюнь між тим зазначив, що максимальна злітна маса "Юнь-20"становить 220 тонн, а максимальне корисне навантаження — 60 тонн, тоді як"Руслан" і "Мрія" відносяться до більш тяжкого класу транспортних літаків. "Тобто на "Юнь-20" двигун Д-18Т встанавлювати не будуть, він надто потужний для цього літака", — пояснює професор.
Мета взаємодії з українським партнером заключаеться у розвитку вітчизняного авіаційного двигунобудування, яке необхідне для перспективної розробки більш важких транспортних літаків, максимальні злітні маси яких можуть досягати 300-400 тонн, вважає експерт.
Ген Жуйбінь, СІНЬХУА